Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:21:56 GMT

تعمیر و تعویض موتور ایرباس هما توسط مهندسان ایرانی

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۵۷۹۸

تعمیر و تعویض موتور ایرباس هما توسط مهندسان ایرانی

«رحیم باغبان» مدیر تعمیرات آشیانه شماره یک هما در حاشیه بازدید خبرنگاران از آماده سازی ایرباس ٦٠٠-٣٠٠ هواپیمایی هما در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: موتور یکی از شاخص‌های بسیار مهم پروازی است که هر گونه اخلال در پارامترهای مربوط به موتور باعث از سرویس خارج شدن هواپیما می شود.
وی گفت:روز گذشته متوجه شدیم برخی از پارامترهای موتور ایرباس٦٠٠-٣٠٠ هما سازگار با پرواز نیست که برای تعویض موتور این هواپیما از شب گذشته اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باغبان اضافه کرد: معمولا برای تعویض موتور در شرایط عادی و نرمال حداقل٣ روز زمان لازم است اما از آنجایی که تمام هواپیماهای هما اکنون در اختیار انتقال حجاج قرار دارند، سرویس زودهنگام و فوری این هواپیما ضرورت داشت.
وی گفت: همکاران مهندسی تعمیرات هما به صورت جهادی از ساعت سه نیمه شب با حضور در آشیانه هما موتور این هواپیما را پیاده کرده و موتوری که در کارگاه تعمیرات موتور هما تعمیر شده بود را سوار کردند.
به گفته باغبان موتور فعلی با وجود تمام تحریم ها و نبود قطعات توسط مهندسین تعمیرات هما جمع آوری شده است.
وی به ایرنا گفت: تلاش داریم تا ظرف ١٨ ساعت این هواپیما را برای انتقال حجاج به سرویس بازگردانیم.
به گزارش ایرنا ایرباس٦٠٠-٣٠٠ هما ٢٣ سال سن دارد. این هواپیما از ابتدای عملیات حج امسال بیش از ٧ پرواز انجام داده است.
در ناوگان فعلی ایران ایر چهار فروند هواپیمای ایرباس٦٠٠-٣٠٠ قرار دارد که هر چهار هواپیما عملیاتی بوده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری إيران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد

پارس خودرو کاتالوگ جدید خودرو ال ۹۰ ایرانی را با نام P ۹۰ منتشر کرد. به نظر می‌رسد تولید این خودرو در ماه‌های آینده از سوی این شرکت آغاز خواهد شد.

به گزارش تسنیم، موتور ME ۱۶ با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی ۵ سرعته متصل است.

فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایر‌ها TPMS، رینگ آلومینیومی R ۱۵، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

دیگر خبرها

  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟
  • لیست کارگاه خوب تعمیر مبل زیر نظر اتحادیه در تهران
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • قیمت تعمیر انواع مبل