Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@20:25:20 GMT

کره شمالی دو موشک بالیستیک شلیک کرد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۰۸۵۸

کره شمالی دو موشک بالیستیک شلیک کرد

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد پنجشنبه اعلام کرد کره شمالی اقدام به شلیک دو پرتابه نامشخص کرده است. ژاپن ساعتی بعد اعلام کرد این پرتابه‌ها، موشک‌های بالیستیک کوتاه‌برد بوده‌اند. 

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت: «ارتش ما ضمن حفظ وضعیت آمادگی در حال نظارت دقیق بر اوضاع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این بیانیه همچنین گفته که دستگاه‌های اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال انجام ارزیابی‌های لازم برای تعیین نوع جسم پرتاب‌شده هستند. 

مقام‌های آمریکایی با تأیید این خبر به سی‌ان‌ان گفته‌اند ارزیابی واشنگتن این است که کره شمالی دست‌کم یک پرتابه کوتاه برد شلیک کرده است. 

این مقام آمریکایی گفته به نظر می‌رسد شی پرتاب‌شده مشابه موشک‌های کوتاه‌بردی است که کره شمالی ماه مه ۲۰۱۹ (اردیبهشت‌ماه) شلیک کرد.

خبرگزاری رویترز ساعتی بعدتر به نقل از یک منبع در دولت ژاپن نوشت اجسام شلیک‌شده توسط کره شمالی موشک‌های بالیستیک کوتاه‌برد بوده‌اند. این منبع تصریح کرد موشک‌های مورد نظر به منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن نرسیدند و خطری علیه امنیت ملی این کشور ایجاد نکردند.  کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۰۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل

به گزارش شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

خبرنگار المیادین نیز از شنیده شدن صدای آژیر خطر در جولان اشغالی خبر داد و به شلیک ده‌ها موشک از جنوب لبنان به سمت اصبع الجلیل و جولان اشغالی اشاره کرد.موج دوم حملات موشکی از جنوب لبنان به سمت اصبع الجلیل و جولان اشغالی انجام شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که از صهیونیست‌ها در منطقه جولان اشغالی خواسته شده که به پناهگاه امن بروند.طی دقایق اخیر حدود هفتاد موشک به منطقه جنوب منطقه جولان اشغالی شلیک شده است.منابع مذکور مدعی رهگیری برخی موشک‌ها شدند.

حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که با ده‌ها موشک کاتیوشا مقر فرماندهی لشکر جولان در پایگاه نفح در این منطقه اشغالی را هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی حملات هوایی به مراکز حزب الله در مناطق «السفری»، «رامیه» و «عیتا الشعب» در جنوب لبنان شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله
  • شلیک بیش از ۳۰ موشک توسط مقاومت لبنان به شهرک صهیونیستی و قطع شدن برق آن
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • دقیقا این ۳ مدل موشک به اسرائیل شلیک شد