Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@03:59:19 GMT

افزایش سهم انرژی هسته‌ای در تامین برق

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۱۲۳۵

افزایش سهم انرژی هسته‌ای در تامین برق

رئیس سازمان انرژی اتمی از سهم ۲.۷درصدی انرژی هسته‌ای در تامین برق کشور خبر داد و گفت: اواسط مردادماه بتن‌ریزی نیروگاه شماره ۲ بوشهر آغاز می شود.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی درباره اقدامات انجام شده برای بازسازی راکتور اراک، گفت: طراحی جنبه‌های مختلف نوسازی راکتور اراک شامل طراحی مفهومی، تفصیلی، جزئی، نقشه‌ها و… که تمام شده و اکنون با مشخص کردن ابعاد تجهیزات، سفارش برای تامین تجهیزات داده شده و در حال آماده شدن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بازسازی راکتور اراک با همکاری کشورهای چین و انگلیس خوب پیش می‌رود، افزود: کمیته مشترک بازسازی راکتور اراک متشکل از ایران، چین و انگلیس کار خود را خوب انجام می‌دهند، لذا از پیشبرد کار راضی هستیم چراکه پس از فَترتی (فاصله و وقفه) چند ماهه، بازسازی راکتور اراک سرعت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر "صالحی" درباره غیر فعال بودن برخی تاسیسات هسته‌ای زمان بتن‌ریزی فاز دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر

رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگویی با تشریح سهم انرژی هسته‌ای در تامین برق کشور، گفت: اکنون این سهم باوجود فعالیت صرف نیروگاه ۱ بوشهر، متوسط ۲.۷ درصد است، اما در سال‌های آینده که دو نیروگاه اضافه خواهد شد این سهم نیز افزایش پیدا می‌کند.

صالحی اعلام کرد: اواسط تا اواخر مردادماه سال جاری بتن‌ریزی نیروگاه شماره ۲ اتمی بوشهر آغاز خواهد شد و مطابق برنامه ۶ سال آینده نیروگاه دوم آماده بهره‌برداری و ۸ سال آینده نیروگاه۳ بوشهر آماده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به رد ادعاهای ترامپ در آخرین جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،گفت: این نخستین بار است که یک کشور عضو شورای حکام تقاضای جلسه می‌کند اما به دنبال ادعاهای واهی خود منزوی می‌شود، درواقع آمریکا به‌عنوان بزرگترین تامین‌کننده بودجه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منزوی شده است و رژیم صهیونیستی از ادعاهای مقامات این کشور دفاع می‌کند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی علی اکبر صالحی انرژی هسته ای تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در نشست با مسؤولان انرژی اتمی با تقدیر از پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه انرژی هسته‌ای طی سال‌های اخیر اظهار کرد: در آینده جهان انرژی هسته‌ای یکی از امور بنیادین و راهبردی است و اگر از الان به خودکفایی، تولید و مرجعیت دست پیدا نکنیم دچار مشکل خواهیم شد.

وی بیان داشت: رویکرد خودکفایی، تولید و رسیدن به مرجعیت که در حال حاضر با نگاه مقام معظم رهبری ایجاد شده بسیار ارزشمند است و به خوبی در سازمان انرژی اتمی مدیریت می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین خواستار ایجاد راکتور تحقیقاتی در بوشهر شد و گفت: تحقق این امر می‌تواند آثار و برکات فراوانی برای استان و کل کشور در پی داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر همچنین ایجاد راکتورهای کوچک و شتاب دهنده الکترون در استان را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه بوشهر ضمن تشکر برای تولید آب از نیروگاه اتمی بوشهر گفت: اگر ۲ راکتور در حال احداث نیز پیوست تولید آب داشته باشد بسیار می‌تواند به شرایط آب استان کمک کند. بوشهر استان کم بارش است و عدم بارش تمام زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مساله آب شرب در تابستان همواره یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان است.

کد خبر 6086366

دیگر خبرها

  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است