Web Analytics Made Easy - Statcounter

سروآباد از شهرستان های کمتر توسعه یافته و کوچک استان کردستان است، شهرستانی که بیش از ۸۰ درصد جمعیت آن روستانشین هستند و این یکی از ویژگی های مهم است که در هیچ شهرستانی دیگری دیده نمی شود.

سروآباد به دلیل داشتن طبیعت بکر، کوهستانی، ظرفیت های گردشگری، تاریخی و کهن در ایام مختلف سال میزبان مهمانان و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود فرهنگ و تاریخ کهن، روستاهای پلکانی و گردشگری، آداب و رسوم خاص و البته مردمانی ساده و مهمان نواز از مهمترین پتانسیل های مهم شهرستان سروآباد است که آن را به مکانی منحصر به فرد برای سفر و بازدید مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

وجود منطقه هورامان که به ثبت ملی رسیده و مقدمات ثبت جهانی آن نیز در دست انجام است، یکی از ظرفیت های مهم این شهرستان در حوزه گردشگری است که هر سال مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی زیادی به ویژه از کشورهای شرق آسیا از این منطقه دیدن می کنند و یکی از خواسته های مهم مردم منطقه و گردشگران ایجاد و توسعه شبکه و زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

این خواسته مردم منطقه هورامان و منطقه ژاورود بخش مرکزی روز پنجششنبه سوم مرداد تحقق یافت و ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات در این منطقه هزینه شد، مصوبه ای که در سفر چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری به استان کردستان با پیگیری های اسستاندار کردستان، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس،  مدیر کل فناوری ارتباطات و فرماندار سروآباد به سرانجام رسید.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح این طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی سه ساله گذشته پیگیری موضوع ارتقای پهنای باند تلفن همراه و اینترنت در روستاهای شهرستان سروآباد از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

منصور مرادی افزود: با توجه به اینکه عصر حاضر عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات است، توسعه آن در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاهای محروم به توسعه پایدار در این مناطق منجر خواهد شد.

وی یادآور شد: سروآباد یکی از شهرستان های استان کردستان است که در بحث گردشگری حرف اول را می زند به ویژه منطقه هورامان و ژاورود این شهرستان پتانسیل و ظرفیت مهمی برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان دارد.

مرادی تاکید کرد: یکی از پارامترهای مهم توسعه در این منطقه بحث ارتباطات است که با پیگیری های انجام شده در سه سال گذشته و در سفر اخیر وزیر ارتباطات به استان کردستان موفق شدیم که سه دکل مهم در مناطق کور و دور افتاده شهرستان سروآباد با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال جهت ارتقای آنتن دهی تلفن همراه و ارتقای اوضعیت اینترنت ایجاد کرده که امروز به بهره برداری رسید.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش هورامان نیز احداث خط فیبر نوری با اعتبار ۸۵ میلیارد ریالی کلنگ زنی شد که در بحث گردشگری و توسعه ارتباطات این منطقه بسیار تاثیرگذار است و با توجه به پتانسیل مهم این منطقه در بحث گردشگری با خدماتی که در این منطقه ارائه می شود، شاهد توسعه منطقه در آینده نزدیک خواهیم بود.

وی افزود: در روستاهای سروآباد که هدف گردشگری هستند و می توانند به رونق و توسعه پایدار شهرستان کمک کنند، مشکلات و ضعف ارتباطی وجود دارد که امروز با افتتاح این سه دکل و کلنگ زنی خط فیبر نوری منطقه هورامان این مشکلات رفع شد.

مرادی یادآور شد: مشکلات آنتن دهی تلفن همراه در روستاهای تابعه این شهرستان، نبود تلفن ثابت در تعدادی از روستاها، مشکلات تلفن ثابت WLL در بیشتر روستاهای تابعه و سرعت پایین اینترنت از مهمترین مشکلات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات این شهرستان است.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کردستان نیز اظهار داشت: با حمایت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار کردستان و نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی امروز چند طرح با ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرستان سروآباد افتتاح شد.

فردین سعیدی افزود: ۸۵ میلیارد ریال برای ایجاد خط فیبر نوری منطقه هورامان و ۸۰ میلیارد ریال نیز برای راه اندازی سه سایت مهم تلفن همراه و اینترنت پرسرعت به شهرستان سروآباد اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده امسال شعار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایران هوشمند است که تلاش می کنیم این شعار را به مرحله عمل برسانیم و امروز علاوه بر افتتاح این پروژه های مهم در شهرستان سروآباد، ۷۳ روستای دیگر در استان کردستان نیز به پهنای باند مناسب دسترسی پیدا کرده و پوشش تلفن همراه مطلوب خواهند داشت.

سعیدی تاکید کرد: هدف دولت از افتتاح این پروژه ها در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمت رسانی به مناطق روستایی استان کردستان است، البته پوشش شهری ما در استان کامل است و اکنون خدمات رسانی به روستاها در اولویت کاری قرار دارد.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کردستان گفت: عزم دولت بر این است که مناطق روستایی از پهنای باند و شبکه اطلاعات برخوردار شوند بنابراین سه سایت مهم در شهرستان سروآباد افتتاح شد که با تکنولوژی ۴ جی خدمات رسانی به مردم می کنند و سه سایت هم از ۲ جی به ۳ جی ارتقا یافتند.

سعیدی اظهار داشت: با افتتاح این سه سایت ۱۸ روستای شهرستان سروآباد از خدمات این سایت ها برخوردار خواهند شد و در پروژه فیبر نوری منطقه هورامان نیز ۲۹ روستا با جمعیت ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات آن برخوردار می شوند.

وی یادآور شد: ۲۰ سایت مهم در منطقه هورامان به این فیبر نوری متصل می شود و این اقدام بسیار مهمی برای منطقه گردشگری هورامان است که در روند توسعه پایدار آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

سعیدی افزود: افتتاح این پروژه ها از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و قسمتی از وعده های وزیر ارتباطات در سفر به استان کردستان بود که امروز تحقق یافت و اجرای بخش دیگری از تعهدات وزارت نیز امروز کلنگ زنی شد.

فرماندار سروآباد نیز در حاشیه افتتاح این طرح ها با تقدیر از وزیر ارتباطات، استاندار کردستان، مدیر کل فناوری و اطلاعات استان و نماینده مردم شهرستان در مجلس گفت: با افتتاح این پروژه مشکل آنتن دهی در روستاهای این شهرستان بر طرف شد.

کامیار میرزایی تاکید کرد: دولت مصم است که ارتباطات در حوزه روستایی را در سطح شهرستان سروآباد توسعه دهد و این مهم گامی بسیار تاثیرگذار در توسعه پایدار است و با افتتاح این سه سایت پهنای باند در روستاهای بخش مرکزی تقویت شد و شبکه اینترنت ۳ جی و ۴ جی در این روستاها راه اندازی شد موضوعی که دغدغه جوانان این روستاها بود.

عضو شورای اسلامی روستای بوریدر نیز اظهار داشت: این روستا به عنوان اولین روستای منطقه ژاورود با مشکل آنتن دهی تلفن همراه روبرو بود و این امر باعث مشکلاتی برای مردم منطقه شده بود.

سعیدی افزود: با ایجاد و راه اندازی دکل تلفن همراه که با پیگیری های مهم مسئولین استانی و شهرستانی و نماینده مردم در مجلس انجام شد، مشکل تلفن همراه در این روستا برطرف و باعث دلگرمی مردم این روستا و روستاهای اطراف شده است.

هم اکنون پوشش شبکه تلفن همراه در تمام روستاهای شهرستان سروآباد انجام شده و اینترنت نیز در بسیاری از روستاهای آن فعال است و تلاش مسئولان برخورداری تمام روستاهای آن از اینترنت پرسرعت و ارتقای آن است امری که در توسعه شهرستان و کاهش مهاجرت می تواند تاثیرگذار باشد.

شهرستان سروآباد با ۷۳ روستا، ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیت ۵۰ هزار نفری در فاصله ۹۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

۷۳۵۴/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی الکامپ کردستان سروآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین شکری*، طی یادداشتی مأموریت ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری را پیگیری بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست.

متن یادداشت به شرح زیر است؛

« حوزه حمل‌ونقل سهم قابل‌توجهی از توسعه اشتغال و رونق اقتصادی هرکشور را به خود اختصاص داده است. ما در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری مأموریت داریم تا در بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این حوزه را پیگیری کنیم و درحوزه‌های مرتبط نظیر خودروهای الکتریکی واحتراقی، طراحی وساخت هواپیما، بالگرد، پهپاد، تجهیزات فرودگاهی، ماهواره و ماهواره‌بر، شناور، واگن مترو و... در تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مشارکت کنیم.

از جمله برنامه‌های ستاد می‌توان به ایفای نقش حداکثری در توسعه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و ایجاد ظرفیت و برنامه‌ریزی برای ارتقای سهم اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با رویکرد مشارکت حداکثری ذی‌نفعان خصوصی و دولتی، تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی جهت بهینه‌سازی و تنوع‌بخشی به سبد حوزه صنعت حمل‌و‌نقل کشور و حل نیازهای این حوزه با تمرکز بر داخلی‌سازی اقلام راهبردی و ارزبر، ارائه برنامه و پیاده‌سازی پروژه‌های اقتصادمحور، پیشران و راهبردی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با کلیه نهادهای حاکمیتی، سازمان‌های مرتبط دولتی و بازیگران بخش خصوصی با نگاه بلندمدت اشاره کرد.

در افق پیش روی ستاد اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی در زمینه خودرو، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این حوزه با راهکارهای فناورانه به‌ویژه دربخش صنعت حمل‌و‌نقل الکتریکی و خودران از دغدغه‌های اصلی به‌شمار می‌رود. همچنین ارتقای مشارکت نخبگان در شناسایی و حل مسائل حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با همکاری تنگاتنگ سایر ارکان تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر و اجرایی دولتی و خصوصی، هم‌افزایی فعالیت‌های مرتبط با حوزه هوایی و هوانوردی و نظارت بر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان صنایع مربوط در سطح کشور از جمله برنامه‌های ستاد خواهد بود.»

* دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌ و‌ نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح آرش مال نقطه عطف توسعه تجاری فرهنگی منطقه آزاد انزلی
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۷ شهر استان قم فردا تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند
  • پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد افتتاح شد
  • بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی با کمک اپرتورهای ارتباطی
  • کاهش وابستگی شهرداری قم به محصولات غیر بومی با همکاری استارتاپ‌ها
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • بارش برف در گردنه ژالانه + فیلم
  • تردد در گردنه ژالانه سروآباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان