Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، وب‌سایت هفته‌نامه آلمانی "فوکوس" در گزارشی از چهار نشانه ویژه در بدن سخن گفته که ممکن است زنگ خطری برای وجود بیماری قلبی باشد.

فوکوس می‌نویسد، یک‌ چهارم همه موارد مرگ و میر بر اثر ضایعات قلبی رخ می‌دهد و اغلب زمانی متوجه موضوع می‌شویم که نخستین نشانگان ناشی از بیماری قلبی بروز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که علامت‌هایی در ظاهر ما وجود دارد که به صورت تعجب‌آوری از خطر بیماری قلبی سخن می‌گوید؛ علامت‌هایی که بهتر است با دیدن آن‌ها بی‌درنگ به پزشک مراجعه کنیم.

چین مورب بر روی نرمه گوش

ساندرز فرانک کسی بود که از ارتباط بین چین‌های مورب بر لاله گوش و بیماری‌های عروق قلب سخن گفت. به گفته او، این چین‌ها که به آن "علامت فرانک" نیز گفته می‌شود ممکن است نشانه وجود تصلب شرائین، باریک شدن عروق و تجمع ‌پلاکت‌های خونی حتی در عروق اصلی قلب باشد. 

فرانک می‌گوید، در حالت معمولی لاله گوش از خونرسانی خیلی خوبی برخوردار است و این قسمت از بدن در صورت وجود اشکال در عروق خونی تحت تأثیر قرار گرفته و آن را به صورت چین مورب نشان می‌دهد. وقتی لاله گوش از احتمال تصلب در شرائین خبر می‌دهد احتمال این که عروق قلبی دچار مشکل شده باشد زیاد است.

گره‌های چربی

نشانه بعدی تجمع گره‌های نارنجی‌رنگ چربی در دست‌ها، زانوها و پلک بالایی است که می‌تواند ناشی از سطح بالای کلسترول باشد.

بالا بودن کلسترول از عوامل خطرساز اصلی برای ابتلا به تصلب شرائین یا سفت و سخت شدن عروق است که می‌تواند به سکته قلبی یا مغزی منجر شود.

چماقی شدن ناخن‌ها

چماقی شدن ناخن‌ها که در آن قسمت انتهایی ناخن گرد، منحنی و برآمده می‌شود زمانی به وجود می‌آید که به بافت‌ها مثلا در مواردی مانند ضعیف شدن قلب اکسیژن کافی نمی‌رسد.

در این صورت در انتهای انگشتان عروق کوچکی به صورت جبرانی ایجاد می‌شود و در نتیجه ناخن‌ها ضخیم‌تر و پهن‌تر می‌شوند.

هاله دور عنبیه

به گزارش دویچه وله، چهارمین نشانه وجود هاله‌ای اطراف عنبیه چشم است. تجمع چربی می‌تواند حلقه‌ای خاکستری در اطراف قسمت خارجی عنبیه ایجاد کند. 

وجود این حلقه خاکستری در افراد سالمند به وفور اتفاق می‌افتد. اما اگر این هاله در چشم افراد زیر ۴۵ سال پدیدار شود ممکن است اشکالی در سوخت و ساز چربی وجود داشته باشد. وجود این هاله بر بینایی تأثیر ندارد اما می‌تواند ناشی از بیماری قلبی باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری قلبی قلب چشم ناخن گوش گرفتگی عروق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت

سید علی مرعشی با اشاره به این خبر گفت: به ترتیب بیماری فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی بیشترین موارد بین زائران بوده است.

وی افزود: هم اکنون در حال معاینات کادر اجرایی هستیم و تمام کمیسیون‌های استانی و کشوری معاینات برگزار شده است.

مرعشی با بیان اینکه زائران ایرانی در صورت مصرف داروی خاص آن را همراه خود بیاورند، اظهارداشت: زائران حتما داروی مصرفی خود را به میزان بیش از مدتی که در حج هستند به همراه خود بیاورند و آن را در دو جای مجزا بگذارند تا در صورت گم شدن بخشی از دارو به بقیه دسترسی داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ادامه از زائران خواست از آوردن داروهای ممنوعه خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!