Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@02:53:31 GMT

پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی خط یک قطار شهری

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۲۴۳۹

پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی خط یک قطار شهری

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۷ درصدی خط یک قطار شهری تبریز خبر داد.

به گزارش ایمنا، مصطفی مولوی اظهار کرد: در حال حاضر فازهای یک، دو و سه خط یک قطار شهری به ترتیب ۹۹.۶۶ درصد، ۹۴.۴۶ و ۷۵.۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی مجموع اعتبارات خط یک مترو را تاکنون ۲۰ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مجموع هزینه‌های اجرایی باقیمانده جهت اتمام خط یک، مبلغی در حدود ۱۲ هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در طول سه ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: آغاز و اتمام داکت‌گذاری مسیر تونل شمالی و جنوبی از ایستگاه میدان کهن (شماره ۱۲) تا ایستگاه نور (شماره ۱۸) به همراه تمامی کارهای مربوطه از جمله انتقال و نصب داکت‌ها، تولید و نصب زیرسری‌های داخل داکت‌ها، رگلاژ و تنظیم داکت‌های مسیر، بتن‌ریزی پشت داکت‌ها و ...، اجرای بتن پرکننده و ریل‌گذاری داخل ایستگاه‌های قونقا (شماره ۱۳)، خیام (شماره ۱۴) به همراه تکمیل باقیمانده ریل‌گذاری داخل ایستگاه لاله (شماره  ۱۵)، خرید باقیمانده تجهیزات و مصالح جوش ریل‌های مسیر، احداث سقف اول ایستگاه خیام (شماره ۱۴)، اتمام حفاری DWP دیواترینگ پست ایستگاه خیام (شماره ۱۴)، قونقا (شماره ۱۳)، لاله (شماره ۱۵) و آغاز حفاری ورودی جنوب غربی ایستگاه میدان امام حسین(ع) (شماره ۱۶) از جمله اقداماتی است که در این مدت عملیاتی شده است.

وی با اشاره به موانع و مشکلات احتمالی پروژه، ادامه داد: پیش‌بینی نکردن اعتبارات کافی در بودجه‌های سنواتی، نبود تخصیص به موقع و کامل اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه‌های سنواتی، تبدیل اسناد خزانه اسلامی (تخصیص دولت) و تهاتر ملکی (تخصیص شهرداری) به ابزارهای مالی غالب در تامین اعتبارات، مشکلات ناشی از اعمال تحریم‌های بین‌المللی، رکود حاکم بر صنعت ساختمان و استقبال نکردن سرمایه‌گذاران از پروژه‌های مشارکتی، مشکل تامین ارز خریدهای خارجی و ... از جمله موانعی است که با آن روبه‌رو هستیم.

مولوی با اشاره به وضعیت پیشرفت کلان‌پروژه خط ۲ قطار شهری تبریز، افزود: تاکنون خط دو قطار شهری نیز با پیشرفت درصدی ۱۴.۹۴روبه‌رو بوده است و برای این خط اعتبار پنج هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال تزریق شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به بازنگری در کریدور خط ۳ (مهندسی ارزش)، اظهار کرد: کاهش هزینه‌های ساخت و بهره‌برداری با کاهش طول خط و تعداد ناوگان، لزوم عبور خط مترو از منطقه مرکز شهر به عنوان مرکز تولید و جذب سفر، وجود تغییرات در شبکه ترافیکی، نیاز به بازبینی و بهینه‌سازی مدل‌ها و ... از جمله دلایل تغییر کریدور خط سه قطار شهری تبریز است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تخصیص اعتبار شهرداري تبريز قطار شهری کلانشهر مترو تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از تعریض و ایمن سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو اظهار کرد: پروژه تعریض و ایمن‌سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان بوده است، گفت: پروژه تعریض جاده اجیرلو به طول ۲ کیلومتر با هزینه‌ای حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: امید می‌رود با تعریض این جاده مواصلاتی و با احداث میدان در ورودی سه راهی فرودگاه آمد و شده رانندگان داخلی و ترانزیتی تسهیل یابد.

جهان‌بین با اشاره به تردد روزانه بیش از ۵ هزار خودرو سبک و سنگین و ادوات کشاورزی از این مسیر ادامه داد: این جاده مواصلاتی پارس آباد به شهرستان‌های همجوار و مرکز استان یکی از جاده‌های پرتردد این شهرستان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا داریم مسؤولین ادارات از جمله امور برق مغان، آب و فاضلاب در جهت حل مشکل و معضلی که در تعریض جاده مواصلاتی وجود دارد، اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 6091350

دیگر خبرها

  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان