Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: گردش نقدینگی و مالی گلخانه‌ها مزیتی برای کشاورزان است چراکه تنوع محصولات گلخانه‌ای بیشتر از فضای باز بوده، بنابراین گردش نقدینگی کشاورز افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی طهماسبی در جلسه هم‌اندیشی طرح توسعه گلخانه‌ها با اصحاب رسانه، اظهار کرد: یکی از روش‌های تولید محصول، سیستم‌های گلخانه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از 3.5 میلیون هکتار گلخانه در دنیا، 16 هزار هکتار آن در ایران قرار دارد که انواع مختلف ساده و پیشرفته داشته و ظرفیت‌های آن‌ها از نظر فناوری، کاربرد  و غیره متفاوت است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های گلخانه، گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد، قرار است ٤٨ هزار هکتار گلخانه در افق ١٠ ساله در ایران ساخته شود. تولید مستمر، تولید خارج از فصل و تولید کنترل شده از مزایای کشت گلخانه‌ای است، زیرا اگر عناصر مورد نیاز در گلخانه به گیاه داده نشود، بازدهی لازم را نخواهد داشت و مانند محصولات فضای باز عمل می‌کند. همچنین قابل کنترل بودن کشت گلخانه‌ای از نفوذ آلودگی جلوگیری می‌کند.

طهماسبی بیان کرد: گردش نقدینگی و مالی گلخانه‌ها مزیت دیگری برای کشاورزان است چراکه تنوع محصولات گلخانه‌ای بیشتر از فضای باز بوده، بنابراین گردش نقدینگی کشاورز افزایش می‌یابد.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص میزان صرفه‌جویی آب گلخانه‌ها، عنوان کرد: صرفه‌جویی آب در گلخانه‌های پیشرفته تا 90 درصد است، همچنین هر هکتار گلخانه 10 اشتغال مستقیم فراهم می‌کند، بنابراین گلخانه‌ها می‌توانند اشتغال بالایی را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های تسهیلاتی گلخانه‌ها جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی هستند، تصریح کرد: در کشت فضای باز نمی‌توان به بارندگی‌ها اکتفا کرد، زیرا بازندگی‌ها موقت هستند و مانند سرم عمل می‌کنند، همین مساله موجب روی آوردن به کشت گلخانه‌ای می‌شود.

طهماسبی در خصوص سرمایه‌گذاران کشت گلخانه‌ای، بیان کرد: سال گذشته حدود ٦٠ درصد خوداجرایی داشتیم یعنی مردم سرمایه‌گذاری کردند، بدون آنکه تسهیلاتی به آن‌ها داده شود. این سرمایه‌گذاران بیشتر در تهران و جیرفت حضور داشتند که سود قابل قبولی نیز برایشان رقم زده شد.

در ادامه نجفقلی صالحی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، در خصوص انگیزه و موانع سرمایه‌گذاری در بخش کشت گلخانه‌ای، اظهار کرد: تحریم‌ها فرصتی برای صادرات محصولات گلخانه‌ای است، زیرا محصولات گلخانه‌ای یکی از سودآورترین تولیدات به حساب می‎آید اما مشکل اصلی ما فرایندهای صدور مجوزها است که مهمترین مانع توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گلخانه‌ای محسوب می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گلخانه منطقه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آنها از فهرست دهک‌های مشمول یارانه می‌شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

کد خبر 6095910 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار