Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:18:24 GMT

احیای باغ ۳۳ هکتاری سبب توسعه گردشگری در رامسر می شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۶۲۳۷

احیای باغ ۳۳ هکتاری سبب توسعه گردشگری در رامسر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آزاد بعدازظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با موضوع بررسی ظرفیت‌های گردشگری با مدیران گردشگری مازندران با بیان اینکه رامسر با داشتن طبیعت خدادادی و موقعیت گردشگری به عنوان برند ملی و باغ شهر در سطح استانی شناخته شده است گفت: احیای باغ ۳۳ هکتاری سبب توسعه گردشگری و ماندگاری توریست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رامسر در حوزه گردشگری باید اول باشد و تعیین تکلیف احیای باغ ۳۳ هکتاری پس از سال‌ها باید عملیاتی شود تا از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در بخش گردشگری استفاده بهینه شود.

فرماندار رامسر با انتقاد از عدم احیای باغ ۳۳ هکتاری به علت موانع میراثی پس از برگزاری جلسات و پیگیری‌های مکرر گفت: توسعه و تحول در گردشگری رامسر با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در بخش‌های مختلف عملیاتی شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رامسر تصریح کرد: شهردار رامسر صاحب تجربه و دانش است که با علم خود می‌تواند احیای باغ ۳۳ هکتاری را به خوبی رقم بزند و رامسر دارای ۸۰ سال سابقه گردشگری است که نیازمند احیای باغ ۳۳ هکتاری هستیم.

رضا کحالی شهردار رامسر نیز در جلسه هم اندیشی با مدیران گردشگری استان مازندران با بیان اینکه میراث فرهنگی در مقطعی مجوز داد که سبب آسیب به باغ ۳۳ هکتاری شد گفت: در گذشته برخی شهرها اطلاعات کافی در حوزه میراث نداشتند که سبب مختل شدن حوزه میراثی شد.

ساخت و سازهای غیرمجاز چهره شهر را تخریب کرده است

وی با اشاره به اینکه در شهر رامسر چند حوزه برای ما با ارزش است تصریح کرد: شهر رامسر از سال‌ها پیش با داشته‌های خود فقط نیاز به نظافت داشت که ساخت و سازهای غیرمجاز سبب تخریب چهره شهر شده است.

شهردار رامسر گفت: در حوزه میراث فرهنگی باید با اصلاح نسبت به ترمیم سنگ قلوه‌های بلوار معلم که در مسیر رفت و آمد مردم قرار دارد اقدام شود.

وی افزود: سنگ قلوه‌های بلوار معلم به علت شیب نامناسب از نظر علوم پزشکی و جامعه شناسی نادرست است که نیاز به اصلاح دارد.

کحالی با بیان اینکه باغ ۳۳ هکتاری دارای بازدید کننده بوده و میراث فرهنگی با ارائه طرح به شهرداری نسبت به احیای آن اقدام کند خاطر نشان کرد: عدم وجود پارکینگ در باغ ۳۳ هکتاری به عنوان یک معضل ترافیکی بوده و سازه مجتمع فرهنگی در صورت عدم ادامه روند ساخت تعیین تکلیف شود.

وی افزود: شهرداری در دو سمت بلوار معلم با طراحی پیست دوچرخه سواری راه اندازی می‌کند و شهرداری جهت طرح مطالعاتی احیای باغ ۳۳ هکتاری هزینه پرداخت نمی‌کند چون در مطالعه حوزه میراث هزینه‌های زیادی شده که نتیجه بخش نبوده است.

رامسر مقصد اول گردشگری است

سعید صفاتی رئیس شورای اسلامی شهر رامسر اظهار کرد: احیای باغ ۳۳ هکتاری سبب توسعه گردشگری و ماندگاری توریست می‌شود و شهرستان توریستی گردشگری رامسر با داشتن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها نیازمند تحول در گردشگری است.

محسن کیهان ثانی عضو شورای اسلامی شهر رامسر تصریح کرد: احیای باغ ۳۳ هکتاری با توجه به موقعیت گردشگری رامسر از ملزومات بوده که سبب درآمد پایدار برای شهرداری و اشتغالزایی و ماندگاری گردشگران می‌شود.

حسن فیلی سخنگوی شورای اسلامی شهر رامسر خاطر نشان کرد: رامسر به عنوان شهر باستانی و میراثی مقصد اول گردشگری بوده که قدمت ۴ هزار ساله در مناطق ییلاقی دارد که باید از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استفاده بهینه شود.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر حوزه میراثی بخوبی حفظ نشده که با تسریع در روند مجوزها احیای باغ باید نسبت به مطالبات مردم در احیای باغ ۳۳ هکتاری و حفظ آثار میراثی اقدام شود.

مجید درجانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر رامسر گفت: در الحاق رامسر به استان گیلان نگرانی مردم از مازندرانی بودن خود نیست و اگر ظرفیت‌های گردشگری در شرق استان بود روند بهتری داشت و نسبت به غرب استان ظلم شده است.

کد خبر 4676241

منبع: مهر

کلیدواژه: رامسر محمد آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین رویداد رویداد «دختران حاج قاسم» بعد از ظهر شنبه توسط تبلیغات اسلامی قزوین در رامسر آغاز شد.

در این رویداد که به مدت سه روز در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر برگزار می‌شود، بیش از ۳۰۰ دانش آموز دختر از مقطع متوسطه دوم حضور دارند.

این رویداد چهارمین رویداد آموزشی و با هدف توانمندسازی کنشگران فرهنگی و اجتماعی دختر قزوین برگزار می‌شود.

کد خبر 6090265

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود