Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@21:45:57 GMT

ورود نظامیان تازه نفس آذربایجانی به افغانستان

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۴۵۴۹

ورود نظامیان تازه نفس آذربایجانی به افغانستان

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که گروهی از نظامیان این کشور در قالب ماموریت «حمایت قاطع» به افغانستان اعزام شدند. ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، قرار است این نیروها در کنار نیروهای آمریکایی و ناتو در حمایت از نیروهای امنیتی افغان ماموریت خود را در افغانستان انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز مشخص نیست که نیروهای تازه نفس آذربایجانی بر اساس چارچوب چرخش نیرو به افغانستان اعزام شدند و یا این کشور شمار نظامیان خود در افغانستان را افزایش داده است.

وزارت دفاع آذربایجان تاکنون شمار سربازان تازه اعزام شده این کشور به افغانستان را اعلام نکرده است.

نیروهای مسلح حافظ صلح آذربایجانی از 20 نوامبر سال 2002 برای نخستین بار در قالب نیروهای «ایساف» (نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت) به افغانستان اعزام شدند.

«ارتش حافظ صلح جمهوری آذربایجان» در سال 1997 تحت نیروهای مسلح این کشور راه اندازی شده و بعدها نام آن به نیروهای حافظ صلح جمهوری آذربایجان تغییر یافت.

درحال حاضر در مجموع 120 نظامی جمهوری آذربایجان و نیز دو پزشک نظامی و شش افسر ستادی این کشور در ماموریت های بین المللی صلح در افغانستان حضور دارند.

جمهوری آذربایجان از اوایل سال 2018 میلادی تعداد نظامیان این کشور که در قالب نیروهای ناتو در افغانستان مستقر هستند را از 94 به 120 نفر افزایش داد.

اعزام 50 نظامی جمهوری آذربایجان به افغانستان

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی

به گزارش جام جم آنلاین، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره از پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین بر فراز شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر داد.

رسانه های فلسطینی هم اعلام کردند که نظامیان یگان ویژه ارتش اشغالگر به شهرک قباطیه در جنوب جنین یورش بردند.نظامیان اشغالگر به شهر السموع در جنوب الخلیل نیز حمله کردند.

در خبری دیگر، رسانه های فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست از ورود ده‌ها جوان به مسجد الاقصی برای اقامه نماز صبح جلوگیری کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین یک بانوی فلسطینی ۳۳ ساله را پس از یورش به خانه وی در اردوگاه جلزون در شمال رام الله در کرانه باختری دستگیر کردند.

این تحولات در حالی است که رزمندگان مقاومت در جریان یورش نظامیان اشغالگر به مناطق شرقی نابلس به سوی آنها تیراندازی کردند. همچنین جوانان فلسطینی، نظامیان صهیونیست را با مواد منفجره دست ساز در مجاورت اردوگاه بلاطه در شرق شهر نابلس هدف قرار دادند و آنها را به عقب‌نشینی مجبور کردند.

دیگر خبرها

  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور