Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@04:24:31 GMT

دستگیری مجرم اینترنتی در نهاوند

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۴۲۲۱

دستگیری مجرم اینترنتی در نهاوند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، سرهنگ شا احمد ساکی اظهار داشت: هتک حیثیت و تجاوز به شأن و شخصیت و آبروی افراد بی‌شک از جرایم مهم بوده و بیشتر پرونده‌های متشکله در پی سهل‌انگاری افراد و یا عدم آگاهی نسبت به استفاده از فضای مجازی می‌باشد.

وی گفت: در پى مراجعه یکی از شهروندان نهاوندی مبنى بر انتشار عکس‌های شخصی اش و مزاحمت اینترنتی با ارسال پیام‌های توهین‌آمیز از سوى فردى ناشناس رسیدگى به پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساکی افزود: باتوجه به اظهارات شاکی و اقدامات کارآگاهان سایبری مشخص شد متهم یا متهمان با ایجاد صفحه‌ای به نام شاکی و انتشار تصاویر خصوصی و درج مطالب کذب باعث مزاحمت و هتک حیثیت شده بودند که با بررسی مدارک ارائه شده توسط شاکی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت وبا هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شد.

وی اظهار داشت: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم تصاویر شاکی را از صفحه شخصی اش استخراج می‌کرده است و از این طریق برای وی مزاحمت ایجاد می‌نموده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌ها است، به عموم مردم توصیه کرد: از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و به هیچ وجه آن‌ها را در اختیار دیگران، حتی نزدیکان خود قرار ندهند و حتی‌الامکان به منظور جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی، تصاویر و فیلم‌های خانوادگی و خصوصی خود را در دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل نیست، ذخیره کنند.سرهنگ ساکی با تاکید

بر اینکه شبکه‌های اجتماعی آلبوم خانوادگی نیستند و نباید تصاویر و محتوای شخصی و محرمانه از طریق این شبکه‌ها به نمایش و در معرض دید عموم قرار بگیرد، تصریح کرد: فضای مجازی محلی برای ایجاد مزاحمت برای دیگران و سرگرمی نیست و هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش کاربران در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون با فرد خاطی برخورد می‌شود. کاربران می‌بایست به افراد غریبه‌ای که در فضای مجازی خود را با عناوین مختلفی معرفی می‌کنند به هیچ عنوان اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی خود را هرگز در اختیار آن‌ها قرار ندهند.

فرمانده انتظامی نهاوند گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/س

منتشر کننده عکس‌های شخصی مردم در اینترنت دستگیرشد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا فرمانده انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف در گرگان
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید