Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@14:54:12 GMT

سازمان محیط‌زیست باید دیه قطع دست حوا را بپردازد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۱۹۴۵

محمد نعیم امینی‌فرد، نماینده مردم ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره قطع دست دختر بچه ۹ ساله در روستای کشاری به دلیل حمله گاندو گفت: این منطقه زیست‌گاه تمساح پوزه‌ کوتاه به اسم گاندو است. در حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ گاندو در این منطقه حضور دارند. مردم محلی نیز در یک همزیستی مسالمت‌آمیز با این جانور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گاندو در فصل تخم‌ریزی بسیار مهاجم است،‌ ادامه داد: در حال حاضر نیز زمان تخم‌ریزی گاندو است و از همین‌رو این حیوان به این دختر بچه حمله کرده است. ما از همان روز اول پیگیر این ماجرا بودیم. اما متاسفانه شدت ضایعه به حدی بود که باید مریض به یک مرکز جراحی عروق منتقل می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز امکانات اورژانس هوایی دارد اما متاسفانه وقتی مریض به اورژانس بیمارستان امام علی(ع) رسیده بود زمان زیادی نداشتیم و به دلیل اینکه شب بود امکان پرواز بالگرد نیز وجود نداشت از همین‌رو زمان طلایی برای پیوند دست کودک از بین رفت.

امینی‌فرد با بیان اینکه طبق قانون سازمان محیط‌زیست باید دیه این کودک را بپردازد، تصریح کرد: با توجه به اینکه تمساح به کودک حمله کرده است وظیفه سازمان محیط‌زیست است که دیه کودک را بپردازد. همچنین دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر سعی کرده است تا حد امکان مراقبت‌های بیشتری از این کودک شود و تلاش می‌کنیم امکانات توانبخشی نیز در آینده برای این کودک فراهم شود.

وی با بیان اینکه بخش اعظم روستاها در پایین‌دست سد پیشین تا چابهار با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند، یادآور شد: از حدود یکسال و نیم پیش با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده منابعی نیز از صندوق توسعه ملی در اختیار شرکت مهندسی آب و فاضلاب قرار داده شده است طرح‌های متعددی در این منطقه در دست اجرا است. اما ما نیز قبول داریم که نسبت به شاخص کشوری فوق‌العاده این منطقه پایین‌تر است چراکه در شاخص کشوری دست‌رسی به آب آشامیدنی سالم در روستاها با نرم‌های جهانی برابری می‌کند اما در این مناطق بسیار پایین‌تر است از نرم کشوری است.

به گفته این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنیم تا با اختصاص منابع بیشتر آب آشامیدنی سالم که حق مردم است در اختیار‌شان قرار دهیم.

امینی‌فرد در پاسخ به این سوال که برخی افراد محلی از قطع آب در این روستا به دلیل بدهی می‌گویند آیا این موضوع صحت دارد، خاطرنشان کرد: به گفته مدیر آب استان چنین موضوعی صحت ندارد اما به برای اینکه بدانیم موضوع دقیق چه بوده است از فرماندار خواسته‌ام تا بررسی کنند و به ما اطلاع دهند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست گاندو نماینده مردم ایرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۱۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج

اقبال حمیدی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج با رصد و شناسایی محل نگهداری کبک ها، با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی و بازرسی از منزل یک شکارچی غیرمجاز، ۳۷ قطعه کبک که قصد قاچاق را کشف و ضبط کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: محیط بانان افزون بر این کبک ها؛ ۳۵ قفس چوبی و یک شبکه نگهداری پرندگان هم کشف کردند.

وی بیان کرد: واحد حقوقی نسبت به تشکیل پرونده در این رابطه و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی اقدام کرده است. 

حمیدی ادامه داد: پرندگان کشف شده به اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شده اند و پس از بررسی‌های جسمانی، تغذیه و مراقبت‌های لازم در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رها سازی می‌شوند.

کبک‌ها که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند.

 در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست