Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:33:45 GMT

استرالیا قوانین بیشتری برای گوگل و فیس بوک وضع می کند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۰۸۳۰

استرالیا قوانین بیشتری برای گوگل و فیس بوک وضع می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دولت استرالیا گزارشی درباره توصیه‌هایی با محور قانونگذاری بیشتر در خصوص قدرت بازاری پلتفرم‌های دیجیتالی بین المللی از جمله گوگل و فیس بوک منتشر کرده است.

این توصیه‌ها معاملاتی عادلانه برای کسب و کارها فراهم می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد کنترل بیشتری بر نحوه استفاده از اطلاعاتشان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون مصرف کننده و رقابت استرالیا که سازمان ناظر بر رقابت عادلانه در این کشور است، طی ۱۸ ماه تحقیقاتی درباره تأثیر موتور جستجوهای دیجیتالی، پلتفرم‌های شبکه اجتماعی و وضعیت رقابت در رسانه و بازارهای سرویس‌های تبلیغاتی انجام داده است.

طبق این تحقیق در استرالیا از هر ۱۰۰ دلاری که برای تبلیغات آنلاین هزینه می‌شود (به غیر از آگهی‌های طبقه بندی شده) ۴۷ دلار در گوگل ،۲۴ دلار در فیس بوک و ۲۹ دلار در دیگر بازیگران بازار صرف می‌شود.

درهمین راستا دولت استرالیا توافق کرده تا قوانین قدرتمندتری در این باره وضع شود. دولت استرالیا پس از سه ماه مشاوره درباره این گزارش ۶۰۰ صفحه‌ای، تا پایان سال تصمیمات خود را اعلام می‌کند.

کد خبر 4676448

منبع: مهر

کلیدواژه: استرالیا گوگل فیس بوک امنیت اطلاعات انتی تراست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شین هوا، پلیس ایالت ویکتوریا استرالیا از کشته شدن دو نفر بر اثر سقوط یک هواپیما سبک در مونت بیوتی در روز شنبه خبر داد.

سازمان آتش نشانی کشور استرالیا گزارش داد که هواپیمای سقوط کرده یک "گلایدر موتوردار" بوده است.

مونت بیوتی در شمال شرقی ایالت واقع شده است، شهر کوچکی است که توسط پارک ملی آلپ احاطه شده است و دارای دریاچه‌ها، جنگل‌ها و میدان‌های برفی است.

کد خبر 6090322

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد