Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار داخلی
**********
* تهران - در دیدار وزیر امور خارجه ایران و رئیس جمهوری سنگال، دو طرف بر عزم دولت های خود برای گسترش روابط دو جانبه در تمامی حوزه ها تاکید کردند.⁩

* مشهد- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان سال جاری سیستم ارجاع و طرح پزشک خانواده در ۵۰ درصد مناطق کشور و تا نیمه دوم سال آینده در ۱۰۰درصد مناطق راه اندازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تهران- عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در اینستاگرام خود با بیان اینکه ثبات نسبی حاکم بر بازارها از آشکار شدن آغاز شکست تلاش دشمنان ایران حکایت می کند، تاکید کرد: با تمام وجود می پذیرم که به خاطر شوک ایجاد شده در بازارها و تورم ناشی از آن زندگی اقتصادی بخش وسیعی از هموطنان در تنگنا قرار گرفته است.

* تهران- به دنبال توقیف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» در ۲۸ تیرماه (۱۹ جولای)، که به دلیل ارتکاب به تخلفات متعدد در نقض مقررات بین المللی دریانوردی و ایراد خسارت بر اموال شخصی و اتباع ایرانی انجام شد، ظهر پنجشنبه با تسهیلات ارائه شده و در چارچوب دسترسی کنسولی اتباع خارجی، نماینده سفارت و مسئولان سرکنسولگری هند در بندرعباس با خدمه هندی نفتکش انگلیسی دیدار کردند.

* تهران- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به آمریکا، ونزوئلا، نیکاراگوا، بولیوی و سنگال و شرکت در چند نشست بین المللی و دیدارهای دو جانبه با مقام های کشورهای فوق دقایقی پیش داکار را به مقصد تهران ترک کرد.

* تهران- اعضای هیأت اتاق بازرگانی تهران در دیدار با معاون و مدیران وزارت کشاورزی و خواربار بلاروس با تشریح توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در زمینه خشکبار، غلات، میوه های خشک، سبزی و صیفی، علاقه مندی خود را برای تأمین نیازهای بلاروس در این زمینه اعلام کردند.

* رشت- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: عملیات اجرایی احداث راه ارتباطی کلاچای – رحیم آباد – قزوین با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست سرعت می‌گیرد.

* کرمانشاه- ایرنا- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از آمادگی کامل پلیس برای تامین امنیت زائران اربعین در صورت بازگشایی مرز خسروی خبر داد.

* اصفهان- معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: نظام شهری بیمار از مشکلات اساسی کشورمان پس از سال ۱۳۰۰ بوده به طوری که سبب گسترش نامتوازن جمعیت در شهرها و روستاها شده است.

اخبار خارجی
**********
* لندن- «رابرت بن روبان والاس» وزیر جدید دفاع دولت بوریس جانسون که گروه پارلمانی دوستی انگلیس و ایران را بنیان گذاشته، به توسعه روابط دو کشور علاقه‌مند است.

* تهران- دولت سریلانکا روز پنجشنبه برای از سرگیری صادرات چای به ایران تأکید کرد.

* تهران- کمیته روابط خارجی مجلس سنا آمریکا پس از این که دونالد ترامپ عدم فروش تسلیحات نظامی به عربستان را وتو کرد، روز پنجشنبه از قانون تحریم وابستگان و خانواده آل سعود حمایت کرد و بار دیگر خواستار متوقف شدن فروش اسلحه به ریاض شده است.

* تهران- وزیر خارجه آمریکا بامداد جمعه گفت: من برای رساندن پیام به ایرانیان خواهان سفر به تهران هستم.

* تهران- سخنگوی وزارت دفاع کانادا بامداد جمعه گفت: اوتاوا برنامه ای برای اعزام ناوگان دریایی به تنگه هرمز و پیوستن به ائتلاف دریایی انگلیس در این منطقه ندارد.

* تهران- وزیر دفاع فرانسه بامداد جمعه گفت: پاریس قصد دارد برای حفظ امنیت حمل و نقل در آب های خلیج فارس با لندن و برلین همکاری اطلاعاتی داشته باشد.

* تهران- وزیر دفاع جدید آمریکا بامداد جمعه گفت: واشنگتن برای مقابله با دشمنان، روابط خود با متحدان را تقویت می کند.

* تهران- روزنامه گاردین بامداد جمعه با انتشار تصاویری فاش ساخت که استرالیا همچنان با نادیده گرفتن هشدارهای سازمان های حقوق بشری، به عربستان سعودی تسلیحات نظامی ارسال می کند.

* نیویورک- وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای انگلیسی خود درباره ایران گفت و گو کرد.

* تهران- به دنبال تصمیم امارات برای خروج از جنگ طولانی یمن، رویترز به نقل از منابع دیپلمات نوشت: تا پایان سال جاری میلادی طرف های درگیر در یمن، جنگ را به پایان رسانده و به یک آتش بس دست خواهند یافت.

* بیروت- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه با اعلام توقف اجرای قراردادهای امضا شده با رژیم صهیونیستی، گفت: برای اجرای دقیق تصمیمات شورای مرکزی فلسطین کمیته ای تشکیل می شود.

* نیویورک- دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از تخریب منازل فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی، گفت: سیاست اسرائیل برای از بین بردن اموال فلسطین با تعهدات آن در قبال قوانین بین المللی بشردوستانه سازگار نیست.

* بیروت- رئیس حزب لبنانی "التوحید العربی" با تأکید بر این که گفت وگو بین ایران و عربستان، همکاری دو طرف در سراسر منطقه را به دنبال خواهد داشت، اعلام کرد: این گفت وگوی امنیت عربی و اسلامی به دور از باج خواهی آمریکا را تضمین می کند.

* تهران- نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور ونزوئلا روز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا قصد دارد روسیه را به خاطر حمایت از دولت مادورو تحریم کند.

* نیویورک- خزانه داری آمریکا اسامی 10 شخص حقیقی و 13 شرکت را به اتهام همکاری با دولت قانونی ونزوئلا تحریم کرد.

* نیویورک- رئیس جمهوری آمریکا بر لزوم فعال شدن شاخه فضایی نیروهای مسلح این کشور تاکید کرد و در ارائه دستاوردهای خود گفت ما تسلیحات اتمی خود را به روز کرده ایم.

* تهران- مالک شرکت کشتیرانی استنا ایمپرو انگلیس روز پنجشنبه گفت: کلیه خدمه کشتی در ایران می توانند از طریق خط تلفن با خانواده های خود تماس داشته باشند.

* تهران- "محمد الناصر" رئیس پارلمان تونس روز پنجشنبه به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور سوگند یاد کرد.

* تهران- با انتخاب بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس، رهبر اسکاتلند روز پنجشنبه خطاب به جانسون گفت: ما خواستار برگزاری رفراندوم استقلال هستیم.

* تهران- سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) درباره حمله دوباره ملخ‌های صحرایی در یمن و شاخ آفریقا هشدار داد و اعلام کرد: اقدامات ایران و دیگر کشورها موجب کاهش جمعیت ملخ‌های صحرایی شده است.

* تهران- دادگاه عالی برزیل روز پنجشنبه با صدور حکمی اعلام کرد که شرکت پتروشیمی پتروبراس هر چه زودتر سوخت در اختیار کشتی های ایرانی قرار دهد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم. بیشتر بخوانید؛ در شاهنامه از قول منیژه آمده است: «برهنه ندیده تنم آفتاب»

وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.

عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است.

وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم.

عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود.

وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند.

عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز ۱۷۰۰ نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229406 برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • کنسرت‌های اردیبهشتی کدامند؟
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • ماجرای کلیپ جنجالی یک عروس ۱۴ساله
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • درب دانشگاه‌های ایران به روی دانشجویان معترض آمریکایی باز شد