Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در این منطقه هزینه شد، مصوبه‌ای که وعده‌های آن در سفر وزیر ارتباطات و فناوری به استان داده شده بود.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح این طرح‌ها گفت:درسه ساله گذشته پیگیری موضوع ارتقای پهنای باند تلفن همراه و اینترنت در روستا‌های شهرستان سروآباد از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منصور مرادی افزود: سروآباد از شهرستان‌های کمتر توسعه یافته و کوچک استان کردستان است، شهرستانی که بیش از ۸۰ درصد جمعیت آن روستانشین هستند و این یکی از ویژگی‌های مهم است که در هیچ شهرستانی دیگری دیده نمی‌شود.
مرادی تاکید کرد: در بخش هورامان نیز احداث خط فیبر نوری با اعتبار ۸۵ میلیارد ریالی کلنگ زنی شد که در بحث گردشگری و توسعه ارتباطات این منطقه بسیار تاثیرگذار است.
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کردستان نیز افزود: ۸۵ میلیارد ریال برای ایجاد خط فیبر نوری منطقه هورامان و ۸۰ میلیارد ریال نیز برای راه اندازی سه سایت مهم تلفن همراه و اینترنت پرسرعت به شهرستان سروآباد اختصاص یافته است.
فردین سعیدی یادآور شد: با برنامه ریزی‌های انجام شده ۷۳ روستای دیگر در استان کردستان نیز به پهنای باند مناسب دسترسی پیدا کرده و پوشش تلفن همراه مطلوب خواهند داشت.
شهرستان سروآباد با ۷۳ روستا، و جمعیت ۵۰ هزار نفری در فاصله ۹۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/ت

طرحهای حوزه فن آوری و ارتباطات در سروآباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات سروآباد کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری در حوزه‌ گندم‌ به یک فرهنگ اقتصادی در کردستان تبدیل شود

ایسنا/کردستان به گفته استاندار کردستان، با سرمایه گذاری هزینه گندم در بانک‌های بیجار، میزان اعتبارات افزایش می‌یابد، بر همین اساس ضروری است که سرمایه گذاری در بخش گندم در بیجار باید به یک فرهنگ اقتصادی تبدیل شود.

اسماعیل زارعی کوشا امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) طی ششمین سفر استانی خود در سال جاری و در میز خدمت مردم روستای خسروآباد در شهرستان بیجار گفت: شهرستان بیجار قطب تولید گندم دیم در کشور است و این شهرستان در سال گذشته سه درصد تولید گندم کل کشور را برعهده داشته است.

وی اظهار کرد که رفع مشکلات مردم در اولویت دولت قرار دارد و در این راستا همه تلاش خود را به کار گرفته است و حضور همه مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی در میز خدمت امروز در خسرو آباد گواه این ادعا است.

‌ زارعی کوشا با بیان اینکه شهرستان بیجار قطب تولید گندم دیم در کشور است، افزود: یکی از موضوعات مهمی که امروز طی سفر به شهرستان بیجار بررسی می‌شود، بحث گندم و رفع مشکلات کشاورزان است.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت افزایش قیمت خرید گندم در دولت سیزدهم  عنوان کرد که با افزایش درآمد تولید گندم و سرمایه گذاری در این زمینه علاوه بر تامین هزینه‌های سال بعد، بخشی از مشکلات اقتصادی منطقه نیز رفع می‌شود.

به گفته زارعی کوشا با سرمایه گذاری هزینه گندم در بانک‌های بیجار میزان اعتبارات افزایش می‌یابد، بر همین اساس ضروری است که سرمایه گذاری در بخش گندم در بیجار باید به یک فرهنگ اقتصادی تبدیل شود.

زیرساخت های بیجار در حال ارتقا است

وی با اعلام اینکه ارتقاء زیر ساخت‌های لازم در شهرستان بیجار به ویژه در روستاهای این منطقه در حال انجام است و میانگین راه روستایی اسفالته ۸۴ درصد است، گفت: میانگین شاخص آسفالت را روستایی در استان کردستان از ابتدای دولت سیزدهم به ۷۴ درصد رسیده است.

زارعی کوشا به آسفالت راه‌های روستایی بیجار اشاره و عنوان کرد: شاخص آسفالت راه روستایی بیجار ۸۹.۵ درصد است و شاخص آسفالت راه‌های روستایی در بیجار از میانگین استانی بالاتر است.

وی از اجرای طرح هادی در ۵۷ روستای شهرستان بیجار خبر داد و اعلام کرد که در ۲۵ روستای دیگر طرح هادی در حال انجام است.

به گفته کوشا، در حوزه مقاوم سازی مسکن بیش از ۶ هزار واحد مقاوم سازی شده  که از این تعداد، مقاوم سازی دو هزار و ۲۰۰ واحد در این دولت صورت گرفته است.

استاندار کردستان گفت: پوشش تلفن همراه در ۲۴۷ روستای شهرستان بیجار وجود دارد که شاخص استان ۹۶ درصد است و روستاهای دارای شبکه ملی ۱۴۳ روستا هستند.

وی از ارتقای روستای خسروآباد به اینترنت ۴ جی خبر داد و یادآور شد: تجهیزات ۴ جی و پوشش اینترنت در روستای خسرو آباد خریداری شده و تا هفته آینده راه اندازی می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید ۳ درصد گندم کشور در شهرستان بیجار
  • سرمایه گذاری در حوزه‌ گندم‌ به یک فرهنگ اقتصادی در کردستان تبدیل شود
  • بهره‌برداری از ۱۲۲ طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • «سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته
  • بارش برف در گردنه ژالانه + فیلم
  • تردد در گردنه ژالانه سروآباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف