Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی جدیدترین جزئیات از اجرای طرح مهارت در استان مرکزی را تشریح کرد و گفت: طرح آموزش‌ فنی در مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه های غیررسمی اجرا می‌شود. ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعیدرضا شامحمدی ظهر امروز در نشست خبری هفته ملی مهارت با اشاره به نهضت مهارت‌افزایی اظهار داشت: نیروی انسانی مهم‌ترین عامل برای توسعه، پیشرفت و اقتصاد است به طوری که تولید برابر نیروی انسانی، سپس سرمایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصل مهم برای تولید نیروی انسانی است به طوری که اگر تجهیزات داشته باشیم اما نیرو مهارت لازم نداشته باشد، سرمایه‌گذاری در این زمینه بی‌فایده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی ادامه داد: در سال‌های گذشته اولویت مهم در صنایع و شرکت‌ها تجهیزات بود اما توجه به این نکته ضروری است که صنعت نیاز به نیرویی دارد که با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های موجود مهارت و عملکرد درستی داشته باشد.

شامحمدی بیان کرد: فرد با کسب مهارت خوداشتغال و کارآفرین می شود به عبارتی اشتغال مستقل دارد و در اشتغال‌های وابسته، فرد از ظرفیت صنایع و دستگاه ‌ا آموزش می بیند که اگر فرد مهارت لازم را نداشته باشد ارزشی ندارد.

وی تصریح کرد: اکنون مشکل مهم در کشور مدرک‌گرایی است به صورتی که اولویت اصلی خانواده‌ها دانشگاه است اما باید توجه کرد که آموزش‌های مهارتی نیز سبب اشتغال می‌شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی ادامه داد: در نظام جامع آموزش‌های مهارتی که در سال 96 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید در بخش آموزش‌های رسمی، آموزش و پرورش و آموزش عالی ورود پیدا می‌کنند.

شامحمدی بیان کرد: در بخش آموزش‌های غیررسمی بنگاه‌های اقتصادی باید ورود پیدا کنند و در زمینه آموزش اقدامات موثری داشته باشند.

وی با اشاره به توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی گفت: از جمله برنامه‌های 3 ساله پیش‌بینی شده توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی است که طرح ایران مهارت طرحی مشترک با آموزش و پرورش است که به دانش‌آموزان مقاطع هفتم، هشتم و نهم براساس آموزش های 20 تا 60 ساعته به صورت اختیاری آموزش داده می شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: در طرح ایران مهارت تاکنون بیش از 10 هزار و 700 نفر ثبت نام کردند که تا پایان سال پیش بینی می شود که به بیش از 12 هزار نفر برسد که مقدمات و اطلاعات اولیه در زمینه شغل به افراد ارائه می شود.

شامحمدی بیان کرد: سال گذشته 6 هزار نفر ثبت نام کردند، امسال 2 برابر شده که با آموزش های لازم برای انتخاب رشته در مقاطع بالاتر راهنمایی و هدایت می شوند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 64 همایش در راستای آموزش های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی در مناطق محروم و مناطقی که بستر مهارت‌آموزی کمتر بود برگزار شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی ادامه داد: طرح آموزش بین پدر و پسر و آموزش بین مادر و دختر پس از هفته ملی مهارت در کارگاه‌ها به صورت عملی و مهارتی برای نخستین بار در کشور در استان مرکزی انجام می‌شود که هدف از این طرح تقویت ارتباط بین والدین و فرزندان در خانواده است.

شامحمدی با اشاره به اجرای آموزش‌های مهارتی بر مبنای تقاضامحوری گفت: با راه‌اندازی شورای عالی مهارت در همه شهرستان‌ها برای متقاضیان آموزش های مهارتی آموزش‌ها لازم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به سند سه ساله آموزش‌های مهارتی در شهرستان‌ها تصریح کرد: آموزش‌ها باید محلی و منطقه‌ای باشد، صنایع و سایر دستگاه‌ها اگر نیازمند آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای باشند با هر شرایطی و با کمک بخش خصوصی آموزش ها داده می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به توسعه آموزش های مهارتی در راستای عدالت اجتماعی بیان کرد: براساس طرح پیش‌بینی و تفاهم‌نامه راه و شهرسازی در ستاد بازآفرینی و سکونتگاه‌های غیررسمی، با حمایت مالی آموزش در این مناطق داده می‌شود.

شامحمدی ادامه داد: یک کامیون در این راستا در روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد به طوری که مشکل مهم در سکونتگاه‌های غیررسمی مکان بود که این کامیون مجهز به 8 نفر زن و مرد در سکونتگاه غیررسمی با پیش‌بینی آموزش 20 حرفه آموزش های لازم را ارائه می‌کند که با اعتبارات فنی و حرفه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد.

299 مرکز دولتی و آزاد فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی ارائه خدمات دارند23 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی افتتاح شدآموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای به جوانان جویای کار شهرستان چرام ارائه می‌شود

وی بیان کرد: طرح مهارت خانه به خانه در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی با هدف مهارت آفرینی و اشتغال بانوان، توسعه عدالت اجتماعی در زمینه آموزش های مهارتی به ویژه در مناطق حاشیه‌ای، ایجاد کسب و کار و درآمد در سکونتگاه‌های غیررسمی انجام می‌شود که 590 میلیون تومان اعتبار برای این طرح پیش‌بینی شده که تاکنون اعتباری دریافت نشده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به ارائه آموزش‌های با کیفیت گفت: فراهم کردن بستر اشتغال، دادن وام، تسهیلات و فضای کسب و کار همراه با آموزش های با کیفیت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

شامحمدی تصریح کرد: از جمله مشکلات موجود فقر فرهنگ مهارت‌آموزی است به طوری که اکنون خانواده ها به آموزش‌های مهارتی اطمینان ندارند به همین سبب باید اقدامات لازم در این راستا انجام شود.

وی افزود: فاصله بین دانشگاه و صنعت، مهارت است که با وجود مهارت، فارغ‌التحصیلان دانشگاه می‌توانند صنعتگر شده یا در کنار صنعتگران خدمت کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی بیان کرد: فنی و حرفه‌ای در مقابل آموزش و پرورش، دانشگاه یا سایر دستگاه‌ها نیست بلکه در کنار آنها مشکلات آموزشی را برطرف می‌کند، تجهیزات آموزشی در تمام شهرستان‌ها وجود دارد.

شامحمدی ادامه داد: اکنون در چالش بی‌مهارتی هستیم و از چالش بی‌سوادی به چالش بی‌مهارتی رسیده‌ایم به طوری که امیدواریم نهضت مهارت‌افزایی راه‌اندازی شود و بتوانیم مشکل مهارت‌آموزی که بزرگترین مشکل آسیب‌های اجتماعی عدم مهارت است برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خیران و مردم در زمان وقوع بحران در کشور بازوی کمکی دولت هستند انتظار می رود در زمینه اشتغال هم همکاری داشته باشند، با راه اندازی سامانه نیازسنجی آموزشی اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

واگذاری اماکن بلااستفاده فنی و حرفه‌ای

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی فنی و حرفه‌ای استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به تجهیزات کارگاه‌ها گفت: مهمترین برنامه، توانمندسازی نیروها و مهندسی نیروی انسانی است، اجرای آموزش های توانمندسازی و آموزش های ضمن خدمت کارکنان را در دستور کار داریم.

رحیم افکاری افزود: ارزشیابی عملکرد کارکنان و براساس تعهدات، واگذاری اماکن مازاد که نتوانستیم استفاده بهینه داشته باشیم که افزایش درآمد برای دولت محسوب می شود نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: این کار را از سال 97 شروع کرده‌ایم که در سال گذشته عملکرد مطلوبی نداشتیم، امسال تاکنون 6 مورد واگذاری و 13 مورد هم در سامانه آماده واگذاری هستند.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: ساماندهی تجهیزات و تجهیزات مازاد کارگاهی در راستای جابه‌جایی تجهیزات انجام می شود، بر اساس مدل نیازسنجی کارگاه و مرکزی نمی تواند تجهیزات اضافی دریافت کند.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، گفت: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با وجود چهارهزار جوان دارای مجوز فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهرستان سامان ضروری و نیازمند اعتبار لازم است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان سامان، گفت: ساخت ساختمان اداری ثبت احوال حدود پنج سال پیش شروع شده و سه سال است که کاملا تعطیل شده است، همچنین تکمیل ساختمان بخشداری زاینده رود، احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی مسیل اصلی شهر سامان و ایمن‌سازی آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است‌.

رئیس شورای شهرستان سامان ادامه داد: جاده سامان به تیران به عنوان یکی از محورهای اصلی ورودی استان و تکمیل جاده سامان به قراقوش با توجه شرایط خاص این جاده، باید در اولویت کاری قرار داده شود.

چهلگردی با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، افزود: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

کد خبر 749212

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد