Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-09@02:25:52 GMT

اسلام از جهاد جداشدنی نیست

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۳۲۶۶

اسلام از جهاد جداشدنی نیست

حجت‎الاسلام حسینی گفت: اتکای امام جمعه در هنگام خطبه خوانی به سلاح جنگی به معنی «مبارزه و جهاد و مقاومت» است و بیانگر آن است که اسلام از جهاد جدا شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حجت‎الاسلام سید ابوالفضل حسینی» امروز(جمعه 4 مرداد) در خطبه‎های نماز جمعه این هفته بندرگز به اهمیت فریضه نماز جمعه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در دهه شصت پس از انتصاب از سوی امام خمینی(رحمه الله علیه) به عنوان خطیب نمازجمعه تهران فرمودند که «نماز جمعه یک واجب سمبُلیک هست، یک سمبُل و رمز است، اوّلاً نماز است و ذکر خداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثانیاً سلاح است، حالت جنگیدن با دشمن خدا و با شیطان‌ها است. امام جمعه که رمز نماز جمعه است باید عصای خود را سلاحی قرار بدهد و در مقابل مردم بایستد و اساسی‌ترین و لازم‌ترین و اصلی‌ترین مسائل را در اجتماعی بزرگ از زبانی ایمن و مورد اطمینان با مردم درمیان بگذارد.»

 

امام جمعه بندرگز امام جمعه عادل و منصوب شده از مجاری قوانین شرعی را نماد و سمبل رکن «امامت و ولایت» در جامعه برشمرد و متذکر شد: اقامه نماز، نماد و سمبل رکن «یاد خدا و معنویت» است.

 

حجت‎الاسلام حسینی یادآور شد: اتکای امام جمعه در هنگام خطبه خوانی به سلاح جنگی به معنی «مبارزه و جهاد و مقاومت» است و بیانگر آن است که اسلام از جهاد جدا شدنی نیست.

 

وی با بیان اینکه در چله دوم انقلاب اسلامی هستیم، افزود: در بیانیه دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب هفت توصیه و راهکار و راهبرد‎های عملی را در ساختن نظام اسلامی در پیش روی جوانان قرار دادند.

 

امام جمعه بندرگز افزود: توصیه های راهبردی برای ساختن نظام اسلامی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کردند شامل «علم و پژوهش»؛ «معنویت و اخلاق»؛ «خود کفایی اقتصادی»؛ «عدالت و مبارزره بافساد»؛ «استقلال و آزادی»؛ «عزت ملی، روابط خارجی، مرز بندی با دشمن»؛ «سبک زندگی» است.

 

حجت‎الاسلام حسینی یادآور شد: در هفته های اخیر از سوی جمهوری اسلامی ایران چندین پیام عزتمندانه به دنیا مخابره شد و نخستین پیام  دیپلماسی عزتمندانه رهبرانقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن بود که شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ نوع پیامی ندانستند.

 

وی بیان کرد: ساقط کردن پهپاد جاسوسی متجاوز  به حریم سرزمینی ایران توقیف نفتکش انگلیسی به علت رعایت نکردن مقررات بین‌المللی دریایی و دستگیری ۱۷ جاسوس اطلاعاتی سیا پیامدهای مختلفی در ابعاد دیپلماسی، نظامی، دفاعی و اطلاعاتی به جهانیان  و به ویژه ساکنان کاخ سفید مخابره کرد.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه اوقات فراغت اردبیل قم شیراز روزنامه بیرجند خراسان رضوی امام جمعه بندرگز خطبه های نماز جمعه اسلام نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره ۷۲۸شهید والامقام شهرستان سلماس 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام دیر باز نماینده مردم اذربایجان غربی در خبرگان رهبری در ایین با اشاره به جان فشانی شهدای انقلاب اسلامی گفت: شهدا با نثار خون پاک خود عزت و اقتدار را به ملت ایران اسلامی به ارمغان اوردند 

او با اشاره به خصایص و سیره و روش شهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهدای سلماس کفت؛ شهدا با نثار خون پاک خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را ابیاری کردند. 

حجت الاسلام دیرباز همچنین به توطئه‌های دشمنان شوم دشمنان افزود: ملت ایران اسلامی با اطلاعات از فرامین رهبر معظم انقلاب و با هوشیاری و بصیریت تمامی نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر اب کردند 

این ایین با شکوه با مداحی حاج مهدی رسولی از مداحان برجسته کشوری به کار خود پایان داد.

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره ۷۲۸شهید والامقام شهرستان سلماس 
  • فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است
  • موفقیت معلمان در تربیت جوانانی در تراز انقلاب اسلامی است
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان در پی درگذشت امام جمعه فقید بلوک جیرفت
  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی در هرمزگان منصوب شد
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس