Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@07:58:11 GMT

مصرف برق در شیراز به مرز هشدار رسید

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۵۱۹۵

مصرف برق در شیراز به مرز هشدار رسید

طبق گزارش پهنه‌بندی مصرف برق کشور برای امروز (چهارشنبه ۲ مرداد)، کلانشهر شیراز در وضعیت هشدار قرار گرفت و پنج استان و ۲ کلانشهر در وضعیت زرد مصرف قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «شقایق یوسفی» گزارش داد: مصرف برق شهر شیراز با عبور بیش از سه درصدی مصرف  از سقف مجاز و قرار گرفتن در محدوده قرمز مصرف، کاهش ۱۰درصدی مصرف برق این کلانشهر را در جهت حفظ پایداری و جلوگیری از محدودیت احتمالی شبکه ضروری توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس ارشد مدیریت مصرف برق توانیر مصرف برق در استان‌های مرکزی، لرستان، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی همچنین کلانشهرهای مشهد و تبریز را در محدوده زرد ذکر کرد که کاهش پنج درصدی مصرف برق مشترکان این مناطق را الزامی ساخته است.
این کارشناس از مشترکان برق در این مناطق درخواست کرد تا با بهره‌گیری از الگوی کاهش مصرف، بهینه‌سازی مصرف برق را با اجرای راهکارهای ساده به مرحله اجرا بگذارند.


یوسفی استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم برودت کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، استفاده از نور طبیعی در ساختمان‌ها و انتقال زمان استفاده از وسایل برقی پرمصرف مانند اطو، ماشین ظرفشویی، لباسشویی و جاروبرقی به زمان غیرپیک و پرهیز از هم‌زمانی مصرف به ویژه در ساعات پیک روز (۱۲ تا ۱۶) را از جمله راهکارهای کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق بیان کرد./

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي نماز جمعه آیت الله اعرافی اردبیل روزنامه فضای مجازی کانون های مساجد شیراز مصرف برق وزارت نیرو برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی مصرف برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی و مطالعات ما سه گزینه احتمالی برای رشد مصرف برق دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به ورود مشترکان جدید صنعتی، کشاورزی و… ٣ هزار و ٥٠٠ مگاوات به مصرف برق کشور افزوده خواهد شد، گفت: بر اساس تجربیات سال گذشته و پیش بینی‌های هواشناسی، احتمالات سه گانه ٣.٥، و ٤.٥ و ٦ درصد برای رشد مصرف برق در نظر گرفته شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه پیش بینی‌های هواشناسی از احتمال افزایش ٢ تا ٣ درجه‌ای دمای هوا نسبت به رشد نرمال حکایت دارد، خاطرنشان ساخت: در صورتی که این تغییر دمایی رخ دهد، شاهد رشد ٦ درصد مصرف و رسیدن اوج بار به ٧٧ هزار و ٧٥٠ مگاوات خواهیم بود.

سخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به واردات برق از کشورهای همسایه اظهار داشت: امسال به طور حتم از کشورهای ترکمنستان و ارمنستان تا ٥٠٠ مگاوات واردات برق خواهیم داشت.

کد خبر 6087719 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق