Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@01:33:01 GMT

ژاپن: پرتاب موشک کره شمالی «بسیار قابل تأسف» بود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۱۱۳۷

به گزارش فارس، «تاکشی ایوایا» وزیر دفاع ژاپن، اقدام صبح امروز (پنجشنبه) کره شمالی در پرتاب دو موشک بالستیک را «بسیار قابل تأسف» خواند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد پنجشنبه اعلام کرد کره شمالی اقدام به شلیک دو پرتابه نامشخص کرده است. ژاپن ساعتی بعد اعلام کرد این پرتابه‌ها، موشک‌های بالیستیک کوتاه‌برد بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از منابع دولت ژاپن به خبرگزاری «کیودو» اعلام کرد که موشک‌های پرتاب شده، بالستیک بوده است که به منطقه منحصراً اقتصادی ژاپن نرسیده است و تأثیری بر امنیت ملی ژاپن نداشته است.

از طرف دیگر، آنطور که رویترز گزارش کرده است، وزارت دفاع کره جنوبی در واکنش به پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی اعلام کرد که پیونگ یانگ باید اقداماتی را که برای کاهش تنش‌های نظامی نامناسب است، متوقف کند.

آزمایش موشکی کره شمالی در حالی انجام گرفته است که مقامات این کشور پیش از این در خصوص برگزاری رزمایش ماه آینده میلادی کره جنوبی و آمریکا هشدار داده بودند.

اواخر تیرماه، کره شمالی اعلام کرد که احتمال دارد به دلیل رزمایش‌های ماه آینده واشنگتن-سئول، حتی در خصوص آزمایش اتمی خود نیز که بنا به دلایلی کاهش پیدا کرده بود، تجدیدنظر کند.

با اینحال، مقامات کره جنوبی و آمریکا بدون توجه به این هشدارها از احتمال برگزاری رزمایش خود در ماه آینده خبر دادند و ادعا کردند که این رزمایش بر مذاکرات آتی با کره شمالی تأثیری نخواهد گذاشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سه دیدار «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سنگاپور (۲۲ خرداد ۱۳۹۷)، ویتنام (۹ اسفند ۱۳۹۷) و منطقه غیرنظامی دو کره (۹ تیر ۱۳۹۸) نتوانسته اختلافات پیونگ یانگ و واشنگتن برای پیش بردن مذاکرات خلع سلاح اتمی کره شمالی را رفع کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن

زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۹ ریشتر جزایر «اوگاساوارا» در ژاپن را لرزاند.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند.

به گزارش شینهوا، این زمین لرزه در مرکز توکیو نیز احساس شده و هیچ هشدار سونامی در پی آن صادر نشده است.

همچنین تاکنون گزارشی در مورد خسارات و تلفات ناشی از این حادثه منتشر نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • وقوع زمین‌لرزه ۶.۹ ریشتر در جنوب ژاپن+ فیلم
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست