Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@08:08:42 GMT

برخی از مسائل به صورت کدخدامنشی حل و فصل شود

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۷۴۰۴

برخی از مسائل به صورت کدخدامنشی حل و فصل شود


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ضروری است که شوراهای حل اختلاف محله‌ای تشکیل شده و برخی از مسائل به صورت کدخدامنشی حل و فصل شود، چرا که حل برخی از پرونده‌ها و موضوعات نیازی به مراجعه به دستگاه قضایی نداشته و با کدخدامنشی قابلیت حل و فصل دارند.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌ هاشم در آیین تکریم و معارفه رئیس کل‌ دادگستری استان، اظهار کرد: در رابطه با نگه داشتن حجت‌الاسلام مظفری در استان تماس‌های زیادی با بنده شد تا جلوی این جابجایی گرفته شود، اما عرض کردم که موضوع ارتقای ایشان و همچنین نظر قوه قضائیه بر این جابه‌جایی مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     وی با تاکید بر اینکه برگزاری دیدارهای مردمی و همچنین انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در زندان‌ها از جمله برنامه‌های شاخص حجت‌الاسلام مظفری در دادگستری استان بود، افزود: زندانیان بسیاری طی دوران محکومیت خود با قرآن انس گرفته و از یک جزء گرفته تا حافظ کل شده‌اند؛ حتی افرادی نیز هستند که علی رغم نداشتن سواد، در زندان حافظ قرآن شد‌ه‌اند.     وی با با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی ورشکسته از دیگر اقدامات شاخص حجت‌الاسلام مظفری در دادگستری استان بود، افزود: در این رابطه اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شد.     نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان به رعایت اخلاق حسنه در کنار انجام وظیفه تاکید کرد و گفت: برخی‌ گمان می‌کنند که قاطعیت یعنی فریاد زدن و تند برخورد کردن، در حالی که با مهربانی هم می‌شود قاطع بود؛ از این رو در برخورد با مراجعان، قاطعیت توام با حسن اخلاق رعایت شود.     وی در بخش دیگری از سخنانش به انتظارات مردم از دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: کاهش در اطاله دادرسی‌ها، سرعت بخشی به قضاوت‌ها اما بدون عجله، برخورد قاطع و سریع با مفسدان اقتصادی، تلاش برای از بین بردن زمینه‌های فساد، نظارت دقیق درونی برای برخورد با نیروهای ناسالم، مطالبه از دستگاه‌ها برای توسعه شفافیت در امور مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصادی و... از جمله این مطالبات است.     وی در خاتمه تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌ جوانان مومن انقلابی به عنوان موتور محرکه‌ای در تحول دستگاه قضایی نیز مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آذربایجان شرقی استفاده از ظرفیت زندان فعالیت های فرهنگی قرآن قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است

محمد جواد عسکری گفت: مسائل محیط زیسیت باید جزو اولویت‌های مهم دستگاه‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی باشد، امروز اثرات کم توجهی به این حوزه را با مشکلات به وجود آمده مشاهده می‌کنیم و برای جبران این کم توجهی‌ها لازم است در قالب برنامه حرکت کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۲۰ حکم مربوط به دستگاه‌های متولی در زمینه قانون هوای پاک وجود دارد که ۲۰ حکم آن اجرا شده، ۶۰ حکم ناقص اجرا شده و بقیه آن تاکنون اجرا نشده اند، ادامه داد: سالانه افراد زیادی به دلیل آلودگی هوا فوت کرده و یا با مشکلات جدی مواجه می‌شوند، دستگاه‌هایی که در زمینه اجرای قانون هوای پاک کم کاری کرده‌اند به عنوان مصداق ترک فعل به دستگاه‌ قضائی معرفی کرده‌ایم.

این نماینده مردم با تاکید بر اینکه راهی جز ایجاد هم افزایی برای اجرای قانون هوای پاک نداریم، عنوان کرد: باید در کشور گفتمان محیط زیستی را ایجاد کنیم و همه عوام و خواص مسائل زیست محیطی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌ها و نظارت های میدانی انجام شده مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه را برطرف کردیم و روند احیای آن امیدی را ایجاد کرده است، گفت: باید مسائل محیط زیست را جدی تر از گذشته ببینیم، درحال حاضر مسائلی از قبیل آلودگی دریاها و دریاچه‌ها با ورود فاضلاب را شاهد هستیم و از سوی دیگر شاهد خشک شدن دریاچه‌های آب شور هستیم که ریزگرد آن ها خسارت زیادی را به همراه دارد.

عسکری با اشاره به اینکه باید مسائل محیط زیستی را به صورت جدی‌تر در کتاب های درسی آورده شود، افزود: واحدهای تولیدی و معادن باید به تعهد خود در زمینه کنترل آلایندگی حاصل از فعالیت عمل کنند. وزارت نفت نیز باید در حوزه زیست محیطی به وظایف خود عمل کند و متاسفانه کم کاری این وزارتخانه پیگیری نشده است.

وی با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تاکید بر اینکه باید حوزه محیط زیست را دانش بنیان کنیم، عنوان کرد: خوشبختانه در مناطق حفاظت شده با اقداماتی که صورت گرفته جمعیت قوچ، میش، کل، بز و گوزن زرد ایرانی درحال افزایش است که جای تقدیر دارد و باید این فعالیت ها باید تقویت و حمایت قانونی شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمادگی داریم تا هرگونه حمایتی را در زمینه تقنینی از سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشیم، ادامه داد: کم بودن نیروی کار و محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست مشکل ساز است و باید هرچه سریع تر این کسری جبران شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، اّ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای کانون های ریزگردها اقدامات جدی و فوری انجام شود، تصریح کرد: در برخی نقاط کشت درخت اکالیپتوس با توجه به رشد سریع ترویج داده شده اما باید توجه شود که این نوع درخت بسیار آب‌بر بوده و موجب از بین رفتن منابع آبی می‌شود.

منبع: خانه ملت

دیگر خبرها

  • تیم‌داری در طرشت به روش کدخدامنشی
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی