Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدرضا جیریایی، مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی سوم مرداد در نشست شورای اطلاع‌رسانی بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت استان بیش از ۵۶۳ هزار نفر بیمه‌شده دارد، گفت: پرجمعیت‌ترین بیمه‌شدگان به روستاییان و عشایر با رقمی بالغ بر ۳۱۷ هزار و دویست و بیست و سه نفر تعلق دارد که سازمان از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده رایگان خدمت‌رسانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: صندوق سایر اقشار با رقمی بالغ بر ۳۲هزار و ۵۰۳ نفر بیمه شده به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد، با عقد تفاهم‌نامه با کمیته امداد ۷۳۰۰ نفر به صندوق اقشار اضافه شده است، جمعیت بیمه‌شدگان مددجویان کمیته امداد ۱۶هزار نفر هستند که مابقی افراد بازمانده از بیمه می‌بایست با گرفتن معرفی‌نامه از کمیته امداد به دفاتر بیمه سلامت مراجعه کنند. صندوق بیمه همگانی با ۱۱۸ هزار نفر و ایرانیان با ۵۶۰۰ از دیگر صندوق‌های بیمه شده است.

جیریایی آمار بیمه‌شدگان تحت پوشش از امور اتباع بیگانه در استان را بیش از ۲۵۳ نفر اعلام کرد و گفت: افرادی که کارت آمایش مرحله ۱۳ را داشته باشند طبق تفاهم‌نامه می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند. صندوق کارکنان دولت نیز ۸۸ هزار نفر جمعیت بیمه‌شده دارد.

وی در خصوص پرداخت معوقات مطالبات موسسات طرف قرارداد هم گفت: در هفته جاری ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی و داروخانه‌ها برای مطالبات ۹۸ آنان پرداخت شده است. همچنین استفاده از خدمات الکترونیک از اولویت‌های سال جاری در سازمان است نسخه‌نویسی الکترونیکی در سطح کشور در هر استان یک شهرستان به عنوان پایلوت انتخاب شد شهرستان خمین تمام فعالیت‌های خود را در قالب نسخه‌نویسی الکترونیکی انجام می‌دهد و سامانه در حال تکامل است، تا پایان مردادماه شهرستان‌های شازند، محلات و دلیجان تحت پوشش نسخه‌نویسی الکترونیکی قرار می‌گیرند و تا پایان سال آینده تمام شهرستان‌های استان به نسخه‌نویسی الکترونیکی مجهز می‌‌شوند.

این مقام مسئول کاهش هزینه بیماران و سازمان‌های بیمه‌گر، شفافیت هزینه‌کرد‌ها، کاهش ضریب خطا در حین نوشتن و خواندن نسخه، اطلاع از میزان مصارف دارو، جلوگیری از مراجعات کاذب بیماران، جلوگیری و کاهش مراجعات افراد سودجو، مدیریت هزینه، کنترل بیماریهای خاص و مزمن را از جمله مزایای نسخه نویسی الکترونیکی است. همچنین طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد بیمارستان ها اکنون به صورت نمونه در بیمارستان امیر‌المومنین شهرستان اراک اجرایی شده و امید است پس از برگزاری آموزش‌های لازم و رفع مشکلات، این طرح تا پایان سال جاری در استان اجرایی شود.

وی به سامانه ۱۶۶۶ نیز اشاره کرد و گفت: این سامانه از سال گذشته اجرایی شده است و مردم می‌توانند تمام مشکلات و نیازهای درمانی شکایات یا پیشنهادات را پیگیری کنند. هوشیاری مردم در برابر کلاهبردان بسیار ضروری است برخی از افراد سودجو از اسم بیمه سلامت استفاده کرده و با تماس تلفنی از بیمه‌شدگان می‌خواهند در قبال واریز وجه کارت الکترونیکی درمان دریافت کنند این اقدام صحت ندارد سازمان بیمه سلامت در قبال کارت خدمات الکترونیک هیچ گونه وجهی را دریافت نمی‌کند مردم هوشیار باشند و تمامی خدمات را از سامانه ۱۶۶۶ پیگیری کرده یا به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه کنند. افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش چالش بین بازرسان و مدیران بیمارستان‌ها و کاهش خطا در رسیدگی از جمله مهم‌ترین مزایای اجرای طرح یاد شده است.

جیریایی در خصوص افراد مجهول‌الهویه اظهار کرد: افراد مجهول‌الهویه که نیاز به خدمات درمانی پیدا می‌کنند با تفاهم‌نامه بیمه سلامت و سازمان بهزیستی در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاه علوم پزشکی بستری می‌شوند ۹۰% را بیمه سلامت و ۱۰ درصد را بهزیستی پرداخت می‌کند.

وی از عقد تفاهم‌نامه بیمه سلامت و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی نیز خبر داد و گفت: ضرورت ارائه خدمات به زندانیان نیاز به بستری و خانواده مددجویان امری ضروری که افراد با دریافت معرفی‌نامه از اداره‌کل زندان‌ها بیمه سلامت می‌توانند خدمات درمانی دریافت کنند. همچنین اجرای طرح استحقاق سنجی در بیمارستان‌های استان از دیگر طرح‌های اجرایی است. بیماران با مراجعه به بیمارستان‌ها و با ارائه کد ملی استحقاق بهره‌گیری از خدمات بیمه‌ای این اداره‌کل مورد سنجش قرار می‌گیرند.

 مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: با اجرای این طرح و ارائه کدملی توسط افراد همپوشانی بیمه ای بیمه شدگان نیز احصا می شود. با اجرای طرح مذکور در استان مرکزی ۵ هزار نفر همپوشانی با سازمان بیمه تأمین اجتماعی احصا و ماهانه ۴۰ تا ۵۰ نفر استحقاق سنجی می شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل بیمارستان رضوی مشهد ضمن تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر فروخته شدن اسناد بیماران در قالب کاغذهای یک رو سفید و باطله، گفت: اسناد حداقل ۱۰ سال در بیمارستان می‌ماند. تاریخ درج شده در برگه انتشار یافته جدید است و ما حق امحای این اسناد را نداریم. امحای اسناد نیز پس از ۱۰ سال و تحت نظارت صورت می‌گیرد و این اسناد به خمیر تبدیل خواهند شد.

چندی پیش و در فضای مجازی اخباری مبنی بر فروخته شدن اسناد بیماران در قالب کاغذهای یک رو سفید و باطله با عنوان صورت هزینه درمان بیمه دی و بیمارستان رضوی که حاوی اطلاعات بیماران بود انتشار یافت و حواشی‌ای را ایجاد کرده بود. در متنی که به همراه تصویر اطلاعات بیمار منتشر شده بود، آمده بود: «برای پرینت‌های حسابداری کاغذ یک‌رو سفید خریدم، ۹۰۰هزار تومان، ۳۵ کیلو کاغذ باطله. شوکه شدم وقتی دیدم همه کاغذها اطلاعات بیماران یکی از معروف‌ترین بیمارستان‌های مشهده!!! حریم خصوصی مریض چه‌قدر بی‌ارزشه؟ از اطلاعات دقیق بیماری تا شماره ملی و آدرس کاربر، پزشک.»

در همین راستا و باتوجه به حساسیت موضوع، ایسنا با مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت‌وگویی انجام داد.

دکتر محسن محور، ضمن تکذیب خبر منتشر شده، اظهار کرد: بخشی از پرونده بیمارانی که بستری می‌شوند، در بیمارستان مانده و بخشی دیگر به بیمه‌ها ارجاع می‌شود. آنچه در بیمارستان می‌ماند، باید حداقل ۱۰ سال در محل بیمارستان بایگانی شود و پس از این مدت امحای این اسناد تحت نظارت سازمان اسناد و کتابخانه‌های کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است بعضی اسناد مثل IVF و اسناد نگهداری جنین سال‌ها در بیمارستان بماند، یادآور شد: ما حق امحای این پرونده‌ها را نیز نداریم.

مدیرعامل بیمارستان رضوی با تاکید بر اینکه آن برگه به هیچ وجه از بیمارستان رضوی خارج نشده است، گفت: بیمارستان رضوی یکی از بیمارستان‌های پرهزینه کشور است؛ هزینه این بیمارستان فقط در اسفندماه ۲۱۰ میلیارد تومان بوده است. بیمارستان رضوی در حال ساخت یک مرکز ناباروری بوده و برای این مرکز چیزی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین ما در دهه کرامت ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهیم کرد؛ بنابراین بیمارستان رضوی با این هزینه‌کرد بالا آنقدر مشکل ندارد که بخواهد کاغذ را به صورت کیلویی بفروشد.

محور ضمن تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر فروخته شدن اسناد بیماران در قالب کاغذهای یک رو سفید و باطله، خاطر نشان کرد: اسناد حداقل ۱۰ سال در بیمارستان می‌ماند. تاریخ این برگه جدید است و ما حق امحای این اسناد را نداریم. امحای اسناد نیز پس از ۱۰ سال و تحت نظارت صورت می‌گیرد و این اسناد به خمیر تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیمه دی نیز نمی‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد، تصریح کرد: در این راستا نیز به جهت روشن شدن کامل وضعیت جلسه‌ای با بیمه دی خواهیم داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص