Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، گزارشی توسط موسسه سیاست استراتژیک استرالیا اعلام کرد که علی‌رغم تضمین‌های مکرر دولت میانمار مبنی بر این که ۷۰۰ هزار مسلمان روهینجایی که پس از سرکوب‌های خشونت‌آمیز ارتش در اوت ۲۰۱۷ میلادی از استان راخین فرار کرده‌اند به میهن خود باز می‌گرداند، مقدمات برای بازگشت آنها حداقل بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است ما هیچ اسناد و مدارکی دال بر تدارکات گسترده برای بازگشت امن و محترمانه آوارگان روهینجا به میهن‌شان به دست نیاورده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش همچنین مشخص کرد که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند آتش زدن روستاهای مسلمانان روهینجا در استان راخین تا امسال ادامه داشته است؛ رویدادی که مدت‌ها پس از آغاز اولیه خشونت‌ها در اوت ۲۰۱۷ میلادی با آتش زدن روستاهای مسلمانان روهینجا و کشتار و تجاوز به مردان و زنان روهینجا باعث فرار هزاران تن از آنها به بنگلادش شد.

محققان موسسه سیاست استراتژیک استرالیا مشخص کردند که دست کم ۵۸ شهرک روستای روهینجا در سال ۲۰۱۸ میلادی هدف تخریب‌های جدید قرار گرفته در حالی که تصاویر ماهواره‌ای همچنین تخریب دیگر روستاهای مسلمانان روهینجا در سال ۲۰۱۹ میلادی را نشان داد؛ اقدامی که بخشی از کمپین ارتش میانمار برای تضمین این‌که دیگر هیچ روستای قابل سکونتی برای روهینجاها برای این‌که به میهن‌شان بازگردد محسوب می‌شود.

در همین حال بیش از ۳۲۰ شهرک مسلمانان روهینجا که در جریان خشونت‌ها تخریب شده هیچ نشانه‌ای از بازسازی را نشان نمی‌دهد و این علی‌رغم ادعاهایی است که آوارگان اجازه دارند تا به روستاهای خود باز گردند.

این گزارش داد: این داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای شک و تردیدهایی را در خصوص معتبربودن این ادعاها که آوارگان اجازه دارند به خانه‌های خود بازگردند به وجود می‌آورد.

در ادامه این گزارش آمده است در عوض ما متوجه تخریب‌های کنونی شهرک‌های بیشتر و ساخت کمپ‌های شدیدا امنیتی و پایگاه‌های نظامی شده‌ایم که ساخته تقویت شده و یا توسعه یافته‌اند و آن هم در مکان‌هایی که شهرک‌های روهینجایی‌ها ویران شدند.

اگرچه شرایط اعلام شده توسط سازمان ملل برای بازگشت مسلمانان روهینجا این است که بازگشت آنها باید داوطلبانه،‌امن، محترمانه و پایدار باشد اما این گزارش هشدار می‌دهد که آوارگانی که باز می‌گردند ممکن است به جای خانه‌هایشان در کمپ‌ها و یا مناطق شدیدا نظامی اسکان یابند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان

بر اساس اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با توجه به احتمال رخداد تگرگ در روزهای پایانی هفته، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، اداره کل مدیریت بحران استان کرمان در اطلاعیه‌ای ضمن صدور هشدار نارنجی هواشناسی، از ورود سامانه بارشی به استان از بعدازظهر چهارشنبه یازدهم اردیبهشت خبر داد و اعلام کرد: از چهارشنبه تا جمعه، شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان خواهیم بود.

در این اطلاعیه آمده است: بارش رگباری باران، احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، اصابت صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

بنا به اعلام اداره کل مدیریت بحران استان کرمان، این سامانه تمام مناطق استان به ویژه نیمه‌غربی و شمال و ارتفاعات جنوب استان شهرستان کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبار جنوب، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، فاریاب، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش توصیه می‌شود شهروندان ضمن پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری و از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل کنند و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها نیز در دستور کار قرار گیرد.

در این اطلاعیه تأکید شده است: با توجه به احتمال رخداد تگرگ فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اتخاذ کنند.

کد خبر 749226

دیگر خبرها

  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد