Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری "ایران خودرو" و "ساپیا" توضیحات جدیدی ارائه کرد. تاریخ انتشار: 17:16 - 02 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۶۰۵۱

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،علی اشرف عبدالله پوری حسینی رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره صحبت‌های قبلی خود مبنی بر اینکه سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" در وثیقه است و قابل واگذاری نیست، گفت: سهام برخی از شرکت‌ها که هیات واگذاری تصمیم به خصوصی‌سازی آن‌ها می‌گیرد در وثیقه بوده و واگذاری آن‌ها به زمینه‌سازی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان خصوصی‌سازی افزود: هیات واگذاری قیمت و شرایط مزایده را اعلام می‌کند و سازمان خصوصی سازی نیز باید سهام مورد نظر را به منظور واگذاری آگهی کند، بدیهی است که ما نمی‌توانیم سهام شرکتی که نمادش بسته بوده یا در وثیقه است آگهی کنیم در نتیجه باید صبر کنیم تا این موانع برطرف شود.

وی اظهار کرد: احتمالاً سازمان گسترش صنایع و نوسازی ایران برای انجام پروژه ویژه‌ای تسهیلات و وام دریافت کرده به همین دلیل سهام خود در ایران خودرو و سایپا را وثیقه کرده که می‌تواند برای فک این سهام، جایگزین معرفی کنند.

مادامی‌که ایدرو سهام خود در ایران خودرو و سایپا را آزاد نکند امکان برگزاری مزایده وجود ندارد

رییس خصوصی‌سازی با بیان اینکه مادامی‌که ایدرو سهام خود در ایران خودرو و سایپا را آزاد نکرده این سهام در وثیقه بوده و امکان برگزاری مزایده وجود ندارد، تصریح کرد: در واقع انتشار آگهی توسط خصوصی‌سازی برای واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا مشروط برفک وثیقه این شرکت‌هاست.

وی درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه دبیر هیئت واگذاری است و باید مشکلات موجود بر سر راه واگذار ایران خودرو و سایپا را در هیات واگذاری مطرح می‌کرد، گفت: هیئت واگذاری منتظر توضیحات سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر اینکه شرکتی را می‌تواند واگذار کند یا نه، نیست.

پوری حسینی با بیان اینکه در وثیقه بودن سهام شرکت‌ها مانع تصمیم هیئت واگذاری نیست، توضیح داد: هیئت واگذاری بیان می‌کند این سهام باید عرضه شود، اما زمانی که سازمان خصوصی‌سازی در پی واگذاری می‌رود، بورس اعلام می‌کند سهام در وثیقه است، در واقع واگذاری سهام مورد نظر به رفع موانع، موکول می‌شود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد: واگذاری سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" تا زمانی که در وثیقه هستند امکان پذیر نیست، اما پس از آزادسازی وثیقه واگذار می‌شود.

آیا خریدار سهام دولت در ایران خودرو و سایپا باید ویژگی خاصی داشته باشند؟

وی در پاسخ به اینکه آیا خریداران سهام دولت در ایران خودرو و سایپا باید ویژگی خاصی داشته باشند، توضیح داد: سهام دولت در ایران خودرو و سایپا کنترلی نبوده و مدیریتی است به این معنا که هر فرد و شرکتی که سهام را خریداری کند، یک عضو هیئت مدیره می‌شود و زمانی که این سهام کنترلی نیست نمی‌تواند مدیرعامل تعیین کنند در نتیجه حساسیت ویژه‌ای برای خریداران در نظر گرفته نمی‌شود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: هیئت واگذاری، مرجع تصمیم‌گیری درباره شرایط خریدار "ایران خودرو" و "سایپا" است و از آنجایی که سهام دولت در این شرکت‌ها هنوز در وثیقه بوده و قابل آگهی نیست نمی‌توان شرایط را بیان کرد.

منبع:خانه ملت
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایران خودرو سایپا خودرو خریدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است

تین نیوز

مدیرکل نیروی کشش شرکت راه آهن گفت: ۲۰ لکوموتیو تحویل گرفته شده از شرکت مپنا، به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ درصد آماده به کاری دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، هادی یارجی درباره تجربه واگذاری لوکوموتیو به شرکت مپنا به روشROO گفت: قراردادی ۵ ساله در سال ۱۳۹۵ با شرکت مپنا منعقد شد که ۵۰ لوکوموتیو آلستوم که متوقف بودند برای بازسازی و بهره برداری در اختیار شرکت مپنا قرار داده شود و پس از بهره برداری مالکیت لوکوموتیوها به شرکت مپنا واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ لکوموتیو، بازسازی و وارد شبکه ریلی شده و ۳۰ لکوموتیو همچنان در اختیار مپنا است و در حال سپری کردن فرایندهای مختلف مونتاژ، دمونتاژ و بازسازی قرار دارد.

یارجی تصریح کرد: ۲۰ لوکوموتیو تحویل گرفته شده، به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ درصد آماده به کاری دارد یعنی روزانه ۱۰ تا ۱۲ لکوموتیو آماده به کار داریم و مابقی، در چرخه بهره برداری و تعمیرات است که همان ها هم قابلیت اطمینان بسیار پائینی دارد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد این پروژه می توانست به شکل بهتری عمل شود زیرا بیشتر کاری که انجام شده دمونتاژ بوده نه بازسازی و علت اینکه در آماده به کاری این لکووموتیوها و قابلیت اطمینان آنها اتفاق خوبی نیفتاده این است که سرمایه گذاری خاص و ویژه ای از سمت سرمایه گذار در این پروژه اتفاق نیفتاده است.

حجم ویدیو: 52.61M | مدت زمان ویدیو: 00:02:52 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس