Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@14:17:42 GMT

ایرانیان در تیر ماه چقدر از تلگرام استفاده کردند؟

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۷۸۲۰

ایرانیان در تیر ماه چقدر از تلگرام استفاده کردند؟

آفتاب‌‌نیوز :

بخش داده‌کاوی خبرگزاری ایرنا در ماه گذشته در گزارشی، خبر از افت چشمگیر استفاده از تلگرام داده بود. حالا و پس از گذشته یک ماه، مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در نظر سنجی تلفنی، کاهش کاربران ایرانی تلگرام را تأیید کرد. مطابق با این نظرسنجی، در اسفند ماه پارسال، ۵۵.۹ درصد از ایرانیان در تلگرام فعالیت داشتند که این تعداد در ماه تیر به ۴۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد رسیده است.

نکته جالب توجه آن است که مقایسه بازدید کانال‌های تلگرامی در ماه‌های اسفند و تیر با این داده‌ها کاملا همخوانی دارد. به نحوی که نسبت ایرانیان فعال در تلگرام در ماه تیر در مقایسه با ماه اسفند، تقریبا برابر است نسبت با بازدید مطالب کانال‌های تلگرامی در ماه تیر در مقایسه با ماه اسفند و هر دو عدد ۰.۷۵ را نشان می‌دهند. با این تفاوت که نسبت اول بر اساس گزارش ایسپا حاصل شده و نسبت دوم بر اساس گزارش داده‌‎کاوی ایرنا بدست آمده است.

با توجه به همخوانی نتایج داده‌کاوی و نظرسنجی در مورد کاربران فضای تلگرام، می‌توان نتیجه گرفت که از طریق داده‌های حاصل از داده‌کاوی فضای مجازی، می‌توان میزان تغییرات کاربران تلگرامی را بدست آورد، بدون آن که نیاز باشد هر بار هزینه­‌های قابل توجه نظرسنجی را پرداخت کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تلگرام شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد نسبت شدید در استان یزد

میرحسینی رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان یزد گفت: با توجه به عبور سامانه ضعیف جوی از روی استان از بعدازظهر دوشنبه تا اوایل روز چهارشنبه، افزایش ابر، وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید با احتمال گردوخاک و بارش پراکنده برای استان یزد مورد انتظار است.

وی ادامه داد:برای امروز استان یزد، جوی به نسبت پایدار پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • وزیر خارجه گامبیا: ایرانیان را به شجاعت‌شان می‌شناسیم
  • پیش بینی وزش باد نسبت شدید در استان یزد
  • آقای علم الهدی! برای دفاع از حجاب از زن باده نوشی مثل منیژه دفاع می‌کنید؟
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • شیفتگانِ آن عارفِ عاشق/ ایرانیان زیادی مرید و دلبسته امام صادق بودند، از عطار و بایزید بسطامی تا جابر ابن حیان
  • پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • فال حافظ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر