Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@10:30:33 GMT

آزادی ۹ شهروند هندی بازداشت‌شده به همراه کشتی ریاح

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۲۴۶۹

آزادی ۹ شهروند هندی بازداشت‌شده به همراه کشتی ریاح

مقامات رسمی هند اعلام کردند که تعدادی از شهروندان این کشور که هنگام توقیف نفت‌کش ریاح روی عرشه آن بودند، توسط ایران آزاد شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مجله خبری ایندیا تودی، منابع رسمی روز پنج‌شنبه اعلام کردند که ایران ۹ نفر از ۱۲ شهروند هندی را که روی عرشه کشتی ام.تی. ریاح بودند را آزاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اسسا این گزارش هنوز ۲۱ شهروند هندی در ایران در بازداشت هستند؛ ۳ تن از آن‌ها از کشتی ریاح و هجده تن از آن‌ها از نفت‌کش انگلیسی استنا ایمپرو که هفته پیش توسط سپاه پاسداران ایران در تنگه هرمز به دلیل تخطی از قوانین بین‌المللی دریانوردی، توقیف شد.

سفارت هند روز پنج‌شنبه به هجده نفری که روی عرشه استنا ایمپرو بودند دسترسی کنسولی پیدا کرد.

همچنین بیست‌وچهار نفر شهروند هندی که روی عرشه گریس ۱، کشتی حامل سوخت ایران بودند هنوز در حال بازداشت هستند. این کشتی توسط پلیس جبل‌الطارق توقیف شد.

وزارت امور خارجه هند گزارش داد که مقامات هندی با این گروه بیست‌وچهار نفره دیدار کرده و به آن‌ها اطمینان دادند که دولت این کشور اقدامات لازم را برای اطمینان حاصل کردن از آزادی و بازگشتشان به میهن انجام خواهد داد.

ورامولی مورالیدهاران، وزیر دولت هند در امور خارجی درباره بروزترین اطلاعات درباره هجده نفر روی عرشه کشتی استنا ایمپرو گفت که سفارت در تهران به این افراد دسترسی کنسولی پیدا کرده است.

این وزیر هند همچنین گفت که تمامی آن‌ها حالشان خوب است و هند به پافشاری برای آزادی سریع آن‌ها ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا،این اظهارات وزارت امور خارجه هند در حالی مطرح می‌شوند که به دنبال توقیف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» در تاریخ ۲۸ تیرماه (۱۹ جولای) به‌ دلیل ارتکاب به تخلفات متعدد در نقض مقررات بین المللی دریانوردی و ایراد خسارت بر اموال شخصی و اتباع ایرانی، ظهر دیروز با تسهیلات ارائه شده و در چارچوب دسترسی کنسولی اتباع خارجی، نماینده ی سفارت و مسئولین سرکنسولگری هند در بندرعباس با خدمه هندی نفتکش انگلیسی دیدار کردند.

 کشتی نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» در حال حاضر در بندرعباس توقیف و در حال طی مراحل قضایی و قانونی رسیدگی به تخلفات آن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايران نفتکش استنا ایمپرو نفتکش ریاح هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم هندی در پایان پرسپولیس - سپاهان (عکس)

به گزارش ''ورزش سه''، هر دو نفر در ابتدای امسال از نواحی مختلف دچار آسیب دیدگی شده و هر یک در فیفادی قبلی به نحوی درد زیادی را پشت سر گذاتشند و پس از آن مجبور به ترک دروازه تیم‌شان برای مدتی شدند.

در طی این مدت، در سپاهان نیما میرزازاد و در پرسپولیس امیررضا رفیعی، سعی کردند جای خالی این دو گلر شاخص فوتبال ایران را پر کنند؛ ماموریتی که حتی اگر موفق هم بود، به بازگشت پیام و علیرضا به دروازه سپاهان و پرسپولیس منتهی شد.

این دو با وجود رقابت در سال‌های اخیر، نوعی علاقه و همدلی را در مسیر حرفه‌ای خود پیدا کرده و برای یکدیگر احترام قائل هستند. دو رقیبی که رقابت آن‌ها هرگز به تنش خاصی منتهی نشده و از این جهت در فوتبال ایران نمونه به شمار می‌روند.

این تصویر مربوط به پایان مصاف پرسپولیس و سپاهان است و همانطور که می‌بینید، گلر شماره ۱ و ۲ تیم ملی، دست در شانه یکدیگر، به شیوه رفقای فیلم‌های فارسی و هندی، زمین را ترک می‌کنند.

دیگر خبرها

  • طرز پخت ۱۱۰ کیلو کابلی پلو با گوشت (فیلم)
  • فیلم هندی در پایان پرسپولیس - سپاهان (عکس)
  • تمام خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده در سلامت کامل هستند
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • تمام خدمه کشتی پرتقالی توقیف‌شده MCS در سلامت کامل هستند
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده «MCS Aries» در سلامت کامل هستند