Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@03:31:02 GMT

حاشیه شهرها، یکی از موضوعات پر چالش نظام سلامت است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۵۸۲۵

حاشیه شهرها، یکی از موضوعات پر چالش نظام سلامت است

نمکی با اشاره به اینکه تا ما اقتصاد خود را شفاف نکنیم و با مسائل اقتصادی بنیادی برخورد نکنیم اقتصاد پویایی را شاهد نخواهیم بود، گفت: حاشیه شهرها، یکی از موضوعات پر چالش نظام سلامت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سعید نمکی» امروز(پنج شنبه ۳ مرداد) در مراسم یکصد و نهمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور که در تالار هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، گفت: عمده رنجوری اقتصاد کشور مولفه های سیاسی مدیریتی و از جمله اقتصادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که بدون شرکای خارجی نمی توانیم به توسعه یافتگی خارجی دست پیدا کنیم، افزود: تا ما اقتصاد خود را شفاف نکنیم و با مسائل اقتصادی بنیادی برخورد نکنیم اقتصاد پویایی را شاهد نخواهیم بود.

 

وی با اشاره به پرونده الکترونیک سلامت، گفت: با این طرح ریل گذاری عظیمی انجام شد که می تواند ما را به سمت و سوی دلخواه هدایت کند.

 

نمکی ادامه داد: اجرای طرح کنترل فشار خون در سطح ملی یک کار فوق العاده عظیمی بود که در آینده اثرات آن بیشتر مشخص خواهد شد، بر اساس این طرح بیش از ۳۰ میلیون نفر را پایش کردیم که در بین آن ها افراد در مرحله ورود به فشار خون را شناسایی کردیم.

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این که کشور در عرصه بهداشت به دلیل تنوع اقلیمی گرفتار بیماری های واگیردار و غیر واگیردار است، افزود: سیستم ارجاع پزشک خانواده یکی از کارهایی است که امسال باید به پایان برسد اما چون این سیستم بار اقتصادی خاص خودش را دارد قرار شد از چند استان به صورت پایلود شروع کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید خودمراقبتی را جدی بگیریم و در همین راستا بحث استارتاپی استفاده از موبایل در زمینه سلامت جزو برنامه های مهمی است که دنبال می کنیم، افزود:شبکه های ملی و استانی صدا و سیما در جهت کاهش افسردگی مردم بیشتر کمک کنند تا مردم روحیه با نشاط تری داشته باشند.

 

نمکی یکی از موضوعات پر چالش نظام سلامت را حاشیه شهرها نام برد، افزود: برای اولین بار تکنسین فوریت های پزشکی زن تربیت خواهیم کرد چون در این حوزه نیازمند پرسنل زن هم هستیم بر این اساس در این راستا دورههای آموزشی را برگزار خواهیم کرد.

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در برخی از استان ها مثل خراسان توریسم سلامت را دنبال خواهیم کرد اما در عین حال روسای دانشگاه ها فضای موجود از نظر منابع اعتباری را درک کنند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل اوقات فراغت شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي مجلس کانون های مساجد کانون مساجد بیرجند وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی حاشیه شهرها نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف و مأموریت‌های کلان تربیت دانش آموز تمام ساحتی (تربیت زیستی - بدنی سند تحول بنیادین) و بند اول سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم مبتنی بر اصول ارزش‌های اساسی -اسلامی و نهادینه سازی آن در جامعه تاکید دارد.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه

هم افزایی و تقویت زمینه‌های همکاری مشترک برای بهبود نگرش و ترویج فرهنگ حوزه‌ی سلامت در راستای نهادینه کردن آن در بین دانش آموزان، آموزگاران، خانواده‌ها و عموم مردم از طریق همکاری مشترک و فعال در تدوین محتوای کتب درسی دانش آموزان. ترغیب اقشار مختلف جامعه پزشکی به شرکت در رویدادها، کمپین‌ها و فرآیندهای مشارکتی با محوریت آموزش و ارتقای سلامت دانش آموزان و خانواده‌ها. ارتقا ظرفیت رسانه‌های دیجیتال در جهت ایجاد فرصت‌های نوین در فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی. برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی مشترک در زمینه‌ی ارتقای دانش سلامت. بهره مندی از امکانات و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود طرفین در سطوح ملی و استانی با موضوع آموزش و ارتقای سلامت دانش آموزان، معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، طبق قوانین و مقررات وزارت آموزش و پرورش. استفاده از ظرفیت‌های شبکه شاد برای ارتقای دانش سلامت دانش آموزان و خانواده‌ها. اجرا و گسترش نظام ارجاع به منظور انجام امر درمان دانش آموزان (به ویژه خانواده‌های بی بضاعت). می‌باشد.

از جمله زمینه‌های همکاری سازمان نظام پزشکی کشور استفاده از ظرفیت اعضای سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور و معرفی اساتید برتر جامعه پزشکی به وزارت آموزش و پرورش جهت همکاری برای تولید محتوای علمی با محوریت آموزش و ارتقای سلامت جامعه است.

از جمله موارد همکاری وزارت آموزش و پرورش نیز استفاده از ظرفیت اساتید جامعه پزشکی با معرفی معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی به منظور تهیه برنامه‌های آموزشی سلامت محور جهت ارتقای سواد سلامت برای دانش آموزان و آموزگاران است.

هفته سلامت که همه ساله با هدف ارتقای آگاهی و ترویج فرهنگ سلامت برگزار می‌گردد در سال ۱۴۰۳ با شعار محوری "سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت" مدارس را به عنوان نقطه اتکای دولت و ملت در پیشرفت همه جانبه و خط مقدم ارتباط با خانواده‌ها می‌داند که از این طریق می‌توان آموزش‌های سلامت محور را از طریق دانش آموزان به خانواده‌ها و جامعه منتقل کرد یکی از مهم‌ترین اهداف این تفاهم نامه ارتقای سواد سلامت دانش آموزان، خانواده‌ها و کارکنان است که در دستور کار وزارت آموزش و پرورش و سازمان نظام پزشکی کشور قرار گرفته است.

کد خبر 6086804 علی قدمی

دیگر خبرها

  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود