Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله نورمفیدی گفت: حجاب یک امر الهی است و نیروی انتطامی با برخورد با بی‌حجاب‌ها به شکل کریمانه اقدام کرد و منجر به کاهش بی‌حجابی در جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی» امروز (جمعه ۴ مرداد) در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان اظهار کرد: امروز روز بیست و سوم ذی القعده روز مخصوص زیارت امام رضا(علیه السلام) است و امیدواریم مورد عنایت این امام‌همام باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


امام جمعه گرگان ادامه داد: از نیروی انتظامی به واسطه برنامه‌ای که برای بی‌حجابی در نظر گرفته تشکر می‌کنم و اقدامات نیروی انتظامی موثر بود.

 


آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه برخی در خودرو و یا در مکان‌هایی کشف حجاب می‌کنند،  گفت: حجاب یک امر الهی است و نیروی انتطامی با برخورد با بی‌حجاب‌ها به شکل کریمانه اقدام کرد و منجر به کاهش بی‌حجابی در جامعه شده است.

 


وی افزود: یکی از اقدامان بزرگ امام(رحمه الله علیه)  پس از چند ماه از پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری نماز جمعه بود و در زمان پهلوی به دلیل عدم وجود حکومت عادل که یکی از شرایط برگزاری نماز جمعه از نظر فقهه شیعه بود این فریضه در کشور برگزار نمی‌شد.

 


نماینده ولی فقیه در استان گلستان  به تشکیل نماز جمعه پس از انقلاب در کشور اشاره کرد و گفت: نخستین نماز جمعه گرگان همزمان  با نماز جمعه تهران در هوای گرم تابستان با کمترین امکانات تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

 


آیت‌الله نورمفیدی بیام کرد: یکی از موضوعات مهم که در نماز جمعه مطرح شد روز جهانی قدس بود، امام (رحمه الله علیه) این موضوع را جهانی و دغدغه عمومی برای همه مسلمانان جهان کرد.

 


وی به اهمیت توجه به محیط‌زیست اشاره کرد و  افزود: در سال‌های اخیر مسئله بومگردی افزایش یافته و منجر به رونق اقتصادی می‌شود ولی بومگردی نباید به شکلی باشد که منابع طبیعی را در معرض خطر قرار دهد و اگر فعالیتی صورت می‌گیرد نباید به گونه‌ای باشد که منابع طبیعی  مورد تجاوز قرار گیرد.

 


امام جمعه گرگان تاکید کرد: بر اساس آمارهایی که ارائه شده ۱۶ هزار حلقه چاه غیر مجاز در گلستان وجود دارد و استفاده از آب‌های ذخایر زیرزمینی به شکل بی‌رویه منجر به شور زار شدن مزارع کشاورزی ما می‌شود و این خطر را احساس  می‌کنیم.

 


آیت‌الله نورمفیدی افزود: به حضور هئیتی از سویی مقام معظم رهبری برای بررسی وضعیت ساخت و ساز غیر مجاز و منابع طبیعی استان اشاره کرد و گفت: از  مقام معظم رهبری و همه افرادی که نسبت به مسئله محیط‌زیست و منابع طبیعی توجه دارند تشکر می‌کنم ولی باید توجه شود که توجه به محیط زیست مقطعی نباشد.

 


وی گفت: منابع طبیعی یک سرمایه ملی است که از جهات مختلف برای زندگی ما حائز اهمیت است، این توجه نه تنها در گلستان بلکه باید در تمامی کشور وجود داشته باشد.

 


نماینده ولی فقیه در استان گلستان بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری و دولت نسبت به محیط زیست حساس شدند پیگیری‌هایی از سوی مسئولان اتفاق بیفتد تا در آینده کشور با مشکل روبه‌رو نشود.

 


آیت‌الله نورمفیدی گفت: از روز نخست نسبت به مسائل منابع طبیعی و محیط زیست دغدغه داشتم و پیگیری‌هایی برای ایجاد یک طرح گردشگری که خسارت به منابع طبیعی وارد نکند در منطقه زیارت گرگان داشتم که متاسفانه این طرح اتفاق نیفتاد.

 


وی با بیان اینکه پیش از هر گونه تخریب محیط زیست و عرصه‌های منابع طبیعی باید اقدامات پیشگیرانه اتفاق بیفتد، افزود: منابع طبیعی یک مسئله ملی است و همه باید دغدغه داشته باشیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت نماز جمعه اردبیل خراسان رضوی قم مناطق سیل زده آیت الله سعیدی کلاس های اوقات فراغت خطبه نماز جمعه امام جمعه گرگان نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صلاح الدینی عصر دوشنبه در دیدار با سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: دستگاه قضایی بدون اغماز با قانون شکنان و متجاوزان به اراضی ملی برخورد قاطعانه انجام می‌دهد و با متخلفان مماشات نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی از الویت‌های مهمی دستگاه قضایی است گفت: منابع طبیعی به عنوان ضابط خواص و بر اساس قانون باید حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی را در دستور کار خود قرار دهد و با پایش روزانه اراضی ملی در شهرستان اجازه تصرف اراضی ملی را به متخلفان ندهد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران با اشاره به اینکه متخلفین در حوزه منابع طبیعی برخورد قانونی و قاطع خواهیم داشت، بیان کرد: بدون شک تلاش مجموعه همکاران ما در منابع طبیعی شهرستان در راستای صیانت و حفاظت از عرصه‌های ملی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مجموعه قضایی شهرستان عنوان کرد: حفظ و حراست از عرصه‌های ملی وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که برای تحقق بخشیدن به این امر خطیر و مهم نیازمند حمایت‌های قضایی هستیم.

فرهادی اظهار داشت: دستگاه قضایی با اشراف کامل در حوزه مسائل منابع طبیعی با اتخاد تدابیر پیشگیرانه نقش بسزایی درحراست از منابع طبیعی و جنگل‌های استان دارد، لذا برای تحقق این امر منابع طبیعی شهرستان نیز آمادگی کامل را دارد.

کد خبر 6098883

دیگر خبرها

  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی