Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز سوم مردادماه  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

سارقان، انبار ساعت‌های مچی ۱۴۰ میلیاردی را به آتش کشیدند سردار"مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان، گفت: در پی شکایت فردی به پلیس مبنی بر اینکه منزل مسکونی متعلق به وی که از آن به عنوان انبار دپوی کالا استفاده می‌کرد مورد آتش سوزی عمدی قرار گرفته و تعداد قابل توجهی ساعت مچی با مارک‌های مختلف خارجی به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال به طور کامل در آتش سوخته است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی مشخص شد که علت وقوع حادثه آتش سوزی عمدی و با استفاده از بنزین بوده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در ادامه با بررسی‌های علمی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی استان نیز مشخص شد، عامل یا عاملان ایجاد حریق نیمه‌های شب با اطمینان از خالی بودن منزل، در‌های ورودی را تخریب کرده و پس از نفوذ به داخل آن اقدام به سرقت تعداد قابل توجهی از ساعت‌های برند و گران قیمت کرده و سپس به منظور از بین بردن آثار جرم منزل را آتش زده و متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بلافاصله پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری عامل یا عاملان آتش سوزی وارد مرحله تازه‌ای شد و در ادامه کارآگاهان موفق شدند با استفاده از یک سری اقدامات علمی و تخصصی مخفیگاه ۲ نفر از متهمان را در جنوب استان تهران مورد شناسایی قرار دادند.
او افزود: با شناسایی مخفیگاه متهمان، ماموران پس از اخذ مجوز از مقام قضائی به محل مذکور اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه هر ۲ نفر را دستگیر کردند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته صراحتاً به جرم حریق عمدی و سرقت از انبار ساعت‌های مچی اقرار کردند، اظهار داشت: این افراد در اعترافات خود عنوان کردند در شب حادثه با همدستی یک نفر از دوستان خود به اصفهان آمده و اقدام به سرقت ۲ هزار عدد ساعت مچی گران قیمت کرده و برای گمراه کردن پلیس منزل مذکور را به همراه مابقی ساعت‌ها آتش زده و بلافاصله به تهران بازگشته اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: با اعترافات متهمان، مخفیگاه فرد سوم شناسایی و طی هماهنگی به عمل آمده با مقام‌های قضائی اصفهان و تهران وی نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر و ۲ هزار عدد ساعت گران قیمت خارجی مسروقه که ارزش قیمتی آن‌ها برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲۰ میلیارد ریال بود طی بازرسی صورت گرفته از منزل وی کشف شد.

سردار معصوم بیگی از تحویل متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی خبر داد و گفت: اموال مسروقه کشف شده در این عملیات پس از طی مراحل قانونی به مال باخته تحویل داده شد.   دستگیری متهم تحت تعقیب پس از ۱۳ ماه فرار سرهنگ"محمدرضا خدادوست"فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در راستای واصل شدن پرونده قضائی درگیری وضروب وشتم و ایجاد مزاحمت برای شهروندان و متواری شدن متهم پرونده، موضوع در دستور کار ماموران امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران آن یگان با انجام اقدامات تخصصی و بررسی‌های همه جانبه و تلاش شبانه روزی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شدند.
سرهنگ خدادوست، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را پس از ۱۳ ماه متواری بودن دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از برخورد مقتدرانه پلیس با هنجار شکنان و مخلان نظم و امنیت اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: شهر اصفهان جولانگاه اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه نیست و پلیس با این افراد برخورد قاطع و قانونی می‌کند.   کشف ۴۰۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در "شهرضا سرهنگ "صادق کاظم زاد فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهار داشت: پس از وصول اخباری مبنی بر اینکه در چندین کارخانه و شهرک صنعتی شهرستان "شهرضا" توسط دستگاه‌های ماینر قاچاق ارز دیجیتال استخراج می‌شود، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع یک گروه از ماموران مجرب با هماهنگی قضائی از ۳۰ کارخانه و شرکت بازدید کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در نتیجه این بازرسی ۴۰۴ دستگاه ماینر که به صورت قفسه بندی با تجهیز کابل‌های شبکه برق، جاسازی شده بودند، کشف شدند.

سرهنگ کاظم زاد با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های کشف شده توسط کارشناسان ۶۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام شده گفت: در این رابطه ۱۵ متهم دستگیر که برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به قاچاق و غیر قانونی بودن استفاده از دستگاه‌های مذکور، گفت: استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن‌ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه‌ای واحد‌های صنعتی تعطیل ونیمه تعطیل اقدام به فعالیت غیرقانونی کرده بودند که دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.   دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب در خمینی شهر سرهنگ "علی جعفری نژاد فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های پلیسی انجام شده مشخص شد متهم با به دست آوردن اطلاعات و رمز‌های عبور، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال را طی چندین مرحله از حساب بانکی وی برداشت کرده است.

سرهنگ جعفری نژاد تصریح کرد: با انجام تحقیقات، متهم مذکور شناسائی و حسب دستور مقام قضائی دستگیر و در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را اختلاف با شاکی عنوان داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان توصیه کرد: از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز کنید، رمز‌هایی را انتخاب کنید که غیرقابل حدس بوده و همچنین به هیچ عنوان بر روی آن یادداشت نکنید، هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت‌های اینترنتی حتما از کیبورد‌های مجازی استفاده کنید و در صورت پرداخت اینترنتی هزینه تلفن ثابت و همراه، از محل‌های مطمئن و دارای مجوز استفاده و تمامی عملیات پرداخت را شخصا انجام دهید.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۴۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان

فرمانده انتظامی شادگان گفت: قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیدقاسم موسوی اظهار کرد: روز گذشته به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دریک عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

موسوی ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

کد خبر 748419

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • ‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • ‌ دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان ‌
  • دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۵ ساعت در نیشابور
  • شناسایی ۱۶ متهم فراری در خرمشهر
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان