Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دراین بیانیه  آمده است: حجاب به‌عنوان یکی از ارزش‌های دینی، جایگاهی مهم و رفیع در سبک زندگی اسلامی دارد و خود به‌ تنهایی یکی از سلاح‌های کارساز فرهنگی در مواجهه با تیرهای سهمگین و سمی فساد است. به همین دلیل جریان ضد بشری و ضد دینی استکبار با طراحی و عملیاتی کردن بحث‌های انحرافی چون حجاب اجباری، در تلاشی گسترده به دنبال شکستن حرمت‌های الهی و نفی عملی احکام فقهی حجاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه می افزاید: زن مسلمان باعفت در نگاه کردن، سخن گفتن، راه رفتن و زینت کردن، در کنار گوهر حجاب در نقش یک مبارز فرهنگی، مروج غیرت، حیا و عفاف در جامعه ظاهر می‌شود و استحکام‌بخش بنیان خانواده‌ها و نظام اجتماعی است. لذا لازم است با تبیین فرهنگ دینی و درونی سازی ارزش‌های شرعی و عرفی در خانواده‌ها، نظام آموزشی و رسانه‌ها مقدمات ازدواج‌ بهنگام جوانان فراهم و با امربه‌معروف و ترویج عفت و پوشیدگی مقدمات استحکام فرهنگی و تقویت نقش دین در تربیت انسان‌های متعالی فراهم گردد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از تمام بانوان مؤمن و انقلابی که آراسته به پوشش‌های وزین اسلامی و چادر هستند اعلام می‌دارد؛ نهادهای حاکمیتی، قوای سه‌گانه و ارگان‌های فرهنگی و صداوسیما باید از حریم الهی حجاب پاسداری کنند و اجرای این فریضه الهی را به‌صورت جدی و پیگیرانه از مجموعه و تشکیلات زیر نظر خود شروع کنند و با قاطعیت حامی مؤمنین آمر به معروف و ناهی از منکر باشند و با توجه به اینکه بخش اعظمی از ناهنجاری‌های اجتماعی برخاسته از ضعف فکری و فرهنگی است لازم است کار فرهنگی و تبلیغی نیز در اولویت برنامه‌های متولیان فرهنگ دینی جامعه باشد و در برخورد با معاندین فرهنگی و هنجارشکنان نیز مرّ قانون به‌سرعت اجرا شود.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ابراهیم رئیسی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد شورای عالی حوزه‌­های علمیه) به‌ تصویب رسیده است را برای اجرا به شورای ‌عالی حوزه‌­های علمیه، شورای تخصصی حوزوی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به شرح زیر برای اجرا ابلاغ کرد.

«ماده واحده- ماده ۴ اصلاحی آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی (مصوب جلسه ۸۸۴ مورخ ۱۳/۰۴/۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی) به شرح ذیل اصلاح می­گردد:

ماده ۴- اعضای شورا:
سه نماینده از شورای‌عالی حوزه‌­های علمیه
سه نماینده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی
رئیس جامعة ‌المصطفی العالمیه یا نماینده وی
مدیر حوزه علمیه خراسان
مدیر حوزه علمیه اصفهان
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران
مدیر جامعة الزهرا (س)
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی
هفت نفر از فضلای صاحب‌نظر حوزوی

تبصره - اعضای حقیقی موضوع بند ۱۰ بنا به پیشنهاد شورای‌ عالی حوزه­‌های علمیه و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم رئیس شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی، برای یک دوره ۳ ساله منصوب می‌شوند».

 

 

 

دیگر خبرها

  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • کنایه تند ضرغامی به برخورد آمران حجاب
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • تاکید امام جمعه خمینی شهر بر حمایت مردم از طرح نور
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد