Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بدحساب‌ترین و خوش‌حساب‌ترین دارندگان دسته چک، سبزپوشی بورس در آخرین روز هفته، کاهش قیمت دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز، افت نرخ سکه با کاهش نرخ دلار، حکمرانی۵۰۰ شرکت پردرآمد چینی، پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی جهان و احتمال افزایش قیمت دام زنده با ورود حجاج را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدحساب ترین و خوش‌حساب ترین دارندگان دسته چک

در سومین ماه فصل بهار،‌ حدود ۶.۵ میلیون فقره چک به ارزش حدود ٨٤٢ هزار میلیارد ریال در کشور صادر شد که افت ۹.۲ درصدی از نظر تعداد و کاهش ۱۵.۱ درصدی از نظر ارزش داشته است. در خردادماه،‌ در بین استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در هر استان به استان کردستان تعلق گرفت به طوری که در این استان معادل ۱۶.۵ درصد از ارزش های چک های صادر شده برگشت خورده است. در رتبه های بعدی،‌ استان های هرمزگان با ۱۵.۶ درصد و کرمان با ۱۵.۴ درصد قرار گرفته اند. کمترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان نیز به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۶.۴ درصد تعلق گرفته است. رتبه بعدی استان های خوش حساب در صدور چک به ایلام با ۶.۴ درصد چک برگشتی و گیلان با ۸.۵ درصد چک برگشتی اختصاص دارد.

شوک وزیر صنعت به واردکنندگان خودرو

رضا رحمانی درباره وضعیت خودروهای دپو شده در گمرک‌ها، بنادر و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اظهار کرد: برای آزادسازی خودروهای دپو شده در این مناطق موانعی وجود داشت که دولت برای آن‌ها مصوبه‌ای به تصویب رساند و تعدادی از این خودروها ترخیص شدند. وی با بیان اینکه همچنان موانعی برای ترخیص خودروهای دپو شده وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی از خودروهای دپو شده دارای ظرفیت موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی هستند و برخی دیگر ضوابط فنی را پاس نکردند و استاندارد آن‌ها را تأیید نکرده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه از نظر وزارت صمت ترخیص خودروهای دپو شده هیچ مشکلی ندارد و ما به همه اعلام کرده‌ایم که می‌توانند ثبت سفارش کنند، ادامه داد: بخش دیگری از خودروها با موانع قضایی مواجه هستند و از طرف دادگاه‌های مختلف توقیف شده‌اند، که این موارد از اختیارات وزارت صمت خارج است. رحمانی همچنین درباره پایان مهلت ترخیص خودروهای دپو شده، با تأکید بر اینکه فعلا این مهلت تمدید نمی‌شود، گفت: پیش از این یک مرتبه این مهلت تمدید شد و فعلا برنامه‌ای برای تمدید مجدد مهلت ترخیص خودروها نداریم.

سبزپوشی بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش ۱۵۸۶ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد به رقم ۲۵۲ هزار و ۸۶۴ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۲۸ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد به رقم ۶۸ هزار و ۳۷۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۰۵ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد، عدد ۵۹ هزار و ۹۴۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۷۲ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد به رقم ۴۰ هزار و ۲۱۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۷۶۱ واحد افزایش معادل ۰.۶۳ درصد را رقم زد و به سطح ۲۸۰ هزار و ۷۸۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۴۸ واحد افزایش معادل ۰.۶۲ درصد به رقم ۱۸۶ هزار و ۳۱۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۲۴۸ واحد افزایش معادل ۰.۶۵ درصد همراه بود و عدد ۵۰۲ هزار و ۹۰۹ واحد را به نمایش گذاشت.

واکنش مثبت سهام آسیایی به پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا

روز چهارشنبه، سهام آسیایی محتاطانه به اخبار پیشرفت در مذاکرات تجاری چین و آمریکا، واکنش مثبت نشان دادند.

با امید سرمایه‌گذاران به احتمال کاهش نرخ بهره در اجلاس سیاست‌گذاری بانک مرکزی اروپا، یورو افت کرد و دلار را به بالاترین سطح ۲ ماهه خود رساند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۴ درصد رشد کرد. نیکی ژاپن ۰.۲۹ درصد رشد کرد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۷۸ درصد به ارزش خود افزود و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۶۶ درصد بالا رفت. ای‌اس‌اکس ۲۰۰ استرالیا ۰.۷۷ نیز درصد بالا رفت، اما کاسپی کره‌جنوبی بر خلاف بازارهای منطقه ۰.۹۲ درصد سقوط کرد. حال و هوای بازارها پس از آن بهبود یافت که بلومبرگ گزارش داد نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتایزر، هفته آینده به شانگهای سفر خواهد کرد تا مقامات چینی را ملاقات کند. مشاور اقتصادی کاخ سفید، لری کودلاو هم این خبر را نشانه‌ای خوب تلقی کرد و گفت انتظار دارد که پکن به زودی محصولات کشاورزی آمریکا را خریداری کند. در بازار ارز، شاخص دلار که از توافق ترامپ با کنگره در مورد سقف بدهی دولت، رشد کرده بود، با افت یورو در آستانه اجلاس سیاست‌گذاری بانک مرکزی اروپا، باز هم تقویت شد و به ۹۷.۷۴۲ واحد رسید. نرخ برابری دلار با ین ژاپن هم رشد کرد و به ۱۰۸.۲۳ رسید. یورو با ۰.۵ درصد افت به پایین‌ترین سطح ۲ ماهه ۱.۱۱۴۴ دلار رسید.

بازار اوراق مسکن؛ حبس «تسه»ها در بند 43

بهای اوراق تسهیلات مسکن دی‌ماه 96(تسه9610) روز گذشته با رشد اندک به قیمت 43 هزار و 307 تومان رسید. دیروز اغلب امتیازهای وام مسکن با رشد متوسط در محدوده قیمتی 43 هزار تومان معامله شدند. مدت‌هاست که اوراق تسهیلات با وجود نوسان‌‌های رفت و برگشتی حول همین مرز بالا و پایین شده‌اند. هر چند پس از سقوط دسته‌جمعی بازارها طی هفته قبل شاهد عقبگرد قیمت اوراق به کف‌های 42 و در مواردی 41 هزار تومان بودیم، اما این افت‌ها در معاملات کم‌حجم و هیجانی چندان دوام نیاورد و بار دیگر قیمت‌ها در کانال 43 هزار تومان تثبیت شد. سیگنال‌هایی که از فضای کلان به بازار مسکن ارسال می‌شود و متعاقبا به معاملات اوراق وام نیز سرایت می‌کند، نشان‌دهنده تداوم این روند و عدم تغییر حاد در دورنمای «تسه»هاست.

کاهش قیمت دلار در صرافی های بانکی و مجاز

در معاملات روز چهارشنبه بازار ارز، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی (که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است)؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۱۰۰ تومان خریداری و با کاهش ۱۰۰ تومانی به قیمت ۱۲۲۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو در معاملات پنجمین روز هفته، به قیمت ۱۳۸۵۰ تومان خریداری و با کاهش ۱۵۰ تومانی نسبت به روز سه شنبه، به قیمت ۱۳۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

افت نرخ سکه با کاهش نرخ دلار

روز گذشته، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با افت ۱۷۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  (سکه امامی) نیز با کاهش ۱۵۶ هزار تومان نسبت به نرخ روز قبل، ۴ میلیون و ۲۶۴ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان بود که نسبت به روز قبل، ۴۰ هزار تومان افت داشت. هر ربع سکه بهار آزادی با کاهش ۱۰ هزار تومانی به رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی در بازار امروز، ۹۸۰ هزار تومان معامله شده است که نسبت به روز قبل، تغییری نداشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار، با کاهش ۸۹۰۰ هزار تومانی به رقم ۴۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آبشده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم یک میلیون و ۷۸۶ هزار تومان رسید که نسبت به روز سه شنبه، ۳۹ هزار تومان ارزان‌تر شد. حباب سکه نیز بدون تغییر، ۲۴۰ هزار تومان بود.

چین از آمریکا پیشی گرفت/حکمرانی۵۰۰ شرکت پردرآمد چینی

چین در لیست جدید برترین شرکت‌های جهان از نظر درآمد، برای اولین بار از رقیب تجاری خود، آمریکا، جلو افتاد.

از زمان آغاز انتشار لیست گلوبال ۵۰۰ در ۱۹۹۰، تا به امروز این لیست تحت حکمرانی شرکت‌های آمریکایی بوده است. با تغییر موازنه‌های قدرت در جهان، شرکت‌های چینی ۱۲۹ جایگاه این لیست را به خود اختصاص دادند که ۱۰ مورد آن را شرکت‌های تایوانی تشکیل می‌دهند. این در حالی است که شرکت‌های آمریکایی ۱۲۱ جایگاه این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند. کهنه‌کار این لیست، وال‌مارت، برای ششمین ذسال متوالی و برای چهاردهمین بار از ۱۹۹۵ تا کنون، رتبه اول را به خود اختصاص داد. در رتبه دوم، پس از این غول خرده‌فروشی آمریکا، شرکت دولتی نفت و گاز چین، گروه سینوپک، قرار گرفت. رشد شدید درآمدها و سود این شرکت در سال گذشته باعث شد مشکلات ژئوپولیتیکی ناشی از جنگ تجاری با آمریکا، خنثی شود. شرکت رویال داچ شل، با درآمد خالص ۳۹۶.۵۵۶ میلیارد دلار، جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. دو جایگاه بعدی در بین ۵ شرکت برتر جهان، به دو شرکت دولتی دیگر چین تعلق گرفت. شرکت ملی سوخت چین (سی‌ان‌پی‌سی) و شرکت تأمین برق استیت گرید، به ترتیب با درآمد خالص ۳۹۲.۹۷۶ میلیارد دلار و ۳۷۸.۰۵۶ میلیارد دلار، در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند. به نقل از مهر؛ هر چند شرکت‌های چینی لیست گلوبال توتال، از لحاظ تعداد از شرکت‌های آمریکایی بیشتر بودند، اما از لحاظ کل درآمد، همچنان شرکت‌های آمریکایی در مجموع بالاتر از شرکت‌های چینی قرار دارند. از کل درآمد اعلام شده در لیست گلوبال ۵۰۰، سهم شرکت‌های آمریکایی ۲۸.۸ درصد و سهم شرکت‌های چینی ۲۵.۶ درصد بوده است. کل درآمد شرکت‌های لیست گلوبال ۵۰۰ برابر با ۳۲.۷ تریلیون دلار بود که ۹ درصد نسبت به سال گذشته جهش داشته و بیش از یک سوم کل تولید ناخالص جهان را شامل می‌شود.

خروج بیش از ۷ میلیون دلار برای واردات قاشق و چنگال به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۱۲ ماهه سال ۹۷، حاکی از آن است که در این مدت بیش از ۱۱۱۳ تن قاشق و چنگال از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. براساس واردات این حجم قاشق چنگال به کشور، ۷ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۱۲۵ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۶۷۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۴۴۰ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. گفتنی است در ۱۲ ماهه سال ۹۷ قاشق چنگال از ۹ کشور جهان از جمله دانمارک، آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، ترکیه، چین، انگلستان، اسپانیا و پرتغال وارد ایران شده است. در بین کشور‌های ذکر شده چین با صادرات به ارزش ۶ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۲۸۷ دلار بزرگترین صادرکننده این محصول به ایران بوده است.

پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی جهان

صندوق بین المللی پول هشدار داد تداوم تعرفه‌های آمریکا و چین در کنار برگزیت بدون برنامه، می‌تواند باعث کاهش بیش از پیش رشد اقتصادی جهان، اختلال در اقتصاد جهانی و بر هم خوردن زنجیره عرضه شود. این صندوق اعلام کرد ریسک‌های رو به پایین تشدید شده است و حالا پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به پیش‌بینی ماه آوریل، به ترتیب ۳.۲ درصد و ۳.۵ درصد برسد. این چهارمین کاهش متوالی پیش‌بینی رشد اقتصادی توسط این صندوق، از ماه اکتبر تا کنون است. داده‌های اقتصادی اعلام شده تاکنون و روند کاهشی تورم، نشان‌دهنده ضعیف‌تر از حد انتظار بودن فعالیت اقتصادی در جهان است. این صندوق اعلام کرد تنش‌های تکنولوژی و تداوم فشارهای کاهش تورمی، ریسک‌هایی هستند که اقتصاد جهانی را تهدید می‌کنند. صندوق بین‌المللی پول ۰.۹ درصد از پیش‌بینی رشد تجارت جهانی در سال ۲۰۱۹ کاست و آن را به ۲.۵ درصد اصلاح کرد. رشد تجارت جهان در سال ۲۰۲۰ از سال ۲۰۱۹ بیشتر خواهد شد، اما همچنان با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به پیش‌بینی قبلی به ۳.۷ درصد اصلاح شد.

خریدار سهام دولت در ایران خودرو و سایپا باید ویژگی خاصی داشته باشند؟

رییس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به اینکه آیا خریداران سهام دولت در ایران خودرو و سایپا باید ویژگی خاصی داشته باشند، توضیح داد: سهام دولت در ایران خودرو و سایپا کنترلی نبوده و مدیریتی است به این معنا که هر فرد و شرکتی که سهام را خریداری کند، یک عضو هیئت مدیره می‌شود و زمانی که این سهام کنترلی نیست نمی‌تواند مدیرعامل تعیین کنند در نتیجه حساسیت ویژه‌ای برای خریداران در نظر گرفته نمی‌شود. پوری حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت تاکید کرد: هیئت واگذاری، مرجع تصمیم‌گیری درباره شرایط خریدار "ایران خودرو" و "سایپا" است و از آنجایی که سهام دولت در این شرکت‌ها هنوز در وثیقه بوده و قابل آگهی نیست نمی توان شرایط را بیان کرد.

میلیاردری که از بیل گیتس جلو زد

برنارد آرو، ثروتمندترین فرد اروپایی و فرانسوی که از ابتدای امسال تاکنون با افزایش سرسام آور ثروت خود رقبا را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد حالا با ۱۰۲.۹ میلیارد دلار ثروت، بیل گیتس، مدیر عامل و بنیان‌گذار مایکرو سافت را نیز پشت سر گذاشته است تا تنها جف بزوس، بنیان گذار و مدیر عامل شرکت آمازون را بالای سر خود ببیند.

برنارد آرنو مالک برند مشهور "لوئی ویتون"است که با ارزش ترین برند لوکس جهان نیز محسوب می‌شود. طبق اعلام نشریه فوربس، برند مشهور لوئی ویتون که در سال ۱۸۵۴ توسط فردی به همین نام در پاریس آغاز به کار کرد و به تولید پوشاک، ساعت و جواهر مشغول است، با ارزش برندی معادل ۳۹.۳ میلیارد دلار با ارزش ترین برند لوکس در جهان و دوازدهمین برند با ارزش جهان است. وی نخستین بار در ماه ژوئن موفق شده بود به عنوان سومین عضو وارد باشگاه ثروتمندان دارای ثروت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سطح جهان شود. ثروت وی در ماه می ۷۶ میلیارد دلار بود و او تنها طی چهار ماه حدود ۲۷ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است! تنها از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ارزش سهام لوئی ویتون ۴۳ درصد افزایش یافته است. آرنو هم چنین مالک ۹۷ درصد سهام برند "کریستین دیور" است. در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان جف بزوس با ۱۲۴ میلیارد دلار ثروت است.

افزایش قیمت نفت در بازار جهانی

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت و بر نگرانی‌های ناشی از تشدید تنش‌ها و نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت و همچنین کاهش ذخایر نفت آمریکا افزوده شد. هر بشکه نفت برنت با 23 سنت افزایش 64.06 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته نزدیک به یک درصد افزایش قیمت داشت. نفت خام آمریکا نیز با 31 سنت افزایش 57.08 دلار معامله شد. این نوع نفت نیز روز گذشته نزدیک به یک درصد افزایش ارزش داشت. بر اساس گزارش آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 19 جولای بیش از انتظار کاهش یافت و 11 میلیون بشکه کم شد و به 449 میلیون بشکه رسید.

شروع مجدد قاچاق دام از کشور/ احتمال افزایش قیمت دام زنده با ورود حجاج

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در خصوص آخرین تغییرات قیمت گوشت گوسفندی بیان کرد: هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با افزایش ۲ هزار تومانی با قیمت ۹۳ تا ۹۴ هزار به مغازه دار و ۱۰۳ تا ۱۰۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود. وی در ادامه افزود: با توجه به گرمای شدید هوا، میزان تقاضا در بازار گوشت کاهش پیدا کرده و شاهد رکود هستیم. وی با اشاره به شروع مجدد قاچاق دام به خارج از کشور اظهار کرد: قاچاق دام تا حدودی منجر به تلاطم قیمت گوشت در بازار شده است و در حال حاضر برخی دلالان به سبب ورود حجاج و عید قربان دام‌های خود را در دامداری‌ها نگهداری می‌کنند تا بتوانند با قیمت‌های بهتری در بازار به فروش رسانند. ملکی با بیان اینکه شرایط مراتع برای دام‌های مساعد است، گفت: با وجود بارندگی‌های اخیر و شرایط مساعد علوفه در صحرا و مراتع، دامداران می‌بایست تا حدودی قیمت دام بر مراتع را تعدیل دهند، در حالیکه آن‌ها به سبب خرید دام با دلار از سوی خریداران خارجی همچنان به عرضه دام با نرخ‌های بالا تمایل دارند. وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو دام زنده را ۴۵ هزار تومان است، ولی براساس تجربه سال‌های قبل، همه ساله از چند روز مانده به عید قربان، قیمت دام زنده با نوساناتی در بازار روبرو می‌شود و خروج دام از مرز‌های غربی و جنوب به سمت عراق موجب می‌شود تا دامداران اقدام به فروش دام با نرخ‌های بالا در بازار کنند. /میزان

همتی: برای کاهش قیمت کالا‌ها باید صبر کنیم

عبدالناصرهمتی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازار متشکل ارزی در حال آماده شدن است گفت: در حال برنامه ریزی های لازم برای آن هستیم و البته اجرای آن کار پیچیده و سختی است. همتی افزود: بر اساس آخرین گزارش‌ها بازار متشکل ارزی مراحل نهایی را طی می کند و تست آن آغاز شده است و در آینده نزدیک آن را راه اندازی می کنیم. تا زمانی که من مطمئن نشوم که این بازار خوب کار می کند و در نرخ سازی و شفاف‌سازی نرخ بازار نقش مهمی دارد کار آن را آغاز نخواهم کرد. همتی با بیان اینکه نرخ ارز در وضعیت باثباتی قرار دارد گفت: امیدواریم این روند ادامه یابد. وی با بیان اینکه چسبندگی در قیمت کالاها وجود دارد، گفت: برای کاهش قیمت کالا ها باید صبر کنیم. وی افزود: شوکی که در بازار ارز ایجاد شد و رقم‌ها را حتی به بالای ۱۶ هزار تومان رساند اثراتی روی قیمت کالاها گذاشت و حالا برای کاهش قیمت‌ها مقاومت‌هایی اتفاق می‌افتد. وی افزود: افزایش قیمت ارز در سامانه نیما نیز علت پایین نیامدن قیمت‌ها نیست زیرا کسانی که از نیما با رقم‌های پایین ارز گرفته‌اند باز هم قیمت محصولات را با نرخ آزاد به مشتریان می دادند بنابراین ما معتقدیم قیمت‌ها باید پایین‌تر بیاید. برخی اخبار سیاسی که منتشر می‌شود، باعث نوسان یکی دو درصدی نرخ ارز می شود که امیدواریم به تدریج با ثابت بیشتر کنترل شود. همتی افزود: در حال حاضر در حال حرکت به سمت ثبات اقتصادی هستیم و آرامشی که در بازار وجود دارد به خاطر همین ثبات است. رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شرایط محیطی و عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ ارز است گفت: تلاش ما در بانک مرکزی این است که عرضه را تقویت کنیم و در بحث تقاضا نیز محدودیت‌هایی ایجاد شود تا موجب خروج ارز از کشور یا منجر به واردات غیرضروری نشود. /شبکه خبر

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: دسته چک شاخص کل بورس قیمت دلار بازار سکه بیل گیتس همتی کاهش قیمت نرخ ارز سکه ثامن کریمی قدوسی مزدک میرزایی استخراج بیت کوین کارت سوخت معصومه ابتکار مدیران دو تابعیتی بوریس جانسون محسن پهلوان علیرضا خمسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و حالا حدود ۶۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از 63 هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.
گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها 1.6 درصد بوده است، یعنی کمتر از 2.5 درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از 3.4 درصد رشد در سه ماهه پایانی 2023. 

شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کردسقوط قیمت بیت کوین تا زیر 60 هزار دلار

ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تاثیر بگذارد.
شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p 500 و نزدک روز خود را با 2 درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا هم تا 4.73 درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.
قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش 4 درصدی به 62800 دلار رسید و بعد تا 63700 بالا آمد. ارزش اتر هم  4 درصد کاهش یافته و حدود 3100 دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در 2024 کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
انتهای پیام/50

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!