Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.
خوابگاه‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید اضافه می‌شوند
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از افزیش ظرفیت خوابگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید و افتتاح آن‌ها در شهریورماه خبر داد.

مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، با اشاره به تجهیز خوابگاه‌ها و افزایش ظرفیت آن برای سال تحصیلی جدید گفت: هر سال بخش تعمیر و ارتقای خوابگاه‌ها را در تابستان انجام می‌دهیم. خوابگاه‌هایی که در دست ساخت است، اگر به نتیجه برسد افتتاح می‌شود و به دانشگاه‌ها برای کمبود ظرفیت‌ها از طریق اجاره خوابگاه‌ها و کمک صندوق رفاه که به شکل رهن است، کمک می‌کنیم؛ بنابراین امسال هم طبیعتا افزایش ظرفیت خواهیم داشت، اما ظرفیت‌ها در شهریورماه اعلام می‌شود.
جزئیات ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به دانشجویان آزاد اعلام شد
دستورالعمل اعلام زمانبندی ثبت‌نام اعطای تسهیلات ۲ بانک قرض الحسنه به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.    مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با صدور دستورالعملی، زمانبندی ثبت نام برای تسهیلات بانک‌های قرض الحسنه به دانشجویان را اعلام کرد.  
آخرین وضعیت اعتبارات دانشگاه‌ها در سال جاری
محمدتقی نظرپور، معاون اداری مالی وزارت علوم  با اشاره به میزان تخصیص بودجه دانشگاه‌ها در سه ماه اول گفت: تخصیص بودجه دانشگاه‌ها در سه ماه اول سال ۲۰ درصد بوده و این تخصیص به این معنی است که ۵ درصد بودجه سه ماه اول اختصاص داده نشده و باید در سه ماه اول سال ۲۵ درصد دریافت می‌کردیم.

وی افزود: امیدواریم با توجه به وضعیت و شرایط اقتصادی که وجود دارد بتوانیم وضعیت مناسبت تری در حوزه بودجه برای دانشگاه‌ها پیش بینی کنیم.
موزه دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی راه‌اندازی می‌شود   فراخوان راه اندازی موزه دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی از سوی معاونت دانشجویی این دانشگاه اعلام شد.   در این فراخوان معاونت دانشجویی دانشگاه از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه به منظور مشارکت در راه اندازی موزه دانشجویی دعوت به عمل آورد تا طرح‌ها، ایده‌ها و راهکار‌های مدنظر در خصوص هرچه پربارتر شدن موزه دانشجویی را به معاونت دانشجویی به آدرس info-stu@atu.ac.ir ارسال نمایند.  
تغییر زمان برگزاری دومین دوره جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران اعلام شد
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران طی اطلاعیه‌ای تغییر در زمان برگزاری دومین دوره جشنواره فرهنگ را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است، پیرو فراخوان برگزاری دومین دوره جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران به اطلاع می‌رساند زمان برگزاری این جشنواره از هفته دوم آبان ماه به هفته سوم آبان ماه یعنی ۱۹ تا ۲۲ آبان تغییر کرد.   راهیان نور بین‎المللی راه اندازی می‌شود   نیک روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور پیرامون این اردوی دانشجویی گفت: در آستانه برنامه فرهنگی راهیان نور غرب و شمال غرب کشور هستیم و همان طور که همه می‌دانند اردوی راهیان نور سابقه‌ای بالغ بر ۲۰ سال دارد و از حدود اواسط دهه ۷۰ راه اندازی شده است.

وی افزود: اردوی راهیان نور از موثرترین فعالیت‌های فرهنگی کشور بوده است که تاکنون مسیر رشد کمی و کیفی بسزایی را داشته است. امروز اردوی راهیان نور از جنوب به غرب و شمال غرب توسعه پیدا کرده و چند سالی می‌شود که فضای غرب برای دانشجویان فراهم شده تا بتوانند شرکت کنند.
اردو‌های راهیان نور غرب از ۵ مرداد آغاز می‌شود
 امیروجدانی نیا، معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی گفت: بازه زمانی این اردو‌ها معمولا اواخر تابستان و اوایل پاییز است که امسال به دلیل مقارن بودن با ایام اربعین و محرم به مرداد انتقال پیدا کرده است.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم برای این اردو فراهم شده تا همه امکاناتی که در استان‌های آذربایجان غربی و کرمانشاه وجود دارد برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم و ... فراهم شود.  
زمزمه‌های کاهش بودجه دانشگاه‌ها شنیده می‌شود
جبار علی ذاکری، رئیس دانشگاه علم وصنعت با اشاره به وضعیت بودجه دانشگاه‌ها گفت: بحث‌هایی که در خصوص بودجه دانشگاه‌ها در سال جاری می‌شود ممکن است بودجه‌ها کاهش پیدا کند.

ذاکری افزود: امیدواریم این کاهش اعتبارات و بودجه‌ها به دانشگاه نرسد و از سایر نهاد‌ها کم شود چرا که اگر همین مقدار بودجه از دانشگاه‌ها کاسته شود با مشکلات زیادی برای سال تحصیلی جدید مواجه خواهد شد.
دانشجویان جهادگر شریف به مناطق محروم خراسان رضوی می‌روند
هفتمین اردوی جهادی مجمع مهدیون دانشگاه شریف در مناطق محروم خراسان رضوی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، این اردو ۱۰ الی ۲۱ مرداد برگزار می‌شود و دانشجویان متقاضی شرکت در این اردو می‌توانند ثبت نام کنند.
بیست و چهارمین سفر پیاده روی نجف تا کربلا ویژه دانشجویان برگزار می‌شود

 بیست و چهارمین سفر پیاده روی نجف تا کربلا، ویژه دانشجویان، طلاب و فارغ‌التحصیلان در ایام عرفه حسینی به همت انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات برگزار می‌شود.   مهلت ثبت نام برای شرکت در این سفر امروز، دوشنبه ۳۱ تیرماه به پایان می‌رسد. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت atabe.ir ثبت نام کنند.  
دبیر ستاد ازدواج دانشجویی منصوب شد   حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی حکمی مهدی غلامی را به سمت دبیر ستاد ازدواج دانشجویی منصوب کرد.
حکم مأموریت برای دانشجویان جهادی که بیمه نیستند صادر نمی شود    نیک روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اعلام خبر تشکیل قرارگاه جامع جهادی در سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: این قرارگاه با هدف هم‌افزایی بین اقشار مختلف بسیج برای بازسازی مناطق سیل‌زده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه محوریت اصلی این قرارگاه بسیج دانشجویی است، گفت: قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده کارگروه‌های متعددی دارد که یکی از کارگروه‌های آن جهادگران است. سازمان بسیج دانشجویی مسئولیت کارگروه جهادگران را برعهده دارد.
وام دانشجویان دکتری دانشگاه تهران با گذشت ۴ ماه هنوز پرداخت نشده است
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران در اعتراض به تاخیر در پرداخت وام دکتری در سه ماه اول سال گفت: براساس اعلام صندوق رفاه و ثبت اطلاعات دانشجویان قرار بود تا پایان خرداد وام دکتری پرداخت شود، اما دانشجویان دانشگاه تهران این وام را دریافت نکردند.

وی افزود: پس از پیگیری‌های دانشجویان مشخص شد که سایر دانشگاه‌ها در این مقطع وام را دریافت کردند و فقط دانشجویان دانشگاه تهران دریافت نکردند.  
بهره‌برداری از خوابگاه‌های جدید در مهرماه   ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها در تابستان گفت: خوابگاه‌های جدید در برخی از دانشگاه‌ها در حال ساخت است، مانند دانشگاه اراک که دو خوابگاه جدید در حال ساخت دارد؛ بنابراین افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها را در برخی دانشگاه‌ها خواهیم داشت که ممکن است اوایل مهرماه به بهره برداری برسد.   صندوق رفاه با مشکلات بودجه‌ای مواجه شده
حسن به نژاد، معاون دانشجویی دانشگاه تهران ، در پاسخ به علت واریز نشدن وام دکتری دانشجویان دانشگاه تهران گفت: متاسفانه دانشجویان به معاونت دانشجویی مراجعه نکردند که ما پیگیر این مشکل باشیم.

وی افزود: تا جایی که مطلع هستیم تخصیص‌های بودجه‌ای صندوق رفاه انجام نشده و با مشکلات بودجه برای پرداخت این وام‌ها مواجه هستیم.

به نژاد ادامه داد: دانشجویان ثبت نام کننده وام در نوبت صندوق رفاه هستند و به تدریج برای تمامی دانشجویان پرداخت خواهد شد و جای نگرانی نیست.   ثبت نام مجدد نقل و انتقالات دانشگاه آزاد از فردا ۲ مرداد آغاز می‌شود   حجت‌الاسلام، ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تنها درخواست‌های نقل و انتقال دانشجویانی که در سامانه منادا ثبت شود قابل بررسی و رسیدگی است، گفت: به این منظور مهلت ثبت‌نام نقل و انتقال دانشجویان از تاریخ دوم تا پنجم مرداد ماه تمدید شده است.

وی افزود: ثبت‌نام نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پس از این تاریخ تمدید نخواهد شد و به سایر درخواست‌ها رسیدگی نمی‌شود.   انتقاد رئیس دانشگاه علامه از عدم تخصیص بودجه
حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه با اشاره به اختصاص بودجه دانشگاه‌ها گفت: بودجه دانشگاه‌ها به صورت کلی تخصیص داده می‌شود و به این صورت نیست که بخشی پرداخت شود و بخشی پرداخت نشود به غیر از بودجه دستمزد تخصیص‌ها کامل نبوده بسیار کمتر از حد انتظار بوده و امسال با این شرایط سال مالی دشواری را خواهیم داشت.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بودجه دانشگاهها نقل و انتقال دانشگاه آزاد دانشگاه تهران وامهای دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی

مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: پایگاه‌ها در سطح دانشگاه باید احیا شود و تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: احیای پایگاه‌ها در سطح دانشگاه اولین مطالبه‌ی من از شما است.

مسئول بسیج دانشجویی ادامه داد: تشکیلات‌سازی، شبکه سازی و جریان سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

نصیرزاده با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه‌ی بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

مسئول بسیج دانشجویی در پایان ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه‌ی آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

هوتن حسابی مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ادامه گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در این مدت و با حفظ روحیه‌ی بسیجی و در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت برنامه‌های تأثیرگذاری را در سطح استان اجرا کرده است.

در این جلسه اعضای شورای حوزه و پایگاه‌ها به بیان نظرات و برنامه‌های خود در ماه‌های آینده پرداختند و در پایان نیز از خادمین کاروان شهید عباس دانشگر که در اردوی راهیان نور حضور فعال و مؤثر داشتند تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی