Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی گلستان گفت: صنعت دامپروری استان گلستان نیازمند ۵۰۰ میلیاردتومان سرمایه‌گذاری است. ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مختار مهاجر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین برنامه افزایش تولید گوشت قرمز در استان اظهارداشت: در استان گلستان یک میلیون و 950 هزار رأس دام سبک و 346 هزار رأس دام سنگین وجود دارد که ظرفیت خوبی برای توسعه بخش دامپروری استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سهم 3.5 درصدی گلستان در تولید گوشت قرمز و شیر در کشور گفت: سالانه 29 هزار تن گوشت قرمز و 376 هزار تن شیر در استان تولید می‌شود. همچنین این استان با تولید سالانه 225 هزار تن مرغ 9.6 درصد تولید کشور را برعهده دارد.

رئیس جهادکشاورزی استان با اشاره تولید سالانه 32 هزار تن تخم‌مرغ بیان داشت: در حال حاضر 3.6 درصد تخم‌مرغ کشور در استان گلستان تولید می‌شود که قرار است در یک برنامه دو ساله این میزان به 20 درصد برسد.

تهران| 135 واحد دامپروری عامل انتشار بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین‌المللی امام(ره) شناسایی شدادعای تأیید دومین واگذاری کشت‌وصنعت و دامپروری دامغان کذب استبزرگ‌ترین مرکز دامپروری و کشاورزی در دشت ورامین تأسیس می‌شود

وی با اشاره به فعالیت 76 هزار بهره‌بردار در بخش دامپروری استان افزود: مجموع تولیدات این بخش حدود 657 هزارتن بوده که ارزش آن هفت هزار و 215 میلیارد تومان است.

مهاجر پروژه‌های اصلاح نژادی و تولید نژادهای نوترکیب را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار استان در بخش کشاورزی برشمرد و گفت: توسعه پرورش دام سبک، پرورش دام‌های دومنظوره و غیره برای تحقق برنامه‌های این بخش نیاز به 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد که بخشی از آن باید از محل تسهیلات فراهم شود.

وی اظهارداشت: براساس برنامه ابلاغی تا سال 1404 تولید شیر استان 398 هزار تن و گوشت قرمز در استان 11 هزار تن دیگر افزایش خواهدیافت.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق با حضور معاون اقتصادی رئیس الوزرا، معاونان نخست وزیر قزاقستان و رئیس جمهور ترکمنستان، وزرای خارجه و صنعت و تجارت افغانستان و جمع کثیری از تجار و تولید کنندگان داخلی و خارجی در کابل افتتاح شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزراء طالبان در مراسم افتتاح کنفرانس روابط تجاری و نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سطح تجارت میان افغانستان و سایر کشورها را افزایش می‌دهد.

برادر گفت: فرصت سرمایه‌گذاری در افغانستان بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است. از بازرگانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم از فرصت‌های موجود در بخش سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان هم در افتتاحیه نمایشگاه مشترک افغان-قزاق گفت: سیاست خارجی طالبان مستقل، متوازن و اقتصاد محور است که می‌تواند چنین نمایشگاهی در سطح بین المللی راه‌اندازی کند.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تقویت روابط اقتصادی و سیاسی میان کابل و آستانه‌ داشته باشد.

وزیر صنعت و تجارت طالبان‌ تصریح کرد: این گروه برای توسعه تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری، زمینه مناسب را در بخش‌های صنعت، حمل‌ونقل، انرژی، کشاورزی و معادن با امتیازات بی‌نظیر در منطقه فراهم کرده است.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند