Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-02@02:41:54 GMT

گله‌مندی مجلس از دولت

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۲۶۸۴

صراط:

علی‌اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی، گفت: دولت تاکنون در این زمینه به خوبی عمل نکرده است و نشان داده که عزم لازم برای توزیع کالاهای اساسی با نرخ ۴۲۰۰ تومانی به مردم را ندارد.

وی با بیان اینکه حذف چند قلم کالا از لیست کالاهایی که ارز دولتی می‌گیرند، غیرقانونی است و دولت باید پاسخگو باشد، گفت: دولت بر اساس قانون بودجه ۹۸ موظف است تا سقف ۱۴ میلیارد دلار به ۲۵ قلم کالای اساسی ارز دولتی اختصاص دهد اما اوایل اردیبهشت ماه اعلام کرد که این ارز ۴۲۰۰ تومانی را به برخی اقلام اساسی نمی‌دهد که خلاف قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: حذف این اقلام از لیست تخصیص ارز دولتی، نیازمند مجوز در قانون بودجه بود و دولت باید پیش از این تصمیم، متمم بودجه به مجلس می‌آورد و در صورت موافقت مجلس این اقدام را انجام می‌داد اما رأسا این تصمیم را اتخاذ کرد.

کریمی تصریح کرد: مجلس نسبت به نحوه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی از دولت گله‌مند است و به صورت جدی پیگیر هستیم تا دولت این رویه نادرست را اصلاح کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت به دنبال تغییر در این قانون است، باید به مجلس اصلاحیه دهد، گفت: دولت در سال گذشته هم نتوانست کالاهای اساسی را با قیمت ۴۲۰۰ تومانی به دست مردم برساند و ارز دولتی تبدیل به رانت و فسادی شد که به جیب عده‌ای خاص رفت و اگر دولت قادر به اجرای این مصوبه نیست، باید لایحه‌ای برای حذف یا اصلاح این مصوبه ارائه کند تا از این طریق رانت و فساد به وجود نیاید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ارز دولتی کالاهای اساسی بازار تورم ارز 4200 تومانی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود

ایسنا/اردبیل در مراسمی با حضور فرماندار اردبیل زنگ سپاس در مدرسه شیخ مفید اردبیل نواخته شد و از معلمان تجلیل و قدردانی شد.

سید محمد اعتماد، ۱۲ اردیبهشت در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و شهدای معلم گفت: جایگاه و شان معلمی بسیار بالاست که این جایگاه همیشه باید گرامی داشته شود.

مشاور استاندار اردبیل با اشاره به مطالبات  معلمان گفت: در این راستا باید قانون گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود و در بودجه پیش بینی شود که با جدیت پیگیر این امر هستیم.

اعتماد تصریح کرد: معلمان نقش اساسی در تربیت نیروهای نخبه و کاردان دارند که آینده کشور توسط این نیروها تضمین می‌شود که در این راستا جایگاه معلم بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: دانش‌آموزان باید قدردان معلمان  باشند و همیشه به شان و جایگاه معلم احترام کنند که نقش اساسی در تربیت و پرورش آنها دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست