Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@08:47:39 GMT

حمایت از نویسندگان موجب ارتقای دانایی جامعه می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۱۹۹۳

حمایت از نویسندگان موجب ارتقای دانایی جامعه می‌شود

به گزارش ایکنا از کردستان، کامیل کریمیان، فرماندار ویژه سقز شامگاه گذشته، سوم مردادماه در اختتامیه جشنواره کتاب سال کردستان اظهار کرد: ۲۰۰ میلیون تومان برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در شورای برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه شورا و شهرداری باید المان کتاب را در یکی از پارک‌های شهرستان سقز نصب کنند، افزود: همچنین یکی از میدان‌های شهر سقز به نام کتاب نامگذاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه سقز با تأکید بر ارتقای دانایی در جامعه بیان کرد: کتاب و کتابخوانی و نوشتن، کلید گنج دانایی است و در سایه این دانایی ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی خشکانده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت وجود دانایی در جامعه عنوان کرد: هر جامعه‌ای که داناتر باشد، اداره آن برای دولتمردان سخت‌تر است و باید برای هر کاری از راه قانونی و اصولی برخورد کرد؛ چراکه در غیر اینصورت با برخورد جامعه مواجه می‌شوند.

کریمیان گفت: با وجود ظهور فناوری‌های نوین و تسلط آن بر فضای مطالعه مکتوب اما کتاب همواره در انتقال فرهنگ از یک نسل به نسل دیگر نقش تأثیرگذاری دارد.

وی با تأکید بر حمایت ویژه دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد از ناشران و نویسندگان بیان کرد: حمایت از این قشر، تأثیرگذاری خاصی بر ارتقای میزان دانایی جامعه و افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه خواهد داشت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حمایت دولت تدبیر و امید از اقوام و فرهنگ‌ها، یادآور شد: راه‌اندازی رشته زبان کُردی در دانشگاه کردستان، یکی از برنامه‌های بسیار ارزشمند دولت در راستای حمایت از زبان کِردی به‌عنوان یک سرمایه ملی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: طرح نور موجب امنیت و آرامش بیشتر جامعه و خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد میرزایی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران طرح نور را موجب امنیت و آرامش بیشتر جامعه و خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: در برهه کنونی که دشمن آندُلس‌سازی را دنبال می‌کند، طرح نور موجب تذکر جدی به افرادی می‌شود که حریم‌ها و ارزش‌های انسانی و دینی را زیر پا گذاشته‌اند؛ بنابراین عموم مردم مؤمن و جامعه روحانیت و حزب‌اللهی کرمانشاه سپاسگزار و قدردان تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است.

وی افزود: به همراه معاون فرهنگی و مدیر حراست تبلیغات اسلامی استان در راستای تقدیر از پلیس برای اجرای طرح نور در محل فرماندهی انتظامی استان حضور یافتیم و از سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جمعی از مؤمنین و مؤمنان به همراه مدیران اداره‌کل تبلیغات استان با حضور در معابر از مجریان طرح نور عفاف و حجاب فراجا در استان با اهدای شاخه‌های گل تقدیر کردند.

کد خبر 749755

دیگر خبرها

  • استادان، دانشجویان را برای تبدیل دانایی به توانایی ترغیب کنند
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • بدرود آقای پل استر
  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • معلمان دریچه دانایی را به روی دانش آموزان می گشایند
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود