Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل کشتارگاه معین دام مهریز در استان یزد با اشاره به این که واردات دام می‎‎تواند در کاهش و تثبیت قیمت‎ کنونی گوشت در بازار موثر باشد، از عدم همکاری مسئولان در این رابطه و همچنین در برخورد جدی با قاچاق دام گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه یزد، «مهدی ناصر بافقی» در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این که کشتارگاه معین دام یزد به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه ‎‎ های چند منظوره صنعتی دام کشور با هدف خودکفایی در تولید و اشتغالزایی در مرکز جغرافیایی کشور ایجاد شده است، گفت: این کشتارگاه با زیربنای 27 هزار مترمربع تنها کشتارگاه خاورمیانه با هفت خط کشتار جهت دام‎‎های سبک، دام‎‎های سنگین اعم از گاو و شتر و همچنین خط کشتار شترمرغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هر چند این واحد در هر یک از خطوط کشتار خود دارای ظرفیت کشتار روزانه 2400 راس دام سبک و 250 راس دام سنگین است، در حال حاضر به دلیل کمبود دام، کاهش تقاضای ناشی از افت قدرت خرید مردم و عدم همکاری مسئولان روزانه 250 راس دام سبک و قریب 10 راس دام سنگین کشتار می‎کند.

به گفته وی، 95 درصد از دام‎های مورد نیاز استان از استان‎‎هایی نظیر فارس، کردستان و سایر استان‎‎ها تامین می‎شود ولی با این حال کوشت عرضه شده در یزد از بسیاری از استان‎‎های همجوار حتی استان فارس به مراتب با قیمتی ارزان ‎ تر در حال عرضه است.

ناصر بافقی اظهار کرد: متاسفانه به دنبال رها شدن موضوع قاچاق دام در یک ماه گذشته مجدداً شاهد افزایش قیمت دام و گوشت در بازار هستیم ولی با وجود این که واردات دام می‎تواند قیمت‎‎های کنونی را بشکند، مسئولان استان همراهی لازم را با این کشتارگاه با واردات 40 هزار راس گوسفند از کشور رومانی ندارند و با بهانه‎‎های واهی مانع پیشرفت این اقدام پس از پنج ماه تلاش بی‎وقفه در این زمینه هستند.

وی با تاکید بر این که کشتارگاه معین دام هیچ درخواستی از مسئولان استان ندارد، تصریح کرد: متاسفانه همانظور که گفته شد مسئولان استان نه تنها کمکی به بهبود وضعیت نمی‎کنند بلکه چوب لای چرخ فعالان این حوزه می‎گذراند و مشخص نیست چرا برخی افراد بیش از واردات دام راغب به واردات گوشت از خارج کشور هستند.

این مسئول با اشاره به این که کشتارکاه معین دام دارای بزرگترین قرنطینه دام و به روزترین آزمایشگاه دام در استان است، عنوان کرد: قطعاً دام‎‎های بیمار پس از قرنطینه و تایید بیماری تشخیص و در کوره لاشه‎‎سوزی کشتارگاه نابود می‎‎شوند.

وی با اشاره به اشتغالزایی مستقیم کشتارگاه برای 211 نفر، خاطرنشان کرد: 116 نفر از پرسنل این کشتارگاه بهبودیافتگان اعتیاد عمدتاً از داخل استان هستند که با هزینه خود کشتارگاه اعتیاد خود را ترک کرده و مشغول به کار در همین واحد شده‎‎اند.

وی با اشاره به عدم حمایت دستگاه‏‏های متولی مانند بهزیستی استان در این رابطه، تاکید کرد: همانطور که گفتم نیازی به کمک مسئولان استان نداریم ولی حداقل این درخواست را هم داریم که اگر آب به ما نمی ‎ دهند، کوزه ما را به بهانه‎‎های مختلف نیز نشکنند.

ناصر بافقی خاطرنشان کرد: قطعاً سرمایه‎‎گذاری در بانک یا فعالیت‎‎های کاذبی مانند خرید و فروش زمین به جای سرمایه‎‎گذاری در امر تولید و خدمات دارای استرس خیلی کمتر در ازای سود بیشتر است و در صورت عدم حمایت مسئولان چاره‎‎ای مگر کناره گیری از این فعالیت را نخواهیم داشت که متاسفانه با این اقدام تعداد زیادی جوان مجدداً بیکار و به بزهکاری‎‎ها و آسیب‎‎های اجتماعی سابق خود بازمی‎گردند.

وی با اشاره به تعطیلی واحد تولید سوسیس و کالباس این کشتارگاه که قرار بود از زنان سرپرست خانوار تامین نیرو کند به دلیل عدم حمایت مسئولان استان، گفت: این کشتارگاه دارای واحد قطعه بندی و بسته بندی گوشت و فرآوری سایر احشام دام و همچنین واحد تولید و بسته بندی کود از محل ضایعات کشتارکاهی است و آب مصرفی در کشتارگاه نیز پس از تصفیه با بهترین تکنولوژی روز در آبیاری فضای سبز مصرف می‎‎شود.

مدیر عامل کشتارگاه معین دام مهریز در پایان نیز با اشاره به بسته بندی و صادرات اجزای حرام لاشه‎‎ها به کشورهای دیگر، خاطرنشان کرد: در نظر داریم در صورت حمایت مسئولان، خون ناشی از کشتار پس از تصفیه و تبدیل به پودر خون جهت مصرف به کشورهای دیگر همچون چین صادر شود.



انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آسیب های اجتماعی خرید و فروش رومانی سرمایه گذاری کود قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست

ایسنا/ایلام مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با تاکید بر اینکه روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کم رنگ شدن روش‌های سنتی تبلیغ نیست، گفت: تمام تلاش ما اجرای برنامه‌های اثربخش با برون‌سپاری فعالیت‌ها به مردم است و تمام تلاش ما این است که از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم، چراکه اگر در رسانه کم کاری کنیم ضربه خواهیم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی رحیمی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: در دنیای امروز تبلیغات در همه عرصه‌ها اهمیت زیادی دارد که این مهم در امور دینی که برنامه زندگی بشر است اهمیت صدچندان پیدا کرده است.

‌مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام جامعه قرآنی، کانون مداحان، بسیج، و رسانه‌ها را از جمله پشتوانه‌های مردمی این اداره کل برای اجرای برنامه‌ها عنوان و تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که این ظرفیت‌ها را با هم برای تبلیغات درست و بهنگام و اثرگذار هماهنگ کنیم.

رحیمی بر تلاش برای بومی‌سازی تبلیغات تأکید کرد و ادامه داد: راه‌اندازی منبر مجازی بر اساس زیست‌بوم استان از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان ایلام است.

وی برون‌سپاری فعالیت‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت: مراسم ۱۲ ساعته‌ی نیمه شعبان امسال یک نمونه از این فعالیت‌ها بود که برای اجرای آن از هیئت‌ها و موکب داران دعوت شد و مردم هم مشارکت بسیار قابل توجهی داشتند و مردم هم علاقه خود را بیش از دیگر برنامه‌ها نشان دادند و برای برگزاری مراسم دهه‌ی کرامت نیز برای پای کار آوردن جامعه مداحان، اصناف و هیئات مذهبی برنامه‌ داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام برپایی پاتوق‌های گفت‌وگو، استفاده از ظرفیت متدینین، برنامه‌ریزی برای قشر خاکستری و اجرای برنامه‌ها در محیط‌های عمومی‌تر را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • قدرداني فرمانده انتظامي از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان در اجراي طرح نور
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي