Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-02@11:39:05 GMT

میزان افزایش هزینه خانوارهای ایرانی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۳۳۳۰

میزان افزایش هزینه خانوارهای ایرانی

خانوارهای ایرانی در این روزها حداقل ۴۸ درصد بیشتر از همین دوره در سال گذشته برای تامین زندگی خود هزینه کردند.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، تورم همچنان رو به افزایش است و در تیرماه به ۴۰.۴ درصد رسید، در عین حال که تورم نقطه به نقطه (نسبت به ماه مشابه در سال قبل) گرچه کاهش اندکی داشته اما ۴۸ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به عبارتی مردم در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته ۴۸ درصد بیشتر بابت خرید کالا و خدمات خود هزینه کرده‌اند.

مروری بر تغییرات قیمت خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و برخی کالاهای مصرفی مردم نشان می‌دهد که در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ۷۱.۹ درصد نسبت به تیرماه سال گذشته افزایش وجود دارد و یا در مورد گروه خوراکی‌ها به ۷۲ درصد افزایش هزینه می‌رسد.

جزئیات تغییرات تورمی از این حکایت دارد که گوشت قرمز ۹۴ درصد نسبت به تیرماه سال گذشته افزایش قیمت دارد و یا در گروه ماهی‌ها ۱۰۶ درصد؛ شیر، پنیر و تخم‌مرغ ۵۸ درصد رشد هزینه اعلام شده است.

در برخی کالاهای دیگر از جمله مسکن افزایش ۲۳ درصدی، مبلمان ولوازم خانگی ۸۰ درصد، حمل و نقل ۵۶ درصد و تفریح و فرهنگ تا ۷۳ درصد افزایش هزینه وجود دارد.

البته در کنار افزایش قیمت‌هایی که برای تمامی کالاها در ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه امسال و نسبت به تیرماه سال گذشته اتفاق افتاده، برخی کالاها در مقایسه با خردادماه امسال اندکی کاهش تورم داشته‌اند.

براین اساس میوه و خشکبار حدود ۱.۱، سبزیجات ۲.۵، گروه شکر، قند و شیرینی‌ها تا ۴.۵ درصد، هزینه‌های خرید آنها نسبت به خردادماه کاهش داشته است.  

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت تورم خانواده ایرانی ایران صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید

ایسنا/بوشهر  رییس مرکز مدیریت راههای استان بوشهر گفت: از نظر رشد ترددهای بین استانی در سال گذشته، بوشهر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

محبوبه شهریاری روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: براساس گزارش تحلیلی وضعیت ترددهای جاده‌ای کشور طی سال گذشته، ترددهای بین استانی در بوشهر 25 درصد نسبت به سال 1401 افزایش داشته یعنی رتبه دوم کشوری را داشته است.

شهریاری افزود: طبق آمار سامانه‌های ترددشمار، طی سال گذشته 25 میلیون تردد بین استانی در بوشهر ثبت شد که بیشترین میزان آن مربوط به ماههای فروردین و آذرماه بوده است.

وی درخصوص ترددهای بین استانی در اولین ماه سالجاری نیز بیان کرد: در فروردین ماه یک میلیون و 380 هزار خودرو وارد استان و همین میزان خارج شده که در مقایسه با پارسال به ترتیب 11 درصد و 8 درصد رشد داشته است.

رییس مرکز مدیریت راههای استان خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۶۴ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا