Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آبادی گفت: در حال حاضر تعداد ۶۲۰ کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد شهر، روستا و عشایر استان با ۵۹ هزار عضو در سامانه بچه ‌های مسجد به ثبت رسیده است.

«علیرضا دولت آبادی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: اوقات فراغت نسل جوان در فصل تابستان هر سال به عنوان یک ظرفیت مهم چنانچه مورد استفاده بهینه قرار گیرد، فرصت بوده و در غیر این صورت تهدید محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به اینکه دانش آموزان، نوجوانان و جوانان ما در بازه زمانی تابستان از مدرسه و دانشگاه فاصله می گیرند، به واسطه اینکه بتوانند از این فاصله زمانی به درستی استفاده کنند، برنامه ریزی باید برای آنها صورت می گیرد.

 

وی با بیان اینکه شعار امسال طرح اوقات فراغت بچه ‌های مسجد «نشاط، اخلاق و معنویت» است، اضافه کرد: امسال طرح اوقات فراغت کانون‌ های مساجد در ۶ محور از جمله قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، فضای مجازی و شبکه سازی، کتاب و کتاب خوانی، هنر متعالی و فعالیت‌ های اجتماعی درحال برگزاری است.

 

دولت آبادی با بیان اینکه ارزشیابی هر یک از کانون های فرهنگی هنری مساجد در طرح اوقات فراغت در قالب این ۶ محور ابلاغی خواهد بود، تاکید کرد: پایگاه هایی که برنامه‌ های آنها در قالب این ۶ محور برنامه ریزی شده و تحت نظارت کارشناسان در سطح استان قرار گیرد، از این پایگاه ها حمایت لازم صورت خواهد گرفت.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر این ۶ محور، برنامه ‌های ویژه‌ای در حوزه های اردویی، مسابقات ورزشی و هنری برای کانون های فرهنگی هنری پیش‌بینی شده که در طول تابستان درحال اجرا هستند.

 

وی از برگزاری «جام کتاب» برای نخستین بار در کانون های فرهنگی هنری مساجد سخن به میان آورد و ادامه داد: با توجه به این که پنج خانه فرهنگ دیجیتال در کنار کانون های فرهنگی مساجد استان فعالیت می کنند، برای نخستین بار «جام دیجیتال» را در این خانه های فرهنگ برگزار خواهیم کرد.

 

دولت آبادی از برگزاری اردوهای مشهد مقدس با همکاری ستاد کانون های مساجد کشور خبر داد و اضافه کرد: نکته مهمی که در اوقات فراغت دنبال می شود این است که ما در این طرح به دنبال توانمندی هستیم و کلاسها را به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که در پایان بتوان خروجی لازم را از این کلاس ها داشته باشیم.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این خروجی به این شکل است که ما بتوانیم یک نیروی انسانی توانمند را در طول این مدت تربیت کنیم یا اینکه بتوانیم تولید محتوا در حوزه فرهنگی، مذهبی و هنری داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون 620 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد شهر، روستا و عشایر استان با ۵۹ هزار عضو ثبت شده در سامانه «بچه‌ های مسجد» هستند، گفت: ۹۷ کتابخانه بسته و ۴۱ مرکز قرآنی خانه نور و پنج مرکز فرهنگی ودیجیتال آماده پذیرایی از نوجوانان و جوانان سراسر استان در مساجد هستند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز اوقات فراغت روزنامه خراسان جنوبي بیرجند نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون مساجد خبرگزاری شبستان بچه های مسجد کانون های فرهنگی و هنری تابستان اوقات فراغت مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهکیلویه و بویراحمد، براساس این گزارش این سامانه تا صبح روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.
رگبار پراکنده، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید از ویژگی‌های این سامانه بارشی است.

دیگر خبرها

  • مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد