Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه بلاروس اعلام کرد، دیپلمات این کشور که روز چهارشنبه در پارکی در آنکارا توسط یک نظامی سابق ترکیه‌ای مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به‌شدت زخمی شد، وضعیت جسمانی مناسبی ندارد. ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آناتولی گلاز" سخنگوی وزارت امور خارجه بلاروس در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد که حال دیپلمات این کشور (الکساندر پاگانشیوف) که روز گذشته در آنکارا مورد حمله مسلحانه یک مرد قرار گرفت، همچنان وخیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعات، این دیپلمات بلاروسی شب گذشته یک عمل جراحی سخت را با موفقیت پشت سر گذاشته، ولی حال وی همچنان وخیم گزارش شده است.

لازم به یادآوری است، این دیپلمات بلاروسی روز گذشته زمانی که با پسر خود در پارکی در شهر آنکارا (پایتخت ترکیه) قدم می‌زد، از سوی یک مرد مسلح هدف تیراندازی قرار گرفته و زخمی شد. کودک خردسال این دیپلمات آسیبی ندیده است.

پس از آن، مقامات رسمی در آنکارا اعلام کردند که این فرد مسلح یکی از  نظامیان سابق ترکیه است که پس از این سوء قصد، خود را نیز به قتل رساند. علت این حمله هنوز روشن نشده است.

"مولود چاووش‌اووغلو" وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده که تحقیقات در زمینه سوء قصد به جان دیپلمات بلاروس از هم اکنون آغاز شده ولی به نظر نمی رسد که انگیزه سیاسی علت این حمله باشد.

جریان گولن عامل قتل سفیر روسیه در ترکیه معرفی شدتحقیقات قضایی درباره قتل سفیر روسیه در ترکیه به پایان رسید لازم به یادآوری است، در ماه دسامبر سال 2016 "آندری کارلوف" سفیر روسیه در ترکیه نیز در زمان بازدید خود از یک رویداد هنری در آنکارا، به ضرب گلوله یکی از افسران امنیتی حاضر در این موزه کشته شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این قتل را اقدام تحریک‌آمیز سیاسی با هدف تضعیف روند صلح در سوریه نامیده بود. رئیس جمهوری ترکیه نیز در واکنش به ترور سفیر روسیه در آنکارا، گفته بود که هدف از این اقدام تیره کردن روابط مسکو-آنکارا است.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد