Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود گذشت ۱۸ ماه از زمانی که کره شمالی تاسیسات هسته‌ای مهم خود موسوم به پانگی-ری را تعطیل اعلام کرد، همچنان فعالیتهای کارمندان و نیروها در این تاسیسات به صورت محدود و پراکنده وجود دارد اما فعالیت عمده و قابل مشاهده‌ای در ارتباط با برنامه هسته‌ای کره شمالی در آن تشخیص داده نشده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته پایگاه نشنال اینترست، حکومت کره شمالی ظاهراً تلاش داشته تا بعد از اعلام تعطیلی این تاسیسات مخصوص آزمایشهای هسته‌ای خود، همچنان آن را  محفوظ نگه دارد به گونه‌ای که هر زمان بخواهد در مدت زمان کوتاهی دوباره آن را فعال سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که کره شمالی  از اواخر ۲۰۱۷ تاکنون هیچ گونه آزمایش موشک بالستیک دوربرد نیز انجام نداده است اما این توقف آزمایشات موشکی کره شمالی همچون تعطیل ساختن تاسیسات پانگی-ری حالت موقت دارد.

فرانک پابیان و جک لیو، دو گزارشگر یک اندیشکده موسوم به اندیشکده "۳۸ نورث" که تحولات کره شمالی را رصد می‌کند، گزارش دادند: تصاویر ماهواره‌های تجاری در اوایل ژوئیه نشان می‌دهد که هر چند تاسیسات پانگی-ری کاملاً رها و ترک نشده اما هنوز فعالیت عمده ای در اطراف تونل‌های  مخصوص آزمایش هسته‌ای یا مرکز فرماندهی در این تاسیسات وجود نداشته است.

پابیان و لیو در گزارش خود نوشتند: تحرکات پرسنل در اطراف منطقه اصلی پشتیبانی‌های اداری مشخصاً وجود دارند از جمله نشانه‌هایی از پرورش سبزیجات در یک گلخانه دیده می‌شود. هر چند که هیچ فعالیت عمده‌ای در اطراف مرکز فرماندهی مشاهده نشده اما این منطقه همچنان به خوبی از زمان تعطیل شدن این سایت در ماه مه ۲۰۱۸ حفظ و نگهداری شده است.

این در حالی است که کره شمالی به رغم اتخاذ یک سری مواضع آشتی‌جویانه هنوز حاضر به این که ده‌ها کلاهک هسته‌ای خود یا موشک‌های میانبرد یا دوربردش را تسلیم کند نشده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکنون سه بار با یکدیگر دیدار داشتند اما هنوز بر سر طرحی به منظور توقف دایمی برنامه هسته‌ای کره شمالی و یا خنثی ساختن این برنامه توافق نکرده‌اند.

دیوید رایت، یک مدیر برنامه امنیت جهانی در سازمان موسوم به "اتحادیه دانشمندان نگران" در گزارشی چندی پیش نوشت: کره شمالی هنوز اقدامات غیرقابل برگشت به سمت پایان دادن به برنامه موشکی خود در پیش نگرفته اما در عین حال دست به گام‌های معناداری زده که شاید حتی تا سال ۲۰۱۷ هم غیرقابل تصور بودند و این نشان می‌دهد که مشکلی با گام‌های بیشتری که معناتر هم باشند ندارد و چنانچه این اتفاق بیافتد، منافع امنیتی آمریکا و همپیمانانش در منطقه به میزان چشمگیری پیشرفت خواهد داشت. با این حال این اقدامات نیازمند این است که کره شمالی احساس کند به حد کفایت از تضمین و امنیت برخوردار است و این اتفاق قرار نیست یک شبه رخ بدهد و همچنین نیازمند این است که آمریکا برای این منظور اقدامات متقابلی را انجام دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کره شمالی تاسیسات هسته ای آمریکا سکه ثامن کریمی قدوسی مزدک میرزایی استخراج بیت کوین کارت سوخت معصومه ابتکار مدیران دو تابعیتی بوریس جانسون محسن پهلوان علیرضا خمسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری

یک مسؤول فلسطینی تاکید کرد طی ماه میلادی گذشته ارتش رژیم صهیونیستی ۲۸ عملیات تخریب را علیه ۳۳ تاسیسات در کرانه باختری انجام داد.

به گزارش ایسنا، مؤید شعبان، رئیس مرکز مقاومت در برابر شهرک سازی در گزارش ماهانه درباره اقدامات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی طی ماه آوریل ۲۸ عملیات تخریب را علیه ۳۳ تاسیسات انجام داد که از جمله آن هشت منزل مسکونی و سه منزل غیرمسکونی بود. این عملیات تخریب در استان‌های قدس، طولکرم، اریحا و الخلیل انجام شد. همچنین ارتش اسرائیل اخطاریه‌هایی را درباره تخریب ۱۸ منزل و تاسیسات را در استان‌های رام الله، البیره، سلفیت و الخلیل ارسال کرد.

طبق گزارش روزنامه القدس العربی، این مسؤول فلسطینی گفت: نیروهای اشغالگر ۸۹۵ اقدام متجاوزانه و شهرک نشینان ۳۴۷ اقدام متجاوزانه را انجام دادند. تجاوزات شهرک نشینان در استان‌های نابلس، رام الله و الخلیل به شهادت پنج شهروند منجر شد.

وی افزود: ماه میلادی گذشته شاهد تشدید خطرناک حملات شهرک نشینان با حمایت نیروهای رژیم اشغالگر بودیم. آنها غیرنظامیان را در ۳۶ شهرک و روستای فلسطینی از شمال تا جنوب هدف قرار دادند. این تجاوزات منجر به سوختن کامل ۳۶ منزل و سوختن جزئی ۳۳ منزل دیگر شد. همچنین در این تجاوزات بیش از ۵۷ خودرو به آتش کشیده شدند و ویرانی گسترده‌ای در املاک و تاسیسات شهروندان به بار آمد.

این مسؤول گفت: مقامات رژیم صهیونیستی ۱۷۲ دونم (واحد مساحت) از اراضی شهروندان در روستای عرب التعامره در شرق استان بیت لحم را برای گسترش مرزهای شهرک سیدی بار در منطقه العقبان مصادره کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • رشیدپور همچنان دنبال جایی برای انتشار «ساعت صفر» است
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد