Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:55:25 GMT

نیاز همیشگی بیماران خاص

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۸۸۴۲

نیاز همیشگی بیماران خاص

دولت و بخش خصوصی به ویژه افراد خیر در سال های گذشته هر کدام به اندازه وسع خود اقدامات فراوانی را برای کاهش و رفع مشکلات بیماران خاص انجام داده‌اند اما مشکلات این قشر از جامعه تمامی ندارد.

مرکز جامع بیماران خاص خراسان جنوبی سال ۹۲ در زمینی با زیربنای سه هزار مترمربع در ۶ طبقه و هزینه کرد چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با حمایت دانشگاه علوم پزشکی و جذب کمک‌های خیرین احداث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز شامل بخش دیالیز با ۲۰ تخت مصوب، بخش تالاسمی با ۱۰ تخت مصوب، بخش هموفیلی با ۱۰ تخت مصوب، بخش ناباروری با ۲۰ تخت مصوب، آزمایشگاه تخصصی، بانک خون، فیزیوتراپی، سونوگرافی، دندانپزشکی و اتاق عمل است.

در حال حاضر سه هزار و ۶۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت‌های مرکز بیماران خاص خراسان جنوبی قرار دارند.

کمیته بیماری‌های خاص استان روز چهارشنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان، خیران و انجمن‌های بیماران خاص در بیرجند برگزار شد.

مسئول انجمن بیماران اوتیسم خراسان جنوبی در این نشست گفت: نمایندگی این انجمن از سال ۹۶ در استان آغاز به کار کرد و در حال حاضر حدود ۵۰ نفر از خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم در این انجمن عضو هستند.

سید محمد موسوی‌نژاد با بیان اینکه امکان بستری شدن بیماران اوتیسم در بیمارستان‌های استان وجود ندارد افزود: کودکان اوتیسم هنگام بستری شدن باید حتماً یک نفر همراه داشته باشند در حالی که به این موضوع بی توجهی شده است.

وی گفت: می‌طلبد رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در زمینه آگاه‌سازی جامعه از اوتیسم به عنوان یک معضل اجتماعی فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه دنیای یک کودک اوتیسمی اتاق ۱۲ متری او است اظهار داشت: این بیماران با مشکلات زیادی از جمله بالابودن هزینه‌ها مواجه‌اند و نیاز به توجه دارند.

رئیس انجمن بیماران هموفیلی خراسان جنوبی هم گفت: در حال حاضر ۱۶۰ بیمار هموفیلی در استان شناسایی شده و عضو انجمن هستند.

مسعود ضیایی با بیان اینکه این بیماران به طور رایگان ۲ روز در هفته ویزیت می‌شوند افزود: سال‌های اخیر خدمات دندانپزشکی، فیزیوتراپی و تغذیه نیز به لیست خدمات بیماران هموفیلی اضافه شده است.

وی از احداث و واگذاری ۱۸ مسکن به بیماران هموفیلی استان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی بین ۳۵ کانون هموفیلی ایران رتبه اول خدمات دهی را کسب کرده است.

رئیس انجمن بیماران هموفیلی خراسان جنوبی عنوان کرد: این استان به عنوان اولین مرکز کشور هپاتیت c بین بیماران هموفیلی را ریشه کن کرده است.

وی خواستار حمایت شغلی از بیماران هموفیلی شد و گفت: این افراد می‌توانند کارهای سبک را به خوبی انجام دهند و اگر درصدی از استخدامی دستگاه‌های اجرایی به این بیماران اختصاص یابد مشکل اشتغال رفع می‌شود.

ضیایی از برگزاری جشن هموفیلی همزمان با ۱۷ مردادماه در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵ طرح تحقیقاتی در ارتباط با این بیماران در استان انجام شده است.

رئیس مرکز بیماران خاص خراسان جنوبی در این نشست گفت: با راه‌اندای مرکز بیماری‌های خاص در استان اکثر خدمات مورد نیاز بیماران در استان ارائه می‌شود و حداقل اعزام بیماران را به سایر استان‌ها داریم.

هادی دهقان با اشاره به بخش ناباروری این مرکز افزود: از ابتدای شروع به کار این مرکز در سال ۹۶ تاکنون یکهزار و ۶۵۷ زوج نابارور تشکیل پرونده داده‌اند که برای ۴۷۷ مورد اقدامات درمانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۹۴ پرونده مرکز ناباروری استان نتیجه مثبت داشته و ۴۷ نوزاد متولد شده است اظهار داشت: اکنون ۳۷ درصد پرونده‌های تشکیل شده در این مرکز نیاز به استفاده از روش پیشرفته از جمله IVF برای درمان دارند که به دلیل نبود پزشک متخصص زنان در این مرکز انجام نمی‌شود.

رئیس مرکز بیماران خاص خراسان جنوبی با ابراز نگرانی از روند افزایشی بیماران خاص در استان در سال جاری یادآور شد: از بین این بیماری‌ها ام. اس، دیالیز، پیوند و هموفیلی به ترتیب با رشد ۲۴، ۱۴، ۱۲ و ۱۱ درصدی بیشترین افزایش را نسبت به پارسال به خود اختصاص داده است.

وی از پذیرش سه هزار و ۶۶۸ بیمار در مرکز بیماران خاص استان در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین بیش از یک هزار و ۱۶۰ جلسه دیالیز برای ۱۱۰ بیمار ماهانه انجام شده است.

دهقان افزود: به جای اینکه برخی بیماران خاص را به استان‌های مجاور اعزام کنیم با انعقاد تفاهم‌نامه با تعدادی از پزشکان متخصص، زمینه حضور آنها به صورت ماهانه در استان فراهم شده است.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات بیماران خاص عنوان کرد: عدم تایید بیماران ام اس و پیوند کلیه توسط سازمان تأمین اجتماعی، افزایش قیمت داروها و لوازم مصرفی واحدهای دیالیز، بیکاری و مسکن از عمده مشکلات بیماران خاص در استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم از افتتاح سالن ورزشی چند منظوره ویژه بیماران خاص در مرکز استان همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر این سالن در تأسیسات جانبی ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

مهران سرپرست افزود: اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی آمادگی دارد به صورت رایگان خدمات ورزشی به بیماران خاص ارائه دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم به وضعیت مسکن بیماران خاص اشاره کرد و افزود: برای تأمین مسکن بیماران خاص مجوزهای لازم اخذ شده همچنین برای مسکن خانواده‌های دارای دو معلول نیز زمین تأمین شده است.

مهدی جعفری ادامه داد: در بحث بیماران خاص این آمادگی وجود دارد که طی تفاهم نامه‌ای زمین رایگان را در اختیار خیرین مسکن ساز قرار دهیم تا نسبت به ساخت مسکن اقدام شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی هم گفت: سازمان بیمه سلامت موظف است به بیماران خاص خدمات با فرانشیز بسیار پایین و رایگان ارائه دهد.

علی اربابی افزود: بیمار خاص در سازمان بیمه سلامت برابر قانون تعریف خاصی دارد و در این راستا در قانون بیماران خاص شامل بیماران دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه و ام اس می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر پرداختی‌های بیمه سلامت استان به مرکز بیماران خاص و داروخانه‌های این بیماران به روز است.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوتيسم سرطان خون بیماری خود ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رشته مینی‌گلف در سال‌های اخیر در خراسان جنوبی رونق گرفته و شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در این رشته ورزشی بوده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رضا محمودی‌زاوه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات مینی‌گلف قهرمانی کشور با حضور 170 مینی گلف‌باز زن و مرد از 24 استان کشور از تاریخ 4 تا 7 اردیبهشت 1403 در شهر اصفهان برگزار شد. 

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها در رده سنی بالای 18 سال برگزار شده بود افزود: مینی گلفرهای سراسر کشور به مدت 4 روز در سایت مینی گلف هجده میدان ادونچر ملک شهر اصفهان و مطابق با قوانین فدراسیون جهانی مینی گلف با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

رئیس هیئت‌گلف خراسان جنوبی تصریح کرد: کادر فنی و اجرایی برگزاری این مسابقات 30 نفر از متخصص‌ترین و باتجربه‌ترین اعضای انجمن مینی گلف جمهوری اسلامی ایران بودند و فدراسیون گلف نیز بر حسن اجرای فنی این رقابت‌ها نظارت داشت. 

ابوالحسنی رتبه اول رقابت‌های گلف در بخش انفرادی

محمودی‌ اظهار داشت: در پایان این رقابت‌ها، در بخش انفرادی آقایان محمدامین ابوالحسنی از خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه اول و در بخش تیمی، تیم‌های آقایان و بانوان خراسان جنوبی به مقام سوم دست یافتند. 

وی یادآور شد: تیم خراسان جنوبی در این مسابقات متشکل از خانم‌ها حمیده محمدی، فاطمه کارگر، تکتم بهروش و سارا کیوانمهر و در بخش آقایان حامد برزگانی، جواد خیرآبادی، محمدامین ابوالحسنی و محسن تقوی در این رقابت‌ها حضور داشتند. 

 رونق رشته مینی گلف استان در سال‌های اخیر 

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رشته مینی گلف در سال‌های اخیر در خراسان جنوبی رونق گرفته و شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در این رشته ورزشی بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات مختلفی از جمله لیگ مینی گلف، جام رمضان و مسابقات مناسبتی، برگزاری دوره‌های آموزشی، اعزام تیم‌ها به مسابقات مختلف در موفقیت ورزشکاران استان نقش بسزایی داشته است. 

وی یادآور شد بدون شک، کسب این جایگاه در مسابقات کشوری، انگیزه‌ای مضاعف برای اهالی این استان خواهد بود تا با جدیت بیشتری به این رشته ورزشی جذاب بپردازند و شاهد افتخارآفرینی‌های بیشتر در آینده باشیم.

انتهای پیام/257/

دیگر خبرها

  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد