Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:23:18 GMT

می‌خواهند ایران را از اقتصاد آفریقا دور کنند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۶۲۵۳

می‌خواهند ایران را از اقتصاد آفریقا دور کنند

رئیس اداره شرق آفریقای وزارت خارجه معتقد است با توجه به شرایطی که بازار کشورهای آفریقایی دارد صادر کنندگان ایرانی باید یک برنامه ریزی جدی برای حضور در این بازار داشته باشند.

به گزارش ایسنا، ملک حسین گیوزاد، امروز در همایش تجارت با آفریقا، اظهار کرد: قاره آفریقا با بیش از یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت یک بازار بسیار مهم اقتصادی برای تمام جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود آن که بسیاری از کشورها تلاش کرده‌اند از ظرفیت این قاره برای صادرات کالاهای خود استفاده کنند اما هنوز ایرانی‌ها می‌توانند ضمن بهره گیری از این ظرفیت شانس خود را برای حضور در این بازار افزایش دهند.

وی با اشاره به سابقه روابط ایران و آفریقا گفت: پیش از انقلاب دولت پهلوی تلاش می‌کرد با استفاده از رویکردی که ایالات متحده آمریکا داشت نسبت به افزایش نفوذ دیدگاه‌های خود در آفریقا اقدام کرده و حتی از دولت‌های ظالم مانند رژیم آفریقای جنوبی حمایت کند.

رئیس اداره شرق آفریقای وزارت خارجه، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب با محوریت گفتمان انقلابی ایران تلاش کرد از مبارزان، علیه دیکتاتورها حمایت کند و از این جهت خود را در میان مردم آفریقا به عنوان یک دولت محبوب شناساند.

گیوزاد با بیان این که پس از پایان جنگ تحمیلی ایران تلاش کرد حضور خود در آفریقا را گسترش دهد، بیان کرد:  متاسفانه در تمام آن سال‌ها با وجود عقد قراردادهای مختلف بسیاری از برنامه‌ها اجرایی نشده است و از این رو ما باید این تصویر را تغییر دهیم. امروز کشورهای شرق آفریقا یک بستر سرمایه گذاری بسیار مهم هستند، البته باید بر این موضوع تاکید کرد که تجارت با آنها یک طرفه نخواهد بود و امکان سرمایه گذاری متقابل در این حوزه وجود دارد.

وی با اشاره به تسهیلاتی که دولت‌های آفریقایی برای حضور سرمایه گذاران در نظر گرفته‌اند، تاکید کرد: شرایط آسان اخذ ویزا، ارائه اطلاعات به روز و اقامت آسان بخشی از این تسهیلات است. در کنار آن وزارت امور خارجه نیز تلاش می‌کند با ارائه اطلاعات جدید و حمایت از طریق سفارت خانه‌ها شرایط را برای صادرات کالاها و خدمات ایرانی فراهم کند.

به گفته رئیس اداره شرق آفریقای وزارت خارجه در سال‌های گذشته ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت‌های مانند عربستان سعودی تلاش کرده‌اند ایران را از اقتصاد آفریقا دور کنند اما با این وجود مذاکرات ایران ادامه داشته و تلاش می‌شود با برقرار کردن مقدمات لازم کار را برای تاجران ایرانی آسان کنیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این همایش یک توافق‌نامه میان سازمان توسعه تجارت و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امضا شد که بناست در چارچوب آن یک خط کشتیرانی جدید برای اتصال دریاهای ایران به کشورهای شرق آفریقا آغاز به کار کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • وزیر اقتصاد: اتفاقی نشدنی تحقق یافت
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟