Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هدف ما در کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان این است که اصفهان را به قطب فرهنگی کودک و نوجوان تبدیل کنیم که برای این منظور باید از حضور کودکان و نوجوانان بهره مند شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در حاشیه ششمین برنامه ایده کاپ با محوریت نوجوانان، با بیان اینکه نوجوانان آینده سازان جامعه هستند، اظهار کرد: باعث خوشحالی است که در برنامه ایده کاپ شاهد ورود نوجوانان تا این اندازه در مسائل شهری بودیم و شاید قابل باور نباشد که این عزیزان تا چه اندازه به مسائل ریز شهری توجه دارند و می توانند در حل مشکلات شهری تاثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احساس می کنم که ذهن ها در سنین بالا بسته شده و تاحدی کلیشه ای است و یکسری مباحث از قبل در ذهن ها وجود دارد ولی نوجوانان ذهن پویا و فعالی دارند و راه های خیلی جالبی را برای حل مسائل ارایه می کنند که حتی گاهی این راه های خلاقانه به ذهن یک فرد باتجربه هم نرسیده و چه خوب است که از ایده های خلاقانه نوجوانان استفاده شود چرا که با نگاه بازتری به مسائل می اندیشند و با روش های ساده برای حل مسائل ایده می دهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هدف ما در کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان این است که در آینده ای نه چندان دور اصفهان را به قطب فرهنگی کودک و نوجوان تبدیل کنیم، ادامه داد: برای این منظور باید از حضور کودکان و نوجوانان بهره مند شده و نیازهای واقعی آنها را جویا شویم و آنها را در برنامه های مختلف فرهنگی و هنری شهر خلاق و پویا دخیل کنیم.

روشن خاطرنشان کرد: ما با حضور کودکان و نوجوانان به هدف نهایی خود که تبدیل اصفهان به قطب فرهنگی کودک و نوجوان است، دست خواهیم یافت؛ ضمن اینکه رسیدن به این هدف به همکاری همه ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی نیاز دارد و برای اینکه اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک به شهری خلاق و فعال و پویا تبدیل شود نیازمند حضور کودکان و نوجوانان را در تمامی برنامه های شهری است.

گفتنی است؛ ایده های نوجوانان برای شهر در ششمین برنامه "ایده کاپ" به میزبانی مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناروی های نوین و با همکاری خانه نوجوان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان روز پنجشنبه دوم مرداد در کتابخانه مرکزی شنیده شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان شهر دوستدار کودک کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه «مثبت ۱۲» روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه موضوع آگاهی بخشی نوجوانان از ملیت، جغرافیا و تمدن کشور اختصاص دارد. این برنامه به مناسبت روز ملی خلیج فارس این موضوع را دستمایه قرار داده تا به نوجوانان آموزش بدهد که چگونه حافظ کشور به لحاظ جغرافیا، تمدن و ... باشند.

این برنامه با حضور سایناز مودت، روانشناس تخصصی کودک و نوجوان پخش می‌شود. برنامه "مثبت ۱۲" مجری ندارد و به این صورت است که سه نوجوان در برنامه حضور دارند و آن‌ها پیامک‌هایی که نوجوانان به برنامه ارسال می‌کنند را بازخوانی می‌کنند.

پرند مالکی، یاسمین و حسن دولابی سه نوجوانی هستند که سوالات نوجوانان را بازخوانی می‌کند. این برنامه به تهیه کنندگی فاطمه بی تقصیر ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.

برنامه مثبت ۱۲ به سوالات نوجوانانی پاسخ می‌دهد که دوست دارند پدر و مادرشان بیشتر درک شان کنند. برنامه مثبت ۱۲ روی سخن اش با والدین است و درباره ارتباط موثر با فرزندشان راهکار‌های ساده را در اختیار می‌گذارد.

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • هفته زمین پاک