Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@15:32:38 GMT

تیراندازی به یک دیپلمات بلاروس در آنکارا

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۰۷۴۵

به گزارش ایلنا، وزارت خارجه بلاروس، شب گذشته اعلام کرد که یکی از دیپلمات‌های این کشور در جریان حادثه تیراندازی در آنکارا، پایتخت ترکیه دچار جراحت شدیدی شده است.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه بلاروس در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» روسیه تصریح کرد، «الکساندر پوگانشوف»، معاون امور اداری سفارت بلاروس به همراه فرزند خردسال خود در مسیر بازگشت به منزلش بود که یک شهروند ترکیه‌ای، که دچار روان‌پریشی بود، به وی تیراندازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد که میزان جراحت پوگانشوف شدید و در بیمارستان تحت درمان است.

رسانه‌های ترکیه نیز گزارش دادند، ضارب یک نظامی بازنشسته بود که بعد از شلیک به این دیپلمات، گلوله‌ای به سر خودش شلیک و خودکشی کرده است.

پلیس ترکیه تحقیقات در این‌باره را آغاز کرده است.

یک مسئول امنیتی ترکیه به خبرگزاری «تاس» روسیه گفته است، دستگاه‌های امنیتی فعلا نمی‌توانند درباره تروریستی بودن این حادثه، با قطعیت اظهار نظر کنند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تیراندازی در آنکارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای گفت، مینسک آماده میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین است اما همه چیز به خواسته سیاسی کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم، همیشه آماده بوده‌ایم و همچنان هستیم. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگشت صلح و پایان دادن به درگیری در اوکراین کمک کند.»

وی افزود، اما همه اینها به خواسته سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وزیر خارجه بلاروس خاطرنشان کرد: «ما روی اراده و خواسته سیاسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حساب می‌کنیم. ما می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده‌ای خواهان بازگرداندن صلح و پایان دادن به رنجی هستند که با آن روبرو هستند. اما امروز همه چیز در دست سیاستمداران است.»

این در حالی است که دولت سوئیس پنجشنبه اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شده‌اند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنج‌شنبه گفت مسکو از کشورهای شریک می‌خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوئیس خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟