Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی اقدسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 15 هزار هکتار از اراضی دهلران و آبدانان آلوده به آفت ملخ صحرایی بود که طی سه هفته گذشته با سم پاشی زمینی و هوایی قبل از رسیدن به مرحله تولید مثل، تهاجم و مهاجرت دسته جمعی پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه 10 میلیارد ریال برای مهار ملخ های صحرایی هزینه شد، افزود: همچنین در این مدت 15 هزار و 500 لیتر سم خالص توسط 2 فروند هواپیمای سم پاش و تعداد زیادی سم پاش زمینی و نیز عملیات کانون کوبی برای نابودی ملخ های صحرایی استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدسی تاکید کرد: هرچند عملیات مهار ملخ ها در موج اول به اتمام رسیده اما در صورت مشاهده پوره های جدید یا حضور موج های بعدی از ملخ ها باز هم روند مبارزه با این آفت مهاجم ادامه خواهد یافت و نیز پایش مستمر و روزانه از مناطق مرزی و نقاط پاکسازی شده، ادامه دارد.

وی یادآور شد: ملخ های صحرایی 11 هزار و 500 هکتار از اراضی مرزی شهرستان دهلران و سه هزار و 500 هکتار از منطقه آبدانان را آلوده کردند و همچنین حضور این ملخ ها در 100 هکتار از اراضی کشاورزی گزارش شد که قبل از خسارت دهی عملیات نابودی آنها انجام گرفت.

وی با انتقاد از عدم همکاری دولت عراق در نابودی ملخ های صحرایی موجود در این کشور یا پایش مناطق درگیر اظهار داشت: تمام عملیات های پایش و نابودی در داخل استان ایلام صورت گرفت که با توجه به عدم همکاری کشور عراق احتمال ورود موج های بعدی ملخ صحرایی به استان ایلام دور از انتظار نیست.

به گزارش ایرنا، اولین نمونه‌های مشاهده شده از ورود ملخ مهاجم صحرایی به استان ایلام در ۲۶ خردادماه سال جاری مخابره و تأیید شد و هم اکنون کانون این ملخ‌ها به وسعت تخمینی پنج هزار هکتار از نوار مرزی فکه تا برتش و فرخ آباد دهلران است.

ملخ‌های صحرایی یا دریایی یک نوع گونه است و طول بدن این ملخ در نرها ۴۵ تا ۵۵ میلیمتر و در ماده‌ها ۵۷ میلیمتر و دارای جثه‌ای بزرگ‌تر از سایر ملخ‌های بومی است.

این ملخ‌ها دارای آرواره‌هایی قدرتمند هستند که در کمترین زمان ممکن مزارع، باغات، مراتع، جنگل‌ها و بوستان‌ها را از بین می‌برند و سیری ناپذیر هستند.

7172

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ملخ های صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • استقبال مردم و مسئولان استان ایلام از ورود پیکر شهید«فیضی زاده»
  • ورود پیکر شهید محمد شفیع فیضی زاده به ایلام
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام