Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@07:11:47 GMT

استفاده بیشتر از جوانان نیازمند مجوز است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۵۱۲۶

استفاده بیشتر از جوانان نیازمند مجوز است

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری اگر امکان داشت، جوانان را بیش از آنچه امروز هست به کار می‌گرفتیم، گفت: اگر قانون به ما اجازه می‌داد شاهد تحولات بیشتری در شهر با حضور جوانان بودیم، صدور مجور جذب نیرو با دولت است و ما در پیچ و خم‌های دریافت مجوز برای استخدام خسته شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی ظهر امروز در کارگاه ملی دانش‌افزایی اعضای سازمان‌های مردم نهادجوانان کشور که به میزبانی اصفهان برگزار شد با بیان اینکه مسئولان جوانان را به امید و نیک اندیشیدن و مثبت نگاه کردن توصیه می‌کنند، اظهار کرد: این خواسته بسیار ارزشمند ودرست است اما باید توجه داشت که فرهنگ ما از دیرباز منفی نگر بوده، واژگانی داشتیم که معادل آن در فارسی و عربی بسیار مثبت بوده است و ما باید با این نگرش مبارزه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حتی نامگذاری بر روی بسیاری از اماکن ما غم آور و دردناک بوده است، ادامه داد: برای مثال استفاده از واژه بیمارستان برای ما دردناک است و این در حالی است که در زبان عربی به این مکان دارالشفا می‌گویند که معنای بسیار بهتری دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ما ایرانیان در قضاوت نیز بیشتر منفی نگر هستیم و کمتر از نکات مثبت یاد می‌کنیم، افزود: باید این فرهنگ را تغییر دهیم، باید اندیشه‌هایمان مثبت و در نهایت در عمل و کارکرد ما نیز تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی به اندیشه کاری ندارد و بروز و تجلی اندیشه در این قانون مهم است، افزود: همه می‌اندیشیم که جوانان باید به میدان بیایند که این اندیشه بسیار خوبی است، اما باید ببینیم که در میدان عمل چقدر این اندیشه را اجرایی کرده‌ایم.

نوروزی با بیان اینکه به عنوان کسی که جوانان را که منشاء تحول، دارای خلاقیت و پر انرژی هستند را در دوره مدیریت خود به کار گرفته‌ام، گفت: در ابتدای فعالیتم در شهرداری اصفهان شعار تربیت ۱۰۰ مدیر جوان را دادم و در حال حاضر می‌توانم این ادعا را داشته باشم که بیش از ۱۰۰ جوان مدیر در شهرداری اصفهان و سازمان‌ها و شرکت‌های و وابسته این سازمان تربیت کرده‌ام.

سه هزار میلیارد تومان بدهی را با کمک جوانان پرداخت کردیم

وی با بیان این جوانان در شهرداری‌های مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌های وابسته و معاونت‌ها مشغول کار هستند، اضافه کرد: برخی در ابتدای کار به من گفتند چه برنامه‌ای برای پرداخت سه هزار میلیارد تومان بدهی داری و من در پاسخ تنها تکیه بر جوانان  و خلاقیت و نوآوری‌های آنها را راهکار در نظر خود داشتم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته شهرداری اصفهان در تسویه بدهی‌ها و جذب بودجه رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد، تصریح کرد: همچنین در سال جاری نیز یک درصد از تحقق بودجه بر اساس برنامه‌ای جلو هستیم و تاکنون یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان در چهار ماه امسال درآمد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تحولات شهرداری ریشه در نواندیشی، جوان گرایی، نوآوری و خلاقیتی دارد که بیشتر در اختیار جوانان است، گفت: امروز وضعیت جذب سرمایه در اصفهان، صدور پروانه و درآمدهای حاصل پروانه‌های ساختمانی، شور و نشاط اجتماعی و فضای امن در شهر مناسب است و اگر همه فضاها در اختیار شهرداری بود می‌توانست فضای بسیار مساعد برای زیست پذیری شهر ایجاد شود.

نوروزی تصریح کرد: شهر اصفهان در حال حرکت به سمت بهره برداری از خط دو مترو، تراموا، تالار شهر، افزایش سینماها و تغییر فرهنگ است و برای تحقق بهتر این امر نیازمند همکاری جوانان هستیم.

شادکردن مردم کار کهنه‌کاران نیست

وی با بیان اینکه شهرداری اگر امکان داشت، جوانان را بیش از آنچه امروز هست به کار می‌گرفتیم، گفت: اگر قانون به ما اجازه می‌داد شاهد تحولات بیشتری در شهر با حضور جوانان بودیم، صدور مجور جذب نیرو با دولت است و ما در پیچ و خم‌های دریافت مجوز برای استخدام خسته شده‌ایم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه آوردن خنده بر لب مردم این شهر کار کهنه‌کاران نیست، تصریح کرد: ما برای جبران کاستی‌ها باید جوانان را به میدان بیاوریم و لازمه این امر ههمکاری نهادهای دولتی برای صدور مجوز جذب نیرو است.

وی تاکید کرد: ما پای قول خود با جوانان ایستاده‌ایم و بعد از ما ۱۰۰ جوان کلید خدمت در شهر را به عهده خواهند داشت، این دور هم جمع شدن، نقد در فضای مجازی، مشارکت در برنامه‌های شاد بیانگر کمال و بلوغ جوانان است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استخدام بدهی بودجه جوانان شهردار اصفهان قدرت الله نوروزی نشاط اجتماعی نشاط شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود

به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به‌ عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد، نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکارها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق شناسایی نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، گفت: تلاش در جهت اجرایی ساختن آن‌ها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبردها و راهکارهایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

کد خبر 847455 برچسب‌ها شهرداری شهردارى تهران رشوه

دیگر خبرها

  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان