Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار به علت برخورداری از موقعیت راهبردی و مناسب نزدیکترین مسیر برای افغانستان جهت دسترسی به آب‌های آزاد است. ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، نادر میرشکار ‌در حاشیه نشست والی ولایت نیمروز افغانستان با فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اجرای خط ریل چابهار به سرخس پروژه‌ای بسیار مهم و تعیین کننده است و بی‌تردید تکمیل و بهره‌برداری این پروژه می‌تواند تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی و افزایشمیزان تجارت از طریق تنها بندر اقیانوسی کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان وجود بنادر در هر کشور را یک موهبت ویژه و ظرفیت تاثیرگذار اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: مسلما بهره‌گیری از ناوگان حمل و نقل دریایی برای جابه‌جایی محموله‌های بزرگِ بار، بسیار به صرفه‌تر از انتقال آن به هر شیوه دیگری است و این مهم نیازمند وجود راهی برای دسترسی به آب‌های بین‌المللی و تجهیزاتی برای تخلیه و بارگیری است. 

والی نیمروز افغانستان: چابهار فرصت طلایی توسعه تجارت ایران، افغانستان و هند استاختصاص 10 هکتار از ارضی بندر چابهار برای سرمایه‌گذاری افغانستانتفاهم‌نامه‌های کارآفرینی و گردشگری در چابهار امضا شد

وی با اشاره به نیاز اساسی و غیرقابل انکار چند کشور از جمله افغانستان به این بندر، افزود: بندر چابهار به علت برخورداری از موقعیت راهبردی و مناسب، نزدیک ترین مسیر برای کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه جهت دسترسی به آب‌های آزاد است که از جمله آنان افغانستان است؛ این کشور هیچ راه دسترسی به آب های بین المللی ندارد و تجار کشور افغانستان نیز به خوبی می‌دانند  بهترین، ارزان ترین و مطمئن ترین راه فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی‌شان مسیر چابهار است.

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان ادامه داد: هندوستان نیز یکی از کشورهایی ست که سهم و انتفاع بزرگی را از توسعه زیرساخت های بندر چابهار می‌برد؛ گسترش امکانات و اتصالات زمینی و ریلی حضور و توجه تجار هندی را برای حضور و استفاده از مسیر چابهار برای دستیابی به بازارهای کشورهای مشترک المنافع و ایفای نقش پررنگ تر در آینده افغانستان بیشتر می‌کند.

میرشکار ادامه داد: در حالت کلی عمده بارهایی که در بنادر تجارت و ترانزیت می شوند ریل پسند هستند و صرفه اقتصادی جابجایی این محموله ها با توجه به حجم، اندازه و تعدادشان در این است که از طریق راه آهن جابجا شوند، اما اهمیت این مساله برای بندر چابهار با توجه به موقعیت جغرافیایی و فاصله بسیار طولانی این بندر با مراکز جمعیتی و مقاصد نهایی اغلب بارها، بسیار بیشتر است. 

وی با تاکید بر اینکه چابهار توان زدودن غبار محرومیت را از استان سیستان و بلوچستان دارد خاطرنشان کرد: این بندر علاوه بر پتانسیل عظیم تجاری و فرصت های بزرگ سرمایه گذاری، به علت برخورداری از ظرفیت هایی همچون شیلات و صنایع تبدیلی، آلومینیوم، فولاد، پتروشیمی و... استعداد بالایی برای توسعه صادرات و بسترسازی برای رونق تولید و اشتغال را دارد. بی تردید با مستقر شدن صنایع سنگین و مرتبط با انرژی، شاهد رشد و توسعه روز افزون در چابهار خواهیم بود.

انتهای پیام/ش

R7843/P/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اهمیت احداث راه دسترسی سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان گفت: دستور پرداخت اعتبار تهاتر با هدف راه دسترسی سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان از قائم‌مقام وزیر و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است.

حسین زنجیرانی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به احداث مسکن در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان اظهار کرد: برای تامین مسیر دسترسی این سایت که ۳۰ هزار مسکن در آن احداث می‌شود، دستور پرداخت اعتبار به‌صورت تهاتر صادرشده است.

وی افزود: بهسازی و روکش آسفالت محور قم-جعفریه از جمله فعالیت‌های این اداره در سال جاری بوده که با توجه به تردد بالا در آن می‌تواند کمک شایانی به ارتقای کیفیت این مسیر داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ مددجو در پروژه‌های نهضت ملی مسکن قم صاحب خانه شدند، خاطرنشان کرد: درمجموع یک هزار و ۸۱۸ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن قم تخصیص پروژه شده‌اند.

زنجیرانی‌فراهانی با اشاره به اهمیت مباحث آموزشی، درمانی و فرهنگی در طرح‌های نهضت ملی مسکن در قم، تاکید کرد: هم‌زمان با عملیات اجرایی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، سرانه آموزشی، درمانی، فرهنگی و ورزشی آن‌ها نیز در این استان با واگذاری زمین تأمین‌شده است.

وی از ثبت‌نام ۷۰۰ متقاضی خودمالک قمی برای دریافت تسهیلات بانکی بافت فرسوده خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های کلان و مهم دولت سیزدهم، احیا و نوسازی بافت فرسوده شهرها است که در این زمینه تسهیلاتی هم پیش‌بینی و تعریف‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: احیا و نوسازی بافت فرسوده شهر، با توجه به وجود زیرساخت‌های شهری و امکانات و کاربری‌های روبنایی در آن، موجب رونق بافت مرکزی شهر خواهد شد و از توسعه فیزیکی شهر و بی‌قواره شدن آن جلوگیری می‌کند.

زنجیرانی فراهانی با اشاره به اهمیت مبارزه با تخلفات مرتبط با مسکن تصریح کرد: طبق مصوبه شورای ملی مسکن و باهدف کنترل بازار مسکن در سراسر کشور گشت مشترک بازرسی از مشاوران املاک آغاز به کار کرده است. طی اجرای این طرح ۱۵۶ مشاور املاک غیرمجاز در استان قم شناسایی و ۶۴ دفتر املاک به دلیل تخلفات متعدد پلمب شدند.

کد خبر 749264

دیگر خبرها

  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم