Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@07:36:01 GMT

واکنش انفعالی ترامپ به آزمایش موشکی کره شمالی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۱۳۵۴

واکنش انفعالی ترامپ به آزمایش موشکی کره شمالی

رئیس جمهور آمریکا سعی کرده است تا آزمایش موشکی کره شمالی را بی‌اهمیت جلوه دهد تا همچنان شانس مذاکره با پیونگ یانگ را زنده نگه دارد. ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی گفت: کره شمالی چیزی غیر از موشک های کوچک آزمایش نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد این موضع گیری ترامپ تلاشی برای زنده نگه داشتن روند مذاکره با کره شمالی بوده است.

کره شمالی: آزمایش موشکی اخیر هشداری جدی برای کره جنوبی است

ترامپ این اظهارات را در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز و یک روز پس از آن بیان کرده است که کره شمالی دو فروند موشک بالستیک کوتاه برد را با موفقیت آزمایش کرده است.

وی در ادامه افزود: آنها هیچ گونه آزمایش هسته ای انجام نداده اند. آنها واقعا چیزی غیر از موشک های کوچک را آزمایش نکرده اند.

خبر دیگر اینکه فرماندهی ارتش آمریکا و کره جنوبی نیز  روز جمعه اعلام کرد: شلیک موشک های کره شمالی طی روز پنجشنبه هیچ گونه تهدید مستقیمی علیه ایالات متحده یا کره جنوبی نبوده و هیچ تاثیری بر وضعیت دفاعی ما نخواهد داشت.

 فرماندهی مشترک آمریکا و کره جنوبی با انتشار بیانیه ای افزود: به نظر می رسد کره شمالی یک نوع جدید از موشک را آزمایش کرده است.

این اقدامات کره شمالی در شرایطی است که رهبران آمریکا و کره شمالی 30 ژوئن در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند. دو طرف ظاهرا توافق کرده اند تا مذاکره درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره را ادامه دهند.

آخرین باری که کره شمالی موشک های کوتاه برد خود را آزمایش کرده بود، مربوط به ماه می بوده است. ترامپ آن زمان نیز آزمایش موشک های کره شمالی را کم اهمیت جلوه داد تا روند دیپلماتیک متوقف نشود.

البته ترامپ سعی کرد تا به کره شمالی نسبت به ادامه اقدامات تحریک آمیز هشدار بدهد. رئیس جمهور آمریکا گفت: تصور می کنم همراه با کره شمالی اقدامات خوبی را انجام داده ایم ولی این مساله بدان معنا نیست که این روند ادامه خواهد یافت. خواهیم دید که چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی گفته است که شلیک موشک ها از سوی کره شمالی یک تاکتیک مذاکراتی است و مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ یانگ طی هفته های آینده از سرگرفته خواهد شد.

وی افزود: همه سعی می کنند تا برای مذاکره آماده شوند و اهرم فشار ایجاد کنند و برای طرف مقابل خطر درست کنند.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی تاکید کرد: واشنگتن همچنان به دیپلماسی پایبند و متعهد است ولی از کره شمالی می خواهد تا از اقدامات تحریک آمیز بیشتر خودداری کند.

رسانه های دولتی کره شمالی امروز جمعه اعلام کردند "سلاح هدایت شونده تاکتیکی جدید" که تحت رهبری کیم جونگ اون رهبر این کشور انجام شد یک نمایش قدرت است.

بر همین اساس خبرگزاری رسمی کره شمالی شلیک موشک‌های روز گذشته را "هشداری قاطعانه" به "جنگ‌طلبان نظامی کره جنوبی" توصیف کرده که در حال معرفی "تسلیحات تهاجمی فوق مدرن" به کره جنوبی و "برگزاری مانور نظامی بدون توجه به هشدارهای مکرر کره شمالی" هستند.

کره شمالی روز پنجشنبه دو موشک از شبه جزیره هودو نزدیک شهر ونسان شلیک کرد. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز جمعه اعلام کرد برد هر دو موشک حدود 600 کیلومتر بوده است.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ اخبار "آمریکا" اخبار "کره شمالی" کره جنوبی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ اخبار آمریکا اخبار کره شمالی کره جنوبی دونالد ترامپ اخبار آمریکا اخبار کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است

اندیشکده «شورای آتلانتیک» با ابراز شگفتی از توانایی موشکی و پهپادی ایران عنوان داشت که ایران کمبودها و نقایص در صنعت هوایی خود را با توسعه این تسلیحات جبران کرده است.

به گزارش مشرق، اندیشکده شورای آتلانتیک در تحلیل واکنش نظامی هفته گذشته تهران با بیان اینکه روزگاری ایران در عرصه صنعت نظامی هوایی ضعیف بود اما اکنون پیشرفت چشمگیری داشته و در اوج به سر می برد، تصریح دارد: حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل یک تیر اخطار بود. این واکنش نشان می‌دهد که تهران به‌رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن ظرفیت بالقوه‌ای برای ضربه زدن به اسرائیل و مقابله با برتری هوایی آن را دارد.

این اتاق فکر آمریکایی تاکید دارد: حمله مستقیم هوایی ایران به خاک اسرائیل نقطه عطفی در شرایط امنیتی رو به وخامت منطقه بود. اگرچه حمله اخیر نکته جدیدی را در مورد توانایی‌های نظامی ایران فاش نکرد اما ظرفیت های خطرناک ایران در بهره برداری از فقدان عمق استراتژیک اسرائیل را نشان داد.

این گزارش با بیان اینکه حمله ایران، اسرائیل را به تجدیدنظر در محاسباتش در مورد ایران وادار می‌کند، افزود: برخی تحلیلگران سیاست خارجی، نوع واکنش ایران در پاسخ دادن به حمله اسرائیل به کنسولگری در دمشق را دارای بازخوردهای منفی برای تهران توصیف می‌کردند اما جمهوری اسلامی و رهبر آن آیت الله علی خامنه ای این امر را از دیدگاهی متفاوت مشاهده و ارزیابی می‌کردند.

نویسنده گزارش با تکرار ادعاهای رسانه‌های صهیونیست در مورد مقابله و همکاری غرب در کنار اسرائیل با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی مدعی شد که حمله ایران آسیب زیرساختی قابل توجهی را به دنبال نداشت. با این‌حال شورای آتلانتیک با بیان اینکه ممکن است همه این اقدامات از روی برنامه ریزی انجام شده باشد، اذعان کرد اگر سه هزار یا ۳۰ هزار موشک و پهپاد بدون اخطار قبلی به سمت اسرائیل پرتاب شوند، مقابله با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس برخی اطلاعات، گفته می شود حزب الله لبنان که اصلی‌ترین متحد ایران است، زرادخانه‌ای متشکل از ۱۵۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد.

این مرکز پژوهشی آمریکا، نیروی هوایی را پاشنه آشیل امنیتی ایران از زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق (۱۹۸۰-۱۹۸۸) عنوان داشت و اعلام کرد که پس از آن جنگ، ایران برای تقویت توان هوایی خود تلاش کرد و در کنار آن بخش عمده ای از منابع خود را در زمینه توسعه برنامه موشکی بالستیک و پهپاد رزمی سرمایه گذاری کرد. ایران به دلیل آنکه سال‌ها با محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل درگیر بود، پیوسته سعی کرد تا برد و دقت موشک و پهپادهای خود را افزایش دهد و در این مسیر موفق شد قابلیت موشکی و پهپادی خود را به این سطح بالا ارتقا دهد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید