Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نخستین روز از جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب با حضور پرشور مردم منطقه و با هدف معرفی ظرفیت‌های بخش باغداری، گل و گیاه و صنایع دستی منطقه برگزار شد.

شهرستان میناب  با قدمت طولانی به عنوان قطب تولید انبه و یاسمین گل در سطح استان و کشور مطرح است. شهرستان میناب با یک هزار و 700 هکتار باغ انبه رتبه اول تولید این محصول در  استان  را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان برداشت میوه رسیده از باغ های انبه این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی, تیرماه تا نیمه شهریور است.

خانواده‌ها و ده‌ها مرکز فرآوری و عمل آوری صنعتی و سنتی با استفاده از میوه نارس انبه انواع ترشی، شوری، مربا، لواشک و سس تولید و به بازار عرضه می کنند.

برداشت انبه نارس هر ساله از سطح 2 هزار و 870 هکتار از باغ های انبه این استان از اواسط اردیبهشت آغاز شده و تا خرداد ماه پایان می یابد. طعم، رنگ و سالم بودن میوه درختان انبه هرمزگان باعث شده که متقاضیان زیادی داشته باشد.

بندرعباس، میناب و رودان به عنوان مهم‌ترین مناطق باغ‌های انبه در استان هرمزگان است.

این جشنواره  به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده صنایع دستی برنا هرمزگان انبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم. لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • غرق در انبه! طراحی خانه ای با تم میوه ای (عکس)
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد