Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@02:39:02 GMT

آغاز آموزش شاهنامه در ۳۲ مدرسه مشهد و تبادکان

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۴۱۳۴

آغاز آموزش شاهنامه در ۳۲ مدرسه مشهد و تبادکان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:  تعلیم و تربیت وظیفه دارد که حکمت الهی و قرآنی شاهنامه را به دانش آموزان معرفی نماید.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، قاسم‌علی خدابنده در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شهرداری با آموزش و پرورش در خصوص آموزش شاهنامه در مقاطع پیش‌دبستانی و دبستان که در سالن شهدا برگزار شد، اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری آموزش شاهنامه در مقاطع پیش‌دبستانی و دبستان براساس تحقق اهداف سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی آموزش و پرورش اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: بر مبنای این اسناد، دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه دارد در حوزه‌های هویت بخشی دینی، اسلامی، ایرانی و انقلابی برای نسل نوجوان و جوان قدم بردارد. معرفی الگوها، اسطوره‌ها و مفاخر تمدن بزرگ فارسی می‌تواند برای آینده‌سازان این کشور اثرگذار باشد.     مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بسیاری از مفاخر، شاعران، فلاسفه و بزرگان این سرزمین از خراسان بوده‌اند و ابوالقاسم فردوسی شاعری است که به کمک او زبان فارسی زنده نگه داشته شد.    خدابنده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بیان کرد: من با شاهنامه مانوسم، حکمت شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی حکمت اوستایی نیست، بلکه حکمت قرآنی، الهی و اسلامی است، ما نیز به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه دارد که حکمت الهی و قرآنی شاهنامه را به دانش آموزان معرفی نماید.
وی ادامه داد: در شاهنامه ویژگی‌هایی هم‌چون حس تعلق و غیرت‌مندی به وطن موج می‌زند و این حس باید در نوجوانان و جوانان تقویت شود. دانش‌آموزان با خواندن داستان‌های شاهنامه بیشتر با مفاخر و دانشمندان بزرگ ایران زمین آشنا می‌شوند و دلاوری، شجاعت، راستی و توکل بر خدا در آن‌ها تقویت خواهد شد.
 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: براساس سند تحول بنیادین برنامه‌ای  تحت عنوان برنامه ویژه مدرسه در دست اجراست که براساس آن مهارت‌های فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، دینی،اخلاقی  به دانش‌آموزان  آموزش داده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد:  در مدارس باید به آموزش زبان فارسی تاکید شود. خواندن و آموزش حکایت‌های شاهنامه و یا سایر گنجینه‌های ادبی در قالب داستان‌های کوتاه می‌تواند علاقه دانش‌آموزان را به زبان فارسی بیشتر کند.   خدابنده تاکید کرد: طبق این تفاهم‌نامه دانش‌آموزان کلاس‌های چهارم ابتدایی و پیش‌دبستانی در 32 مدرسه مشهد و تبادکان آموزش‌های مربوط به شاهنامه فردوسی را فرا خواهند گرفت. معلمان این کلاس‌ها از آموزش‌و پرورش خواهند بود و توسط اساتید آموزش‌های لازم به آنها داده خواهد شد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال خراسان رضوی شاهنامه شهرداری مدرسه مشهد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم آموزش و پرورش را کانون اصلی حرکت به سمت حیات طیبه و به فرموده مقام معظم رهبری، سنگ بنای کشور در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش مزرعه آینده کشور است، هرآنچه در نظام تعلیم و تربیت کاشته شود در آینده همان درو می‌شود، نگاه و رویکرد ما در مدارس توجه به منویات مقام معظم رهبری بوده و دکترین حرکت ما سند تحول بنیادین است.
ابوالقاسم اکبری با اشاره به اینکه رویکرد نظام اسلامی، تحقق عدالت آموزشی است گفت: ۴۸.۵ درصد مدارس استان در روستا‌ها دایر است و پراکندگی روستا‌ها سبب شده تا ۱۸ مدرسه با یک دانش آموز و یک معلم فعال شود.
۱۴ هزار معلم در ۲ هزا و ۶۱ مدرسه خراسان شمالی ۱۹۳ هزار دانش آموز را زیر نظر داشته و به تدریس مشغول هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد