Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن ارشدزاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، توانمندی سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار را از طرح ها و اولویت های دولت در راستای کمک به رفع نیازهای معیشتی زنان سرپرست خانوار و افزایش اشتغال زایی دانست و افزود: برای تحقق این امر بهزیستی آذربایجان شرقی طرح های مختلف در قالب ارایه تسهیلات اشتغال خانگی را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمارهای مربوط به زنان سرپرست خانوار همواره در حال نوسان است، اظهار کرد: تعدادی از زنان سرپرست خانوار ماهانه به چرخه تحت پوشش بهزیستی افزوده شده و برخی نیز از این چرخه حمایتی خارج می‌شوند. 

ارشدزاده یادآوری کرد:  با ارزیابی‌های صورت گرفته از زنان سرپرست خانوار، سابقه فعالیت، میزان مهارت، علایق در بخش‌های مختلف از جمله خیاطی، آرایشگری، آشپزی سنجیده شده و متناسب با آن مهارت و علایق، آموزش‌های لازم انجام می‌گیرد تا با اخذ مدرک و گواهی رسمی مشغول به کار شوند. 

ارشدزاده ادامه داد:  بعد از گذراندن دوره توانمندسازی و آموزش مهارت‌های لازم، سرمایه اشتغال بلاعوض به مبلغ ۵۰ میلیون ریال و نیز ۱۵۰ میلیون ریالی برای ایجاد شغل متناسب با مهارت کسب شده اعطا می‌ شود. 

وی با اشاره به اینکه بهزیستی بعد از ۶ ماه از فعالیت و توانمند شدن زنان سرپرست خانوار ارزیابی هایی را برای ادامه حمایت انجام می‌دهد، گفت: اگر بعد از ۶ ماه زنان توانمند شده سرپرست خانوار نیاز به تداوم حمایت از طرف بهزیستی داشته باشند این حمایت ها تا یکسال ادامه داشته و بعد از یک سال مستمری قطع خواهد شد.

ارشدزاده مجموع جمعیت تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی را ۳۴۵ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد مددجو، ۱۴۵ هزار نفر، مستمری از این مجموعه دریافت می کنند که از این تعداد ۷۵ هزار نفر کمک هزینه معیشت نیز دریافت می کنند.

وی تعداد دریافت کنندگان خدمات موردی بهزیستی طی یک سال اخیر را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در بخش توان بخشی نیز بهزیستی استان به ۱۶۰ هزار نفر که ۴ درصد مجموع جمعیت آذربایجان شرقی را تشکیل می دهد، خدمات می دهد.

۳۰۳۸/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی

امیدفر گفت:بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای از امروز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان آذربایجان شرقی می‌شود و از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

دیروز هم در برخی مناطق استان به ویژه در نواحی غربی و جنوبی بارش پراکنده باران و باد رخ داد و امروز هوای بیشتر مناطق استان ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان