Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،شورای اداری خراسان جنوبی به ریاست محمد صادق معتمدیان استاندار با حضور انصاری معاون رئیس جمهور و سازمان استخدامی کشور برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه استان ما سومین استان پهناور ایران هستیم عنوان کرد: 768 هزار نفر جمعیت خراسان جنوبی است و 331 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نرخ پراکندگی جمعیت استان 5.1 دهم درصد است خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی بیشترین پراکندگی را در استان دارد و 50 درصد جمعی شهری و جمعیت شهری ما زیر یک درصد است.

معتمدیان بیان کرد: 93 دستگاه اجرایی 34 درصد پست های سازمانی ما بلا تصدی است که 32 هزار نفر شاغل استان هستند. استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه 11 درصد پست های مدیریتی در استان بلا تصدی است گفت: 51 پست دستگاه های اجرایی با تصدی و 49 درصد بلا تصدی هستند و 9 درصد از این تعداد بلوکه شده است. استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه زیرساخت ها، رفاهی، محرومیت، و انتقال و کمبود شدید سهیمه های استخدامی نسبت به دستگاه های اجرایی استان داده شده است ادامه داد: در شهرستان ها به شدت به کمبود نیرو مواجه هستیم و نیازمند مساعت دارد.

استاندارخراسان جنوبی آمادگی داریم تا در بخش ها و شهرستان های مجتمع های اداری فعال کنیم افزود: افزایش سهیمه مجوزهای استخدامی، تشکیل کمیته ویژه پست های سازمانی در خراسان جنوبی را تامین کنیم را از وی درخواست کرد. وی بیان کرد: مجوز نیروی قراردادی اورژانسی برای برخی از دستگاه های اجرایی صادر شود.

 

گسترش دولت الکترونیک می تواند دولت را چابک کند

 

مجید پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: گسترش دولت الکترونیک می تواند دولت را چابک کند. وی با اشاره به اینکه زیرساخت های خوبی برای روستاها تامین می کردیم اکنون با خالی شدن 50 درصد از روستاها مواجه نمی شدیم افزود: اهداف دولت در کشور از ابتدای سال 94 ابلاغ کرده است می تواند با همکاری سازمان اداری اسختدامی کشور رشد خوبی در استان را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی جاذبه اقامت ندارد و برای ماندگاری نیرو های کارآمد فوق العاده های را تخصیص دهید. پورعیسی گفت: دستگاه های اجرایی که بودجه استانی 44 درصد و دستگاه های اجرایی که بودجه ملی دارند 23 درصد  بلاتصدی هستند و پیشنهاد می کنیم دستگاه های اجرایی که با بودجه استانی اداره می شوند به وزارت خانه ها واگذار شوند تا ما برای عمران و ابادانی استان تلاش بیشتری کنیم.

  

خراسان جنوبی استان صادر کننده مدیران کشور

 

نظرافظلی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: خراسان جنوبی استان صادر کننده مدیران کشور است. وی با بیان اینکه با تاسیس استان پست های سازمانی ایجاد نکردیم افزود: در شهرستان سربیشه چندین دستگاه اجرایی هنوز نمایندگی است. وی متال زد : گمرک خراسان جنوبی در مرز ماهیرود 17 پست سازمانی دارد اما 2 نیرو دارد و اداره عشایر 19 پست دارد اما 2 نیروی انسانی دارد پس چگونه می توان خراسان جنوبی را توسعه داد.

وی خاطرنشان کرد: آموزشگاه های آموزش عالی، آموزش پرورش به شدت نیازمند نیرو هستند و امیدواریم در سفر معاون رئیس جمهور این استان ویژه دیده شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی خراسان جنوبی دستگاه های اجرایی دولت معاون رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۱۴۳ طرح اشتغالزایی اجتماع محور خرد و کلان با اعتباری بالغ بر ۲۳۱ میلیارد تومان در ۲۱۰ روستا و ۱۱ شهرستان استان به همت بنیاد برکت  به بهره برداری رسیده است
موسوی گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیش از ۲۶ تسهیلگر و مجری در ۱۱ شهرستان استان با اشتغال زایی خرد و کلان در مناطق هدف و روستایی رشته‌های شغلی کشت گیاهان دارویی، بذر نهال، طیور، نیروگاه خورشیدی، تولیدی پوشاک، خدمات فنی، بازرگانی و عمومی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری، دام سبک و سنگین، آبیاری و زه کشی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنایع دستی، فناوری نوین، گلخانه، ماشین آلات، زنبور عسل را در دستور کار خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی